2018-12-24, 23:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här visade jag hur enkelt man kan plantera blod. Jag glömde i beskrivningen att jag lät blodet på kassen torka över natten innan jag tog fotot.

Sannolikheten för en kärnkraftsolycka varje dag är liten, men det är ett faktum att kärnkraftsolyckor händer. Därmed är sannolikheten för det 1.

Om det inte skedde med illvilja, varför skedde det då? Och varför tror du inte att fusket har varit mer utbrett? Är du lika naiv när du spelar kort? "Han fuskade i en giv, men jag tror inte att det har skett i flera givar."

Styvdotterns mamma kände till Kim, FUP sid 1118-1119. Om karatetränaren visste att Vatchareeya var hos Kim och sa det var det lätt att räkna ut vem som skulle bli syndabock. Kim berättade i tingsrätten att Vatchareeya såg förvånad ut innan hon klev in i bilen vid Ugglegatan när Kim hämtade henne. Var det karatetränaren hon såg? Spionerade han på henne? Såg han Kims bil och visste senare var han skulle plantera blodet? Han var i faggorna, kl 15:44 var han på ICA Kvantum och 15:57 var han på COOP Forum. Ugglegatan ligger däremellan.

Vad skulle pappan ha hjälpt till med? Notera att han var utomlands när Vatchareeya försvann och kom hem sex dygn senare.

God Jul på dig också.

Var det allt du hade som svar på alla mina frågor och kommentarer?

Det är ingen mening med att belägga det jag skrev, vi kommer ändå aldrig överens om markeringen var äkta eller falsk. Dessutom kan den ha varit äkta om det var blod från en död Vatchareeya som planterades.

Vad jag undrar över är hur du kan påstå så säkert att Uno markerade äkta.

Inser du att andra raderingen av SMS inte kan ha haft något annat syfte än att dölja SMS för polisen?

Inser du nu att polisen inte lägger ner nio arbetsveckor på att spana på någon som har trovärdigt alibi?

Jag antar att du har läst alibiberättelserna nu och förstått att de är falska, eftersom du inte svarade. Räckte det med att åklagaren sa att karatetränarna hade alibi? Hade åklagaren något belägg för det? Accepterade domstolarna åklagarens ord utan vidare?
Jag var inte med när hunden markerade. Jag har heller ingen anledning att tro att han markerade fel och uppenbarligen hade ingen annan det heller, varken hos polis eller domstol. Till skillnad från dig så ser jag andra anledningar till raderingen än att försöka ljuga för polisen. Det har du fått svar på många gånger men du verkar vara så hemskt trög.
Att inte ha ett vattentätt alibi räcker inte så långt. Det måste till mer än så då många människor saknar alibi. Vad jag förstått så har de ej kunnat ifrågasätta hans alibi. Det hade dom gjort om det funnits något mer som visade på hans inblandning. Kristoffers advokat har dragit alla dina snurriga funderingar och inte fan hjälpte det. Inse att dina tips och förslag var värdelösa. Inget var skäl för en ny rättegång. Surt va?
Citera
2018-12-25, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag var inte med när hunden markerade. Jag har heller ingen anledning att tro att han markerade fel och uppenbarligen hade ingen annan det heller, varken hos polis eller domstol.
Enligt polisens undersökning med två likspårhundar Kompis och Uno fanns gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna från Bangsuan i värnet på isen vid Mjösjöberget.
Eftersom kroppsdelarna var borta i 17 dagar måste de ha legat i kyla och då är det på isen i värnet, där polisen gjorde sökningen och båda hundarna markerade starkt även med skall.

Därför är det helt omöjligt att KJ har transporterat kroppsdelar från Bangsuan i sin bil, där beviset skall vara en markering från likspårhunden Uno.
Om inte hunden Uno markerat något annat än liklukt, har det skett en plantering av liklukt till bagageutrymmet.

I åtalet är det använt som bevis hunden Unos markering som är förbjudet, enbart en hunds markering får inte användas som bevis.
Det är ingen som vet vad hunden Uno markerar och får naturligtvis inte användas som bevis, och fälla en person till 10 års fängelse.

