2018-12-21, 21:38
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Haha 🤣😂 ja så klart det är fjolligt!
Varför då - för att det smakar som godis eller?
Citera
2018-12-21, 21:38
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Tja, jag sippar faktiskt på en liten Baileys just nu...
Nej, jag bryr mig inte, men tycker ändå att frågeställningen är intressant - är Baileys en "bögdryck"...?

Rosa pantern är mer gay (om den finns nu för tiden &#128512
Dry Martini är gay
Citera
2018-12-21, 21:40
Avstängd
Det finns en tokigt söt kokoslikör som heter Malibu, den flaskan ser verkligen GAY ut, googla gärna bilder.
Citera
2018-12-21, 21:43
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Det finns en tokigt söt kokoslikör som heter Malibu, den flaskan ser verkligen GAY ut, googla gärna bilder.
På vilket sätt är den bögig, tycker den ser ganska normal ut...?

https://speedywine.se/wp-content/uploads/2018/04/malibu.jpg
Senast redigerad av Efebofilkusten 2018-12-21 kl. 21:56.
Citera
2018-12-21, 21:43
Bannlyst
Citat:
Jag försökte faktiskt gilla Jack Daniels när jag var ung "rockare" - men livet är bra mycket roligare idag när jag fyller glaset med Baileys (och en och annan öl förstås)

Du borde lära dig att blanda själv och spara en slant.

grädde + vispat ägg med socker + whiskey osv.
Minns inte exakt hur jag gjorde men det smakar precis dooley eller Bailey.

ett recept ifrån någon annan

Citat:
Såg att några efterlyste receptet. Det här blir kanongott!
1 burk kondenserad mjölk
2 msk snabbkaffepulver (nescafé)
1 tsk vaniljsocker
2 msk chokladsås (O´hoy!)
4 dl vispgrädde
4 ägg
3 dl whisky
Mixa allt och tillsätt mer kaffe, vanilj och/eller choklad efter smak.
Obs, drycken håller sig inte så länge i kylen (men det kanske inte är ett problem om man gör den till jul...)!
Citera
2018-12-21, 21:44
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vin och öl är symbios med mat, kaffe är symbios med mackor och fikabröd. Likör är gott till kaffe. Snaps är gott till sill och andra fet-salta rätter. Men vad fan är whiskey gott till? Dessutom dricker folk skiten som det är? Helt obegripligt.
Ja, lika obegripligt som att någon kan sitta och trycka i sig en liter Coca-Cola till en hamburgare eller att äta ett halvkilo smågodis själv.

DU gillar inte whisky, men bara för det är det inte odrickbart. Du lägger liksom inte ribban för vad som är gott-/inte gott.
Citera
2018-12-21, 21:46
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Du borde lära dig att blanda själv och spara en slant.

grädde + vispat ägg med socker + whiskey osv.
Minns inte exakt hur jag gjorde men det smakar precis dooley eller Bailey.

ett recept ifrån någon annan
Låter jobbigt - vem fan gör sig det besväret när man kan köpa en flaska på Bolaget...?
Citera
2018-12-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, lika obegripligt som att någon kan sitta och trycka i sig en liter Coca-Cola till en hamburgare eller att äta ett halvkilo smågodis själv.

DU gillar inte whisky, men bara för det är det inte odrickbart. Du lägger liksom inte ribban för vad som är gott-/inte gott.

Nu dricker inte jag läsk eller äter så mycket godis så den parallellen är irrelevant.

Just whiskey är dock en av de få produkter som är äckliga. I Afrika äter man lerkakor och förr åt man barkbröd, för att man var tvungen.

Whiskey lever kvar från måste-tiden för att man inte kunde göra den godare och det verkar man numera heller inte kunna göra.

Folk tvingar i sig alger, skär sig, är veganer, dricker whiskey m.m. Inte för att det är gott utan för att de är tokiga.
Citera
2018-12-21, 21:54
Medlem
Lärde mig att med lite Baileys innanför västen, så är det behagligare att dricka bira på flaska ute när det är 10 grader kallt .
Citera
2018-12-21, 22:01
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Nu dricker inte jag läsk eller äter så mycket godis så den parallellen är irrelevant.

Just whiskey är dock en av de få produkter som är äckliga. I Afrika äter man lerkakor och förr åt man barkbröd, för att man var tvungen.

Whiskey lever kvar från måste-tiden för att man inte kunde göra den godare och det verkar man numera heller inte kunna göra.

Folk tvingar i sig alger, skär sig, är veganer, dricker whiskey m.m. Inte för att det är gott utan för att de är tokiga.
Det må vara din uppfattning, och jag kan inte säga att det är rätt eller fel. DU tycker det är äckligt och hävdar därför att alla whiskydrickare i världen är tokiga! Jorden roterar inte runt dig, är du införstådd med det?
Citera
2018-12-21, 22:04
Avstängd
Citat:
På vilket sätt är den bögig, tycker den ser ganska normal ut...?

https://speedywine.se/wp-content/uploads/2018/04/malibu.jpg

Äsch - vi har olika referenser bara. Den ser ju inte macho ut heller, det kan vi ju enas om?
Citera
2018-12-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det må vara din uppfattning, och jag kan inte säga att det är rätt eller fel. DU tycker det är äckligt och hävdar därför att alla whiskydrickare i världen är tokiga! Jorden roterar inte runt dig, är du införstådd med det?

Det finns säkert de som tycker barkbröd är gott också, det krävs bara lite enfald.

Kan du ge ett exempel på vad whiskey är gott till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in