2018-12-27, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Läs på om hur härskartekniker fungerar och använd dessa mot feminister. Se till att du har backup på plats och får med dig andra i ditt resonemang med skratt och nickningar - vilket innebär att det måste vara etiskt och rättvist.

Öva in ett antal fraser så att du har dessa nära till hands. Läs också gärna på vad feministerna själva brukar hävda och vänd på deras argument.

Exempel:

Kvinnor klagar på sina män - Säg då åt dem att sluta upp med sitt manshat! Det är inte ok! Påpeka att män nästan aldrig offentligt klagar på sina fruar.

Kvinnor klagar på låg lön - Fråga om de verkligen tror på att det beror på att de är kvinnor? Tror de att män sitter i bastun och gör upp lönerna? Avsluta med att kalla det för en galen konspirationsteori.

Kvinnor skämtar om mancold - Fäll en syrlig kommentar om fördomar.

/Johan

Jag googlade härskartekniker och 90% av allt som kom upp hade med kvinnor att göra. Är det detta som gett kvinnor dess oproportionerliga makt i svenska samhället idag? En besatthet av härskartekniker.
Citera
2018-12-27, 06:13
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnkryssare
Jag googlade härskartekniker och 90% av allt som kom upp hade med kvinnor att göra. Är det detta som gett kvinnor dess oproportionerliga makt i svenska samhället idag? En besatthet av härskartekniker.

När kvinnor ger andra egenskaper så är det nästan alltid projektion. Kvinnor är inkapabla till att tänka abstrakta tankar, en bidragande orsak som gör detta svårare är deras solipsism och narcissism. Om du tex får en kvinna att bli obekväm för att du hänvisar till obehagliga fakta så är hon övertygad om att du gav henne den obehagskänslan, inte att den kom inifrån utan att du gav henne en obehagskänsla. Det är så korkat.

Kvinnor är barn, de förstår inte bättre.
Citera
2018-12-27, 08:29
Medlem
Det bästa sättet vore att ni tar itu med er egen osäkerhet och ’manlighet’ så att ni slipper ta kampen och fokuserar på vad som är viktigt, dvs. ert eget liv.
Citera
2018-12-27, 08:41
Medlem
https://youtu.be/8WByqLW-KuM

Ifall någon missat denna så kolla! Det blir spännande redan efter 2 min.

Att ta debatten så här kan vara ett sätt istället för att bara förutsätta att det är rätt det de säger.
Senast redigerad av Insertnickname 2018-12-27 kl. 08:53.
Citera
2018-12-27, 10:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan

Jag är faktiskt osäker. De borde inte acceptera det, men av vad jag sett blir dessa ego-feminister bara mer och mer "förtryckta" ju mer makt och frihet de får.

Citat:
Säg ifrån bara. Det är så enkelt. Du behöver inte sitta och bevisa något hit eller dit, som du märkt i tråden biter ingen fakta eller verklighet på dem. Det är inte radikalfeministerna du vill bekämpa, det är acceptansen för den.

Säg ifrån ja...varför är det i princip ingen av er som säger ifrån till män som sitter på forumet och vräker ur sig det enda efter det andra om att frånta kvinnor rättigheter, att kvinnor är barn, och annat skit?
Hur tänker du gällande att vi ska fortsätta säga ifrån mot feminismens framfart när inte ni ens jitter att säga ifrån mot uppenbart kvinnohatande män?
Det lyser med sin frånvaro i de flesta trådar här. Ryggdunkande däremot, finns det gott om.
Är män så fega och beroende av andra mäns godkännande att de inte vågar säga ifrån ens över ett nätforum? Då är vi verkligen illa på det.
Citera
2018-12-27, 10:33
Medlem
F.Hansens avatar
Man behöver inte göra någonting eftersom den kommer självdö. De fick chansen att sitta vid spakarna lite, resultatet = katastrof.
Citera
2018-12-27, 10:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
När kvinnor ger andra egenskaper så är det nästan alltid projektion. Kvinnor är inkapabla till att tänka abstrakta tankar, en bidragande orsak som gör detta svårare är deras solipsism och narcissism. Om du tex får en kvinna att bli obekväm för att du hänvisar till obehagliga fakta så är hon övertygad om att du gav henne den obehagskänslan, inte att den kom inifrån utan att du gav henne en obehagskänsla. Det är så korkat.

