2018-12-26, 12:26
Medlem
wwrs avatar
Den gamla tråden om Julian Assange har en titel som handlar om det som hände i Sverige. En hel del av innehållet i tråden handlar om detta och dränker delvis det nya som sker. Nu befinner sig ju t.ex JA på Ecuadors ambassad i London och fruktar utlämnande till USA. Utredningen om det som hände i Sverige är nedlagd.

För att få fokus på det aktuella tror jag man kan prova att göra en ny tråd.

Den gamla tråden ligger dessutom under tavlan konspirationsteorier. Det som händer nu är i alla fall ingen konspiration.

(FB) Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige

Starta en ny tråd om Assange i annan, lämplig tavla.

Självklart griper dessa ämnen i varandra, men läser man den nuvarande tråden så får man lätt intrycket att fallet handlar om den svenska utredningen, som dock är avslutad.

Jag anser att man bör försöka få fokus på det aktuella som händer.
Senast redigerad av wwr 2018-12-26 kl. 12:35.
Citera
2018-12-26, 12:30
Medlem
Sooks avatar
Alla samlingstrådar fungerar effektivt som konversatiosdödare. Har noterat det flera gånger. En aktiv tråd flyttas av nitiska moderatorer till en samlngstråd och sen kommer inte nåt mer inlägg.

Visst, det fungerar kanske för vissa ämnen eller när två aktova trådar slås ihop men ofta blir det ju som du skriver att den aktiva siskussionen deunknar i något gammalt ointressant.
Citera
2018-12-26, 12:45
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den gamla tråden om Julian Assange har en titel som handlar om det som hände i Sverige. En hel del av innehållet i tråden handlar om detta och dränker delvis det nya som sker. Nu befinner sig ju t.ex JA på Ecuadors ambassad i London och fruktar utlämnande till USA. Utredningen om det som hände i Sverige är nedlagd.

Den gamla tråden ligger dessutom under tavlan konspirationsteorier. Det som händer nu är i alla fall ingen konspiration.

Självklart griper dessa ämnen i varandra, men läser man den nuvarande tråden så får man lätt intrycket att fallet handlar om den svenska utredningen, som dock är avslutad.

Har du PM:at modsen i delforumet? Det är ju en lämplig start.

Om, inte så ser jag till att de hittar hit.

EDIT: har lyft det internt nu.
Senast redigerad av najas 2018-12-26 kl. 12:47.
Citera
2018-12-26, 12:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Jag skapade en tråd med precis den inriktningen du efterfrågar i Politik : Utrikes för sex år sedan:

(FB) Assange får asyl av Ecuador. Utrikespolitiska konsekvenser?

Sista inlägget var i fjol, men du - och andra som är intresserade av de utrikespoltiska aspekterna av Assangefallet - får gärna fortsätta skriva där.
Citera
2018-12-26, 12:57
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Har du PM:at modsen i delforumet? Det är ju en lämplig start.

Om, inte så ser jag till att de hittar hit.

EDIT: har lyft det internt nu.
Jag har diskuterat med mod där, det här blev svaret, glömde skriva det.

Citat:
Hej,

Nja, tråden i konspirationsforumet handlar mest om ifall det ligger något medveten dold agenda bakom brottsmisstankarna mot honom. Hans juridiska situation som den verkligen ser ut kommer i andra hand, eller tredje, möjligen fjärde. En del struntar i helt i sådan petitesser.

Det finns en tråd i "Aktuella brott och kriminalfall" som förmodligen är bättre för det du tar upp. Men jag är inte alls insatt i den tråden så kolla gärna upp det själv.

(FB) Julian Assange misstänkt för sexualbrott - brottsutredningen nedlagd 2017-05-19
Citera
2018-12-26, 12:59
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skapade en tråd med precis den inriktningen du efterfrågar i Politik : Utrikes för sex år sedan:

(FB) Assange får asyl av Ecuador. Utrikespolitiska konsekvenser?

Sista inlägget var i fjol, men du - och andra som är intresserade av de utrikespoltiska aspekterna av Assangefallet - får gärna fortsätta skriva där.
OK. Det gäller ju att moderatorerna ställer sig bakom den förändring som ev görs så att det aktuella innehållet inte sprids i flera trådar.
Senast redigerad av wwr 2018-12-26 kl. 13:02.
Citera
2018-12-26, 13:02
Medlem
najass avatar
Citat:
Jag har diskuterat med mod där, det här blev svaret, glömde skriva det.

