Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Vilken tråd man bör välja beror ju på vad man vill diskutera: rättsfallet, den internationella politiken kring rättsfallet, eller konspirationer. Det finns iofs utrymme för flera diskussioner.
Detta sagt så håller jag med om att tråden i konspirationer inte passar där eftersom den inte bara handlar om konspirationsteorier. Att den flyttades dit berodde på att det utkämpades en politisk strid där vissa användare (och moderatorer) ville stämpla all diskussion som hade med Assange att göra som konspirationsteorier. Tråden utsattes också för sabotage i en utsträckning som jag aldrig tidigare sett på Flashback, i avsikt att omöjliggöra all seriös diskussion av Assange.
De var en bidragande anledning till att jag startade den nya tråden i Politik : Utrikes.
Jag är ingen expert. Men jag vill ändå ganska bestämt säga att jag är mot att dela Assanges nuvarande situation i flera trådar.
Det gjorde man med Skripal-fallet och jag vill påstå att det blev kaos, imho. North Sentinel gick inte heller att hålla isär på två trådar. Samma för tråden om flygplanet Gripen och trådar om dess olyckor.
Den gamla tråden är bra som den är, den har rätt titel.
(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige
Men den diskussionen om den avslutade utredningen är så intensiv att man inte hittar inläggen om det aktuella, vilket även hamnar i den tråden.
Hela JA:s nuvarande situation bör diskuteras sammanhängande i en (enda) ny tråd, imho.