Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Den gamla tråden om Julian Assange har en titel som handlar om det som hände i Sverige. En hel del av innehållet i tråden handlar om detta och dränker delvis det nya som sker. Nu befinner sig ju t.ex JA på Ecuadors ambassad i London och fruktar utlämnande till USA. Utredningen om det som hände i Sverige är nedlagd.
För att få fokus på det aktuella tror jag man kan prova att göra en ny tråd.
Den gamla tråden ligger dessutom under tavlan konspirationsteorier. Det som händer nu är i alla fall ingen konspiration.
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Starta en ny tråd om Assange i annan, lämplig tavla.
Självklart griper dessa ämnen i varandra, men läser man den nuvarande tråden så får man lätt intrycket att fallet handlar om den svenska utredningen, som dock är avslutad.
Jag anser att man bör försöka få fokus på det aktuella som händer.
Det finns som sagt fler forum än "Konspirationer och alternativa teorier" där Assange diskuteras.
I ditt PM som du visade svaret på i tråden ställde du denna fråga:
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hej
Att läsa tråden om Assange är lite som att bli förflyttad tillbaka i tiden. Mest diskuteras den nedlagda sexbrottsutredningen och ÅK Marianne Ny som ju inte längre har nyhetsvärde. Det kan jag inte göra så mycket åt.
Jag bara undrar om detta är den aktuella tråden om Assange och Wikileaks juridiska situation? Det sker ju aktuella juridiska händelser kopplade till Assange och Wikileaks. Morenos nya regim för Assange diskuterades ju här. Trådens titel har väl blivit inaktuell med åren.
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Vänlig hälsning
wwr
Den stora tråden i konspirationsforumet fokuserar på den dolda agendan som påstås ligga bakom Assanges situation och att han befinner sig där han är nu. Det ligger helt i linje med forumets inriktning.
Jag läste din fråga som att du inte var intresserad av konspirationen utan ville diskutera hans juridiska situation som den ser ut nu och då gör man bäst i att välja en tråd i ett annat forum.
Det finns trådar i "Politik utrikes" och "Aktuella brott och kriminalfall" till exempel. Du har fått länkar i PM och här i tråden.
Men jag kanske missförstod, ville du diskutera fortsatta konspirationer mot Assange som håller honom kvar på ambassaden eller något liknande? I så fall kan din idé vara värd att fundera på.
Om du inte vill diskutera med konspirationer som utgångspunkt får någon moderator i lämpligt forum svara på om en ny tråd är befogad.
En snabb sökning på "Assange" ger några trådar att välja på.
https://www.flashback.org/sok/assange