2018-12-27, 00:15
Medlem
mossyvictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ok, ge mig den "faktan" som visar att kvinnor inte tjänar mindre än män

Here we go.
Citera
2018-12-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Att diskutera med er kommunister är slöseri med tid. Men fint försök.
Snarare exakt motsatsen, försöka diskutera med fjompar som er är slöseri med tid, nå? har du ingen "fakta och statistik" på din sida, eller?
Citera
2018-12-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ok, ge mig den "faktan" som visar att kvinnor inte tjänar mindre än män
http://www.mi.se/files/PDF-er/att_bestalla/loneskillnader/Skillnaden16.pdf

Varsågod. Gå till sammanfattning vetja
Citera
2018-12-27, 00:34
Medlem
Är inte feminismen på väg bort?

Så jag tänker att du inte behöver bekämpa den. FI t.ex. är väl mindre än någonsin?
Citera
2018-12-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Uppmuntra dem till att tälta i Atlasbergen?

Hahaha lätt bästa kommentaren på länge!!
Citera
2018-12-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Är inte feminismen på väg bort?

Så jag tänker att du inte behöver bekämpa den. FI t.ex. är väl mindre än någonsin?
Tyvärr sitter statsfeminismen djupt rotad i samhällsinstitutioner och kommer ta decennier att tvätta ut, men visst vi hat i allafall en början.
Citera
2018-12-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
http://www.mi.se/files/PDF-er/att_bestalla/loneskillnader/Skillnaden16.pdf

Varsågod. Gå till sammanfattning vetja
ok ta dig till sida 14 och börja läsa tack orkar du inte detta kan du spana in Diagram 1.1 på sida 16 Annars kan du ta dig till sidan 17 och läsa detta;
1.2.3 Skillnaden efter standardvägning
Den standardvägning som använts i
tabell 1.2
tar hänsyn till att kvinnor och män ar
-
betar inom olika yrken och sektorer, har olika utbildningsnivå, olika arbetstid
12
och
olika ålder (metoden standardvägning beskrivs utförligare i fördjupningsruta i avsnitt
1.1.4). Efter standardvägning ökar kvinnors lön i procent av mäns till 95,5. Det inne-
bär att den oförklarade löneskillnad som återstår är 4,5 procent
Citera
2018-12-27, 00:48
Medlem
Citat:
ok ta dig till sida 14 och börja läsa tack orkar du inte detta kan du spana in Diagram 1.1 på sida 16 Annars kan du ta dig till sidan 17 och läsa detta;
1.2.3 Skillnaden efter standardvägning
Den standardvägning som använts i
tabell 1.2
tar hänsyn till att kvinnor och män ar
-
betar inom olika yrken och sektorer, har olika utbildningsnivå, olika arbetstid
12
och
olika ålder (metoden standardvägning beskrivs utförligare i fördjupningsruta i avsnitt
1.1.4). Efter standardvägning ökar kvinnors lön i procent av mäns till 95,5. Det inne-
bär att den oförklarade löneskillnad som återstår är 4,5 procent
Som är rätt naturlig efter hur män och kvinnor prioriterar generellt i livet, faktum är då ayy kvinnor nog 'r överbetalda kontra män. Läs nu sammanfattningen igen, din rättshaveristiska sektmedlem.
Citera
2018-12-27, 00:55
Medlem
Citat:
Som är rätt naturlig efter hur män och kvinnor prioriterar generellt i livet, faktum är då ayy kvinnor nog 'r överbetalda kontra män. Läs nu sammanfattningen igen, din rättshaveristiska sektmedlem.
Nej jag har redan läst den, därför jag direkt kan citera från sammanfattningen just det som motbevisar vad du/ ni säger, men inte du. Så ta nu ditt taskiga tangentbord och dra nått gammalt över dig.
Citera
2018-12-27, 01:00
Medlem
Citat:
Nej jag har redan läst den, därför jag direkt kan citera från sammanfattningen just det som motbevisar vad du/ ni säger, men inte du. Så ta nu ditt taskiga tangentbord och dra nått gammalt över dig.
"Det finns löneskillnader mellan kvinnor och män som inte helt kan förklaras med
den statistik som finns tillgänglig. Det är däremot tydligt att en huvudförklaring till
löneskillnaden är att kvinnor och män arbetar i olika yrken och sektorer. Det finns
olika teorier om varför löneskillnaden mellan könen uppstått. Marknadskrafter
och de olika sektorernas finansiering ligger bakom skillnaderna, men också attityder och diskriminering av olika slag används som förklaring.
Med den tillgängliga statistiken går det inte att säga något om eventuell diskriminerings betydelse för löneskillnaden, men både lagar och de kollektivavtal som finns
på arbetsmarknaden verkar för att undanröja risken för lönediskriminering."

Citat ur rapporten. Var nu en god sektmedlem och fortsätt din infernaliska kamp mot väderkvarnarna.
Citera
2018-12-27, 01:00
Avstängd
Att låta de va men också kanske ange en del sanningar
Citera
2018-12-27, 01:02
Medlem
Citat:
"Det finns löneskillnader mellan kvinnor och män som inte helt kan förklaras med
den statistik som finns tillgänglig. Det är däremot tydligt att en huvudförklaring till
löneskillnaden är att kvinnor och män arbetar i olika yrken och sektorer. Det finns
olika teorier om varför löneskillnaden mellan könen uppstått. Marknadskrafter
och de olika sektorernas finansiering ligger bakom skillnaderna, men också attityder och diskriminering av olika slag används som förklaring.
Med den tillgängliga statistiken går det inte att säga något om eventuell diskriminerings betydelse för löneskillnaden, men både lagar och de kollektivavtal som finns
på arbetsmarknaden verkar för att undanröja risken för lönediskriminering."

Citat ur rapporten. Var nu en god sektmedlem och fortsätt din infernaliska kamp mot väderkvarnarna.
Ja? vad står det? Skrutten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in