2018-12-23, 08:33
Medlem
Ronilles avatar
För mig är Baileys något vi drack i smyg på vårt konfaläger i mitten av 90-talet.

Huruvida det är bökigt eller ej har jag inte evidens att avgöra.
Citera
2018-12-23, 09:35
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Country Lane säljs på bolaget.
Det sista du skrev var onödigt och omoget.
Inte sett, borde ha kollat det. Står ändå fast vid att du tar det här lite för seriöst då typ alla vet vad som menas med baileys, även om de inte har ensamrätt på irish cream - jag vet att de gör lite andra likörer också men det lär knappast stå för en stor del av deras försäljning.

Likören med smak av salted caramel är jäkligt sjysst dock.

Beställer man en baileys på krogen och får en jordgubbslikör trots att man ville ha en irish cream får man väl fråga bartendern snällt om det går att byta eller så får man stå sitt kast - oavsett vad så tror jag inte detta är ett särskilt förekommande problem.

//tripportreat
Citera
2018-12-23, 10:25
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Country Lane säljs på bolaget.
Det sista du skrev var onödigt och omoget.

Du vet inte hur det funkar på krogen. På bolaget kan det finnas 70 sorter som Baileys tillverkar och 20 olika irish cream. Du får ändå originalet när du beställer en Baileys utan att specificera något mera. Uppenbart är du en petimeter och en viktigpetter. Hoppas du aldrig kommer att jobba i ett serviceyrke. Stäng in dig på en fabrik någonstans där du stansar plåtbitar resten av ditt liv.
Citera
2018-12-23, 12:21
Medlem
Efebofilkustens avatar
Angående andra irish cream än Baileys - nån som har provat Merrys White Chocolate - är den lika god som Baileys?

https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/merrys-white-chocolate-60101
Citera
2018-12-23, 15:30
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Du vet inte hur det funkar på krogen. På bolaget kan det finnas 70 sorter som Baileys tillverkar och 20 olika irish cream. Du får ändå originalet när du beställer en Baileys utan att specificera något mera. Uppenbart är du en petimeter och en viktigpetter. Hoppas du aldrig kommer att jobba i ett serviceyrke. Stäng in dig på en fabrik någonstans där du stansar plåtbitar resten av ditt liv.
Jag jobbar i bar. Därför vet jag vad jag pratar om.
Citera
2018-12-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Det finns säkert de som tycker barkbröd är gott också, det krävs bara lite enfald.

Kan du ge ett exempel på vad whiskey är gott till?

Popcorn är rätt gott till, men det är ju ingen dryck man ens diskuterar på det viset. En fin Whiskey, eller en favorit-Whiskey rättare sagt, avnjuts ju utan distraherade smaklökar.

Att säga att Whiskey är äckligt, är nästan lika efterblivet som att säga att maträtter är äckligt.
Citera
2018-12-26, 14:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Jag har hört och läst att Baileys är en bög- och kvinnodryck, absolut inget för riktiga män som antagligen skall hålla sig till whiskey, vodka och t-sprit...

Vad säger ni om saken - är man en mes, bög och tönt om man gillar Baileys?

Själv tycker jag att denna likör är riktigt god, och tycker inte att jag är en fjollig bög för det...

Varför lyssna så mycket på vad idioter säger?
Baileys är gott, nu är jag förvisso kvinna, men tänker inte något speciellt om en karl dricker det.
Det innehåller ju sprit, borde väl vara tillräckligt manligt?
Käkar män eller dricker män kakao i någon form, då är väl det "bögigt" också?
Citera
2018-12-26, 16:01
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jag har hört och läst att Baileys är en bög- och kvinnodryck, absolut inget för riktiga män som antagligen skall hålla sig till whiskey, vodka och t-sprit...

Själv tycker jag att denna likör är riktigt god, och tycker inte att jag är en fjollig bög för det...
Varför bryr du dig ens? Du dricker väl vad du vill?
Citera
2018-12-26, 19:23
Medlem
Citat:

Christer Pettersson drack baileys... Han var inte vidare fjollig.

https://www.google.se/search?q=christer+pettersson+baileys&tbm=isch&sour ce=iu&ictx=1&fir=Di1w4PAv3P5THM%253A%252CRVTxAqCfj bmYcM%252C_&usg=AI4_-kSrtUalUCesBDTBfuWSI1VFep36TQ&sa=X&ved=2ahUKEwiQ86 fUjr7fAhVB1iwKHbW3Bf0Q9QEwAXoECAYQBA#imgrc=Di1w4PA v3P5THM:
Citera
2018-12-27, 18:10
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Varför lyssna så mycket på vad idioter säger?
Baileys är gott, nu är jag förvisso kvinna, men tänker inte något speciellt om en karl dricker det.
Det innehåller ju sprit, borde väl vara tillräckligt manligt?
Käkar män eller dricker män kakao i någon form, då är väl det "bögigt" också?
Nä, det är inte bögigt, det är bara härligt och gott med Baileys och annat sött ibland...
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför bryr du dig ens? Du dricker väl vad du vill?
Ja, jag dricker förstås vad jag vill - var faktiskt på bolaget idag och handlade en stor flaska Baileys och en annan spännande irish cream som jag inte prövat tidigare...
Citera
2018-12-27, 18:36
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Nä, det är inte bögigt, det är bara härligt och gott med Baileys och annat sött ibland...

Visst är det så!
Försöker reda ut begreppet om vad det är med spriten som skulle vara "bögigt"
Citera
2018-12-27, 18:51
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Visst är det så!
Försöker reda ut begreppet om vad det är med spriten som skulle vara "bögigt"
Uppenbarligen är det många som anser att det är en bög- och kvinnodryck, som nämnts flera gånger i tråden. Det mest galna exemplet är väl den afrikanska mannen som dömdes till 5 års fängelse för homosexualitet bara för att han druckit Baileys

Det kanske anses vara icke-maskulint för att det är så sött och lent, inte vasst och aggressivt i smaken som t.ex. whiskey och vodka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in