Hundföraren som är polis uttalade att hunden Uno markerade, men ingenting annat, som inte kan kritiseras.
Citera
2018-12-25, 02:40
Medlem
Citat:
Vad jag förstått så har de ej kunnat ifrågasätta hans alibi. Det hade dom gjort om det funnits något mer som visade på hans inblandning. Kristoffers advokat har dragit alla dina snurriga funderingar och inte fan hjälpte det. Inse att dina tips och förslag var värdelösa. Inget var skäl för en ny rättegång. Surt va?

Både KJ och MB har vattentäta alibi att de var inga gärningsmän för Bangsuan, gärningsmännen för Bangsuan var två helt andra personer, men inte KJ eller MB.
Försvaret för KJ var miserabelt, det är mycket lätt att ifrågasätta åtalet mot KJ som borde ha gjorts.
Beviset i åtalet är hunden Unos markering som är hur lätt som helst att ifrågasätta.
Något annat finns inte utan en massa underliga påståenden, men man kan påstå vad som helst om det inte behöver bevisas.

KJ:s föräldrar bekostade själva en resningsansökan därför de visste att KJ var oskyldig, men när man läste igenom den, kunde man påstå mycket säkert att den kommer tillbaka med vändande post, som den också gjorde.
Citera
2018-12-25, 08:40
Medlem
Fagro två frågor:

Varför kan inte KJ fraktat liket i bilen ? Bara för det legat i ett värn? Vad är logiken i det? Att liket legat på is i ett värn = KJ kan inte ha kört det en meter med bilen??

Kan du bekräfta att du förstått att KJ inte hade span den tiden då dom tror likdelarna flyttades utan hans föräldrar hade en nära uppsikt över han. Dock inte nattetid. Tror du KJ är en sån person som absolut inte kan gå upp nattetid och utföra något?

God jul förresten
Citera
2018-12-25, 09:45
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt polisens undersökning med två likspårhundar Kompis och Uno fanns gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna från Bangsuan i värnet på isen vid Mjösjöberget.
Eftersom kroppsdelarna var borta i 17 dagar måste de ha legat i kyla och då är det på isen i värnet, där polisen gjorde sökningen och båda hundarna markerade starkt även med skall.

Därför är det helt omöjligt att KJ har transporterat kroppsdelar från Bangsuan i sin bil, där beviset skall vara en markering från likspårhunden Uno.
Om inte hunden Uno markerat något annat än liklukt, har det skett en plantering av liklukt till bagageutrymmet.

I åtalet är det använt som bevis hunden Unos markering som är förbjudet, enbart en hunds markering får inte användas som bevis.
Det är ingen som vet vad hunden Uno markerar och får naturligtvis inte användas som bevis, och fälla en person till 10 års fängelse
.

Hundföraren som är polis uttalade att hunden Uno markerade, men ingenting annat, som inte kan kritiseras.

Jaså inte det? Vad har du fått det ifrån? Hundars markeringar har flera gånger använts som bevis i mordfall, även i Sverige.
Citera
2018-12-25, 09:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Både KJ och MB har vattentäta alibi att de var inga gärningsmän för Bangsuan, gärningsmännen för Bangsuan var två helt andra personer, men inte KJ eller MB.
Försvaret för KJ var miserabelt, det är mycket lätt att ifrågasätta åtalet mot KJ som borde ha gjorts.
Beviset i åtalet är hunden Unos markering som är hur lätt som helst att ifrågasätta.
Något annat finns inte utan en massa underliga påståenden, men man kan påstå vad som helst om det inte behöver bevisas.

KJ:s föräldrar bekostade själva en resningsansökan därför de visste att KJ var oskyldig, men när man läste igenom den, kunde man påstå mycket säkert att den kommer tillbaka med vändande post, som den också gjorde.

Nej, inte Kristoffer. Han har inget alibi. För att ha det måste man veta exakt hela händelseförloppet och var Kristoffer var då. Det finns inte i det här fallet. Självklart har han möjlighet, annars hade han aldrig blivit dömd.
Citera
2018-12-25, 10:57
Medlem
Citat:
Jaså inte det? Vad har du fått det ifrån? Hundars markeringar har flera gånger använts som bevis i mordfall, även i Sverige.