Kvinnor är barn, de förstår inte bättre.

Du verkar ha något form av syndrom, vet inte hur många gånger du upprepat meningen "kvinnor är barn, de förstår inte bättre". Försöker du övertyga dig själv?

Narcissism är en manlig egenskap långt mer än kvinnlig. Antalet patetiska medelålders män som är så imponerade av sig själva att de nästan spricker är rätt många.
Anledningen varför män som du är hotade av kvinnor är för att de inte kan kontrollera dem. Och de vet att de är mer beroende av kvinnor emotionellt än vad kvinnor är av män. Livrädd över kvinnans påverkan på den enskilde mannen.
En man behöver uppenbarligen kvinnan för att få något sorts riktigt värde i sin tillvaro, förr eller senare inser även den enkelspåriga mannen att materiella ting inte bringar lycka.
Kvinnors förmåga till abstrakta tankar är det inget som helst fel på. Innan du kan levera någon form av bevis för detta avfärdas det som trams.

Män som du får kvinnor som inte ens är feminister att argumentera för feminismen snarare än emot. Det blir som en påminnelse hur olämpligt det vore ifall enbart män var de som styrde, eftersom man inte kan gardera sig emot att det skulle sitta impulsiva känsloförblindade idioter vid makten.
Så, vad du åstadkommer, är att feminismen ges en spark framåt istället för bakåt.
Det borde du förstå om du hade haft den goda förmåga till analyserande som du tillskriver män i allmänhet.
Är jag förvånad? Nej.
Citera
2018-12-27, 10:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Dessa feminister skola icke glömma vilket kön som äro det fysiskt starkare......

Häftigt och verkligen manligt att dra våldskortet. Finns inget fegare än människor som ger sig på de fysiskt svagare. Vittnar om ett begränsat intellekt.
Citera
2018-12-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Säg ifrån ja...varför är det i princip ingen av er som säger ifrån till män som sitter på forumet och vräker ur sig det enda efter det andra om att frånta kvinnor rättigheter, att kvinnor är barn, och annat skit?
Hur tänker du gällande att vi ska fortsätta säga ifrån mot feminismens framfart när inte ni ens jitter att säga ifrån mot uppenbart kvinnohatande män?
Det lyser med sin frånvaro i de flesta trådar här. Ryggdunkande däremot, finns det gott om.
Är män så fega och beroende av andra mäns godkännande att de inte vågar säga ifrån ens över ett nätforum? Då är vi verkligen illa på det.

Nu är det ju inte mig du citerar men jag kan ju svara för mig själv.

Man vill ju inte lägga tid på troll. Såna kommentarer som att kvinnor inte borde ha rösträtt och liknande är så verklighetsfrånvänt så det är liksom ingen idé att diskutera det. Personligen försöker jag säga ifrån om jag tror det kan öppna ögonen på personen.

Normala empatiska människor vill att vi alla människor ska ha samma förutsättningar och möjligheter. Tyvärr verkar det som att dagens feminism vill att vi män ska sluta sträva efter egen framgång. Att vi bara ska släppa våra ambitioner och lämna över våra framgångar till kvinnorna.

Jag anser att kvinnor har samma möjligheter som män att få framgång. Det som fattas verkar vara viljan. Vilja går inte lagstifta om.

Att kvinnor som kollektiv föredrar att vara hemma med barn istället för karriär sätter en stämpel på hela gruppen. Samma sak med att kvinnor väljer män som är ett par år äldre och redan har en karriär vilket medför att det naturliga blir att kvinnan ta ansvaret för hemmet.