Men då finns det alltså dels den i Aktuella Brott och dels den i PU som Regulus länkade ovan utöver den i Konspirationer. Är det en ytterligare tråd som tar uppå nån annan aspekt du menar alltså? Eller har du bara missat att dessa finns redan?
Citera
2018-12-26, 13:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Men då finns det alltså dels den i Aktuella Brott och dels den i PU som Regulus länkade ovan utöver den i Konspirationer. Är det en ytterligare tråd som tar uppå nån annan aspekt du menar alltså? Eller har du bara missat att dessa finns redan?
Jag har missat att trådarna finns.
Men det gäller ju att moderatorerna bestämmer i vilken tråd man fortsättningsvis diskuterar Assanges aktuella situation och modererar därefter.
Citera
2018-12-26, 13:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
OK. Det gäller ju att moderatorerna ställer sig bakom den förändring som ev görs så att det aktuella innehållet inte sprids i flera trådar.

Jag tror inte att det skulle bli ett problem så länge fokus ligger på de internationella förvecklingarna och folk avhåller sig från rena konspirationsteorier. Tråden var som sagt aktiv i fem år och är fortfarande öppen.
Citera
2018-12-26, 13:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Jag tror inte att det skulle bli ett problem så länge fokus ligger på de internationella förvecklingarna och folk avhåller sig från rena konspirationsteorier. Tråden var som sagt aktiv i fem år och är fortfarande öppen.
Jag tror det behövs ett beslut från moderatorerna för att styra över det aktuella till en annan tråd, från denna tråd:
Förändringen bör skrivas in i ett moderatormeddelande.
Annars tror jag inläggen kommer att spridas på för många trådar.
Citera
2018-12-26, 13:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Jag tror det behövs ett beslut från moderatorerna för att styra över det aktuella till en annan tråd, från denna tråd:
Det bör skrivas in i ett moderatormeddelande.
Annars tror jag inläggen kommer att spridas på för många trådar.

Vilken tråd man bör välja beror ju på vad man vill diskutera: rättsfallet, den internationella politiken kring rättsfallet, eller konspirationer. Det finns iofs utrymme för flera diskussioner.

Detta sagt så håller jag med om att tråden i konspirationer inte passar där eftersom den inte bara handlar om konspirationsteorier. Att den flyttades dit berodde på att det utkämpades en politisk strid där vissa användare (och moderatorer) ville stämpla all diskussion som hade med Assange att göra som konspirationsteorier. Tråden utsattes också för sabotage i en utsträckning som jag aldrig tidigare sett på Flashback, i avsikt att omöjliggöra all seriös diskussion av Assange.

De var en bidragande anledning till att jag startade den nya tråden i Politik : Utrikes.
Citera
2018-12-26, 13:24
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Vilken tråd man bör välja beror ju på vad man vill diskutera: rättsfallet, den internationella politiken kring rättsfallet, eller konspirationer. Det finns iofs utrymme för flera diskussioner.

Detta sagt så håller jag med om att tråden i konspirationer inte passar där eftersom den inte bara handlar om konspirationsteorier. Att den flyttades dit berodde på att det utkämpades en politisk strid där vissa användare (och moderatorer) ville stämpla all diskussion som hade med Assange att göra som konspirationsteorier. Tråden utsattes också för sabotage i en utsträckning som jag aldrig tidigare sett på Flashback, i avsikt att omöjliggöra all seriös diskussion av Assange.

De var en bidragande anledning till att jag startade den nya tråden i Politik : Utrikes.
Jag är ingen expert. Men jag vill ändå ganska bestämt säga att jag är mot att dela Assanges nuvarande situation i flera trådar.

Det gjorde man med Skripal-fallet och jag vill påstå att det blev kaos, imho. North Sentinel gick inte heller att hålla isär på två trådar. Samma för tråden om flygplanet Gripen och trådar om dess olyckor.

Den gamla tråden är bra som den är, den har rätt titel.

Men den diskussionen om den avslutade utredningen är så intensiv att man inte hittar inläggen om det aktuella, vilket även hamnar i den tråden.

Hela JA:s nuvarande situation bör diskuteras sammanhängande i en (enda) ny tråd, imho.
Senast redigerad av wwr 2018-12-26 kl. 13:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in