2018-12-25, 13:13
Medlem
Gissningsvis har mannen tagit död på frun.
Citera
2018-12-25, 13:17
Medlem
Ännu en svensk feg man som tar ihjäl sin kvinna?
Citera
2018-12-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judita
Det finns visste hyreslägenheter i området.

Ja, det finns några hus med hyreslägenheter, nybyggda och dyra.
Det är ett jättelugnt nybyggt område i ett fint läge i Västerås mer välbärgade delar, blandat villor, radhus och några hyresrätter. Chockartat med ett mord? på julafton i Lillhamra.
Citera
2018-12-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judita
Vinggatan och Flygplansgatan ligger på Berghamra. Lillhamra är ett annat område i närheten.
Ja, det är inte långt mellan Berghamra och Lillhamra, men det är inte troligt att det skulle vara någon koppling. Det är dock inte vanligt med mord i denna del av staden och nu har vi haft två, ett i somras på Berghamra och ett på julafton i Lillhamra.
Citera
2018-12-25, 14:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/just-nu-kvinna-hittad-dod-misstankt-mord/

Kvinna i 45års åldern hittad död på Julaftonskväll i Västerås. En man är
i 40års åldern är misstänkt.

Någon som vet var i Västerås? Eller har info?

Det finns inget som tyder på ett mord men dödsorsaken är oklar och man har anhållit en person som bodde på adressen för att kunna göra en teknisk undersökning och husrannsakan. Han lär släppas under dagen om inga bevis som tyder på mord dyker upp
Citera
2018-12-25, 14:38
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu tror inte jag det handlar om invandrare men har inte den delen som är studentboende inte så långt därifrån varit eller fortfarande är invandrarförläggning. Är rätt säker på detta då jag har svårt att tänka mig att så många somalier som finns i området inte kan plugga.

Jag gissar på antingen ett svartsjukedrama eller helt enkelt att frun dött av andra orsaker.
Citera
2018-12-25, 14:43
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpeko
Ännu en svensk feg man som tar ihjäl sin kvinna?

Vad är det som får dig att tro att det är en svensk? Du brukar ju ifrågasätta om folk pekar ut en viss folkgrupp som skyldig.
Citera
2018-12-25, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Vad är det som får dig att tro att det är en svensk?

Julaftonsfylla med familjebråk är en svensk helylletradition.
Citera
2018-12-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu tror inte jag det handlar om invandrare men har inte den delen som är studentboende inte så långt därifrån varit eller fortfarande är invandrarförläggning. Är rätt säker på detta då jag har svårt att tänka mig att så många somalier som finns i området inte kan plugga.

Jag gissar på antingen ett svartsjukedrama eller helt enkelt att frun dött av andra orsaker.

Studentboenden där invandrarna bor är ute på Hässlo, några km från Lillhamra. Lillhamra är väldigt svenskt. Men visst finns en och annan etablerad invandrare också.
Citera
2018-12-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det finns inget som tyder på ett mord men dödsorsaken är oklar och man har anhållit en person som bodde på adressen för att kunna göra en teknisk undersökning och husrannsakan. Han lär släppas under dagen om inga bevis som tyder på mord dyker upp

Jag kan inte tänka mig att man anhåller någon för mord om det inte finns några tecken alls på att ett mord kan ha begåtts.
Citera
2018-12-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Ett julaftonsbråk som spårat ur ?
Citera
2018-12-25, 16:02
Medlem
tingelingans avatar
Det stod ju att mannen och kvinnan kände varandra sen tidigare. Då kan dom ju inte ha bott ihop. Då måste det ha varit någon av dom som bodde där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in