Dessa ”val” gör att kvinnor upplever samhället som ojämnställt. Det är ett ansvar kvinnor får ta. Vi män kan bara pusha på, vilket vi är många som gör med kollegor, fruar och döttrar. Sen att kvinnor konstant väljer trygghet före framgång är deras egna val.
Citera
2018-12-27, 11:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Nu är det ju inte mig du citerar men jag kan ju svara för mig själv.

Man vill ju inte lägga tid på troll. Såna kommentarer som att kvinnor inte borde ha rösträtt och liknande är så verklighetsfrånvänt så det är liksom ingen idé att diskutera det. Personligen försöker jag säga ifrån om jag tror det kan öppna ögonen på personen.

Normala empatiska människor vill att vi alla människor ska ha samma förutsättningar och möjligheter. Tyvärr verkar det som att dagens feminism vill att vi män ska sluta sträva efter egen framgång. Att vi bara ska släppa våra ambitioner och lämna över våra framgångar till kvinnorna.

Jag anser att kvinnor har samma möjligheter som män att få framgång. Det som fattas verkar vara viljan. Vilja går inte lagstifta om.

Att kvinnor som kollektiv föredrar att vara hemma med barn istället för karriär sätter en stämpel på hela gruppen. Samma sak med att kvinnor väljer män som är ett par år äldre och redan har en karriär vilket medför att det naturliga blir att kvinnan ta ansvaret för hemmet.

Dessa ”val” gör att kvinnor upplever samhället som ojämnställt. Det är ett ansvar kvinnor får ta. Vi män kan bara pusha på, vilket vi är många som gör med kollegor, fruar och döttrar. Sen att kvinnor konstant väljer trygghet före framgång är deras egna val.

Ingenting av det du skriver i ditt inlägg är något konstigt för de flesta kvinnor. De flesta förstår detta och har heller inget problem med det. Kvinnor saknar inte handling-konsekvenstänk.
Helt rätt i att man inte kan lagstifta bort kvinnors trygghetsbehov eller biologiska drift att få barn, och därmed troligtvis viljan att vara hemma med barnen. Även trygghetsbehovet härör därur skulle jag säga.

Vad som är problemet är att det fortfarande existerar män som är av helt ogrundade åsikter att kvinnor skulle vara sämre generellt, mindre intelligenta generellt, att kvinnor inte ska ha någon roll i samhället e.t.c. Att bara resonera som att dessa är troll och bortse från vad de skriver tror jag inte är rätt väg. Däremot kommer de aldrig att lyssna på vad kvinnor säger till dem, eller skriver för den delen.
Den enda chansen för såna män att få lite vett bankat i skallen är att andra män engagerar sig i det. Annars får vi samma fenomen som radikalfeminismen, att det är ett fåtal kvinnor som gapar om ojämställda löner etc, men eftersom inte andra kvinnor säger ifrån så fortlöper det hela bara.
Citera
2018-12-27, 11:13
Medlem
100tearss avatar
Som Jocke i Sökarna sa: "Passa dig din lilla fitta innan jag slår in pannbenet på dig. Vem fan tror du du snackar med?"
Citera
2018-12-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kvinnors förmåga till abstrakta tankar är det inget som helst fel på. Innan du kan levera någon form av bevis för detta avfärdas det som trams.

Män har lättare för abstrakt tänkande och bättre abstrakt förmåga generellt än kvinnor. Detta är bevisat. Men, det innebär inte att det inte finns kvinnor som har ett abstrakt tänkande, likväl som att det finns män som inte har ett spår av abstrakt tänkande. Mäns förmåga till abstrakt tänkande är inte enbart positivt. Det har en bieffekt av att vi män i högre grad drabbas av stroke i vänster hjärnhalva än kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in