2018-12-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vilken fakta och statistik? Ni har ju ingen sådan på er sida överhuvudtaget Feminism är kommunism ex, se där en av era sk "fakta" som är direkt trams.

Du har ju blivit överöst med fakta och officell statistik, men ignorerar den.

Så ja, det går inte att resonera med rasister pch sexister.

TS du får tänka på att tex våldtäkt är något dessa feminazis stödjer, så att vara emot våldtäkt gör dig till deras fiende.
Citera
2018-12-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Du har ju blivit överöst med fakta och officell statistik, men ignorerar den.

Så ja, det går inte att resonera med rasister pch sexister.

TS du får tänka på att tex våldtäkt är något dessa feminazis stödjer, så att vara emot våldtäkt gör dig till deras fiende.
Jasså det har jag? 1 studie där jag just bevisat och CITERAT att den INTE säger det ni hävdar, är det att bli "överöst"? fantastiskt du
Citera
2018-12-27, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Ah, du är kvinna. Jag var lite osäker, för valet var mellan kvinna eller en man som tänker som en kvinna.

Kvinnor ska man aldrig diskutera med öht. Det är som att diskutera med barn.
Barn har större vana av att inte kunna läsa innantill och förstå vad en studie säger, inte kunna tänka rakt samt blåljuga, så det epitetet stämmer mer på er än på mig, men nice try upprepa en tusenårig misogyn floskel
Citera
2018-12-27, 01:45
Medlem
Man behöver egentligen inte göra nånting, det löser sig vid valurnorna. Om vilket gud förbjude, så inte är fallet, så löser det sig ändå. Det tar bara längre tid eftersom den eventuella soppa som feminazis kokar ihop är sånt som inte fungerar i praktiken.
Man uppskattar verkligen dom som har orken att ta diskussionen. Därför är Jordan Peterson så grymt bra. Han både orkar och har huvudet med sig. En ovanlig person.
Citera
2018-12-27, 01:47
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Barn har större vana av att inte kunna läsa innantill och förstå vad en studie säger, inte kunna tänka rakt samt blåljuga, så det epitetet stämmer mer på er än på mig, men nice try

Det är lite sent. Ska inte barn sova vid den här tiden?

Kan tyvärr inte ta dig på allvar, för du är kvinna. Kvinnor är barn. Gå och lägg dig din hobbykommunist.
Citera
2018-12-27, 01:49
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Man behöver egentligen inte göra nånting, det löser sig vid valurnorna. Om vilket gud förbjude, så inte är fallet, så löser det sig ändå. Det tar bara längre tid eftersom den eventuella soppa som feminazis kokar ihop är sånt som inte fungerar i praktiken.
Man uppskattar verkligen dom som har orken att ta diskussionen. Därför är Jordan Peterson så grymt bra. Han både orkar och har huvudet med sig. En ovanlig person.

Problemet kommer aldrig att lösa sig på ett demokratiskt sätt då kvinnor har rösträtt och kommer alltid vara majoriteten av röstande. Man måste ta ifrån kvinnor rösträtten för att kunna göra någon förändring på demokratisk väg öht.

Dessutom är majoriteten feminister, även bland män. Är man för de "rättigheter" som feminismen har gett kvinnor så är man feminist. Är man tex för kvinnlig rösträtt så är man feminist. Här stöter vi på problem för till och med du är feminist i så fall.

Så nej, vi kommer aldrig att lösa något på demokratisk väg så länge kvinnor röstar.
Citera
2018-12-27, 01:55
Medlem
Citat:
ok ta dig till sida 14 och börja läsa tack orkar du inte detta kan du spana in Diagram 1.1 på sida 16 Annars kan du ta dig till sidan 17 och läsa detta;
1.2.3 Skillnaden efter standardvägning
Den standardvägning som använts i
tabell 1.2
tar hänsyn till att kvinnor och män ar
-
betar inom olika yrken och sektorer, har olika utbildningsnivå, olika arbetstid
12
och
olika ålder (metoden standardvägning beskrivs utförligare i fördjupningsruta i avsnitt
1.1.4). Efter standardvägning ökar kvinnors lön i procent av mäns till 95,5. Det inne-
bär att den oförklarade löneskillnad som återstår är 4,5 procent

Du glömmer en sak, jag är säker på att du sett debatten mellan Jordan Peterson och en engelsk(?) kvinna. Kvinnor är generellt sett sämre löneförhandlare, inte lika aggressiva som män, mer "agreeable".
Citera
2018-12-27, 02:00
Medlem
Citat:
Du glömmer en sak, jag är säker på att du sett debatten mellan Jordan Peterson och en engelsk(?) kvinna. Kvinnor är generellt sett sämre löneförhandlare, inte lika aggressiva som män, mer "agreeable".
Alla löner sätts inte via löneförhandlingar.
Citera
2018-12-27, 02:01
Medlem
Citat:
Och män lägger generellt ner mer krut på karriären än kvinnor, av naturliga skäl.
Citera
2018-12-27, 02:02
Medlem
Citat:
Alla löner sätts inte via löneförhandlingar.
Sker en majoritet av lönesättningar utan löneförhandlingar idag?
Citera
2018-12-27, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Problemet kommer aldrig att lösa sig på ett demokratiskt sätt då kvinnor har rösträtt och kommer alltid vara majoriteten av röstande. Man måste ta ifrån kvinnor rösträtten för att kunna göra någon förändring på demokratisk väg öht.

Dessutom är majoriteten feminister, även bland män. Är man för de "rättigheter" som feminismen har gett kvinnor så är man feminist. Är man tex för kvinnlig rösträtt så är man feminist. Här stöter vi på problem för till och med du är feminist i så fall.

Så nej, vi kommer aldrig att lösa något på demokratisk väg så länge kvinnor röstar.

Det beror på, även kvinnor vill ha tak över huvudet och varma bostäder. Om det är män eller kvinnor som tillhandahåller detta är lite "skit samma" men feminazis (min bild) är helt rubbade när det gäller många saker. Exempelvis vad vi ska lägga skattepengar på. Genusstudier? Hur många förvärvsarbetande vill verkligen betala för det? Det är nog samma för både män och kvinnor - inte så många.
Citera
2018-12-27, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Sker en majoritet av lönesättningar utan löneförhandlingar idag?
Det har jag ingen aning om, det får du kolla upp själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in