2018-12-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja? vad står det? Skrutten?
"används som förklaring" av feminister ja. Samtliga stora utredningar om lönediskriminering säger samma sak, det finns inte. Men, både du och jag vet, det spelar väl ingen roll? Du har din religion, tar man den ifrån dig så försvinner grundvalarna för din existens.
Citera
2018-12-27, 01:07
Medlem
Sqrbankens avatar
Kämpa och kämpa. Det föreligger nått sekteristiskt över hela femifascismen varför en vuxen diskussion blir lika lönt som att föra ett samtal om exempelvis evolutionen med en knutbymedlem.

Du kan, om du orkar, fråga varför asiatiska kvinnor inom systerskapet tjänar mest år efter år (USA). Vad gör de som inte övriga systerskapet gör osv. Detta med "Angry Asian dad" kan vara en faktor. Förbereda döttrarna på att de, trots allt, inte är några princessor utan att deras framtida medarbetare på arbetsmarknaden kommer att vara rovdjur.
Citera
2018-12-27, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
"används som förklaring" av feminister ja. Samtliga stora utredningar om lönediskriminering säger samma sak, det finns inte. Men, både du och jag vet, det spelar väl ingen roll? Du har din religion, tar man den ifrån dig så försvinner grundvalarna för din existens.
Samtliga stora utredningar kommer fram till en siffra ja på den oförklarade löneskillnaden, du vet den där som ni hävdar inte existerar och den är alltid på kvinnors sida, märkligt koncist för att nu vara något som inte existerar
Citera
2018-12-27, 01:13
Medlem
Citat:
Samtliga stora utredningar kommer fram till en siffra ja på den oförklarade löneskillnaden, du vet den där som ni hävdar inte existerar och den är alltid på kvinnors sida, märkligt koncist för att nu vara något som inte existerar
Som är så liten att den inte är statistiskt signifikant och det går inte att hänröra till könsdiskriminering. Men det fattar jag att du inte förstår. Debatterar för övriga läsare.
Citera
2018-12-27, 01:20
Avslutad
Man bemöter dem genom överseende. Kvinnliga åsikter och känslostormar är inget att ta på allvar och det är meningslöst att försöka använda fakta och statistik, det är som att försöka argumentera med ett barn. Det fyller helt enkelt ingen funktion. Istället klappar man barnet på huvudet så sedan får denne sedan springa iväg och leka. Samma sak med kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Man tar ifrån kvinnor deras rättigheter, däribland rösträtt. Vips så är feminismen borta.
Ja, i förlängningen är det vad som kommer att ske. Kvinnor är som sagt som stora barn och det är ingen slump att de i alla tider och alla kulturer hållits i strama tyglar. Dagens moderna situation är bara en passus, ett tillfälligt experiment. Ska mänskligheten fortsätta att utvecklas måste kvinnornas så kallade "rättigheter" återkallas. Det är inte svårare än så. Och så kommer att ske och kvinnorna kommer inte att ha något att säga till om saken. Acceptera eller bestraffas.
Citera
2018-12-27, 01:24
Medlem
Citat:
Som är så liten att den inte är statistiskt signifikant och det går inte att hänröra till könsdiskriminering. Men det fattar jag att du inte förstår. Debatterar för övriga läsare.
och var står det att den inte skulle vara "statistiskt signifikant"? hmm? och stod det kanske inte precis i det citatet du tog ut att det går att förklara med just diskriminering, hmm? Som sagt, graden av patetiskt trams ni kvinnohatande fjantar står för är obetalbar
Senast redigerad av Merapi 2018-12-27 kl. 01:27.
Citera
2018-12-27, 01:29
Medlem
Citat:
och var står det att den inte skulle vara "statistiskt signifikant"? hmm? och stod det kanske inte precis i det citatet du tog ut att det går att förklara med just diskriminering, hmm? Som sagt, graden av patetiskt trams ni kvinnohatande fjantar står för är obetalbar
Jag kan inte hjälpa att du inte kan läsa.
Citera
2018-12-27, 01:36
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:

Kommunister är proffs på att spela dumma. Jag sade ju ifrån början att de inte är här för att diskutera. Don't bother. Du kommer aldrig att kunna få honom att erkänna att han har fel.
Citera
2018-12-27, 01:37
Medlem
Citat:
Well, då får du väl leta upp det stycket där det står att resultatet i denna studie de 4,5% i löneskillnad inte är "statistisk signifikant", sätt igång!
Citera
2018-12-27, 01:38
Medlem
Citat:
Kommunister är proffs på att spela dumma. Jag sade ju ifrån början att de inte är här för att diskutera. Don't bother. Du kommer aldrig att kunna få honom att erkänna att han har fel.
Honom? Jag är av kvinnlig kön, tackar som frågar, och nej, jag har inte fel
Citera
2018-12-27, 01:40
Medlem
Citat:
Ja nu ger jag upp. Det innebär att Merapi tror sig ha vunnit debatten.
Citera
2018-12-27, 01:40
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Honom?

Ah, du är kvinna. Jag var lite osäker, för valet var mellan kvinna eller en man som tänker som en kvinna.

Kvinnor ska man aldrig diskutera med öht. Det är som att diskutera med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in