Enbart en hunds markering används aldrig som bevis vid mordfall, som inte är tillåtet.
Hundens markering kan leda till bevis men det är något helt annat, polisen måste veta vad hunden markerar.
Om exempelvis blodspåren som fanns i bagageutrymmet hade varit likblod, då hade det kunnat påstås att KJ har transporterat kroppsdelar med sin bil.
Nu var det inte något likblod utan blodspåret kom från när Bangsuan levde.

Men nu när polisen undersökte värnet på Mjösjöberget med två likspårhundar framkom det att kroppsdelarna hade legat på isen i värnet, och det bevisar att KJ har aldrig transporterat några kroppsdelar med sin bil.

Söket som skedde i KJ:s bil ser jag som en show för lättlurade och okunniga som skulle tro att KJ transporterat likdelar.
Orsaken för showen var att kunna väcka åtal mot KJ, som inte annars varit möjligt.
Citera
2018-12-25, 11:29
Medlem
Citat:
Nej, inte Kristoffer. Han har inget alibi. För att ha det måste man veta exakt hela händelseförloppet och var Kristoffer var då. Det finns inte i det här fallet. Självklart har han möjlighet, annars hade han aldrig blivit dömd.

Självklart har KJ alibi, bland annat måste du inse att det var gärningsmännen som kom med kroppsdelarna och placerade dem i Gula huset och därintill, när kroppsdelarna placerades där hade KJ spaning på sig som gjorde att han kan inte ha placerat dem där.
KJ kände till själv att han hade spaning på sig, därför Bangsuan hade besökt honom när hon försvann.
Sedan var det polisens sak att sköta spaningen på honom, en sådan spaning på honom var mycket enkel och inte heller kostsam.
Sedan finns det många andra saker som visar att KJ kunde inte vara gärningsmannen för Bangsuan, de som tror att KJ var gärningsmannen har ingen vetskap om det här fallet, utan sett ut KJ som att han skulle få skulden för mordet, där det gäller att skydda gärningsmännen som var 2 st och sannolikt med utländsk bakgrund.
Citera
2018-12-25, 11:50
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Enbart en hunds markering används aldrig som bevis vid mordfall, som inte är tillåtet.
Hundens markering kan leda till bevis men det är något helt annat, polisen måste veta vad hunden markerar.
Om exempelvis blodspåren som fanns i bagageutrymmet hade varit likblod, då hade det kunnat påstås att KJ har transporterat kroppsdelar med sin bil.
Nu var det inte något likblod utan blodspåret kom från när Bangsuan levde.

Men nu när polisen undersökte värnet på Mjösjöberget med två likspårhundar framkom det att kroppsdelarna hade legat på isen i värnet, och det bevisar att KJ har aldrig transporterat några kroppsdelar med sin bil.

Söket som skedde i KJ:s bil ser jag som en show för lättlurade och okunniga som skulle tro att KJ transporterat likdelar.
Orsaken för showen var att kunna väcka åtal mot KJ, som inte annars varit möjligt.

Jag undrar var du fått det ifrån? Vem säger att en hunds markering inte är tillåtet som bevis? Jag vet två fall där en hunds markering i stort sett var det enda "tekniska" beviset vilket ledde till fällande dom.
Citera
2018-12-25, 11:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Självklart har KJ alibi, bland annat måste du inse att det var gärningsmännen som kom med kroppsdelarna och placerade dem i Gula huset och därintill, när kroppsdelarna placerades där hade KJ spaning på sig som gjorde att han kan inte ha placerat dem där.
KJ kände till själv att han hade spaning på sig, därför Bangsuan hade besökt honom när hon försvann.
Sedan var det polisens sak att sköta spaningen på honom, en sådan spaning på honom var mycket enkel och inte heller kostsam.
Sedan finns det många andra saker som visar att KJ kunde inte vara gärningsmannen för Bangsuan, de som tror att KJ var gärningsmannen har ingen vetskap om det här fallet, utan sett ut KJ som att han skulle få skulden för mordet, där det gäller att skydda gärningsmännen som var 2 st och sannolikt med utländsk bakgrund.

Du säger att jag måste inse att det var några andra gärningsmän? Varför ska jag göra det när Kristoffer blivit fälld av två domstolar? De gärningsmän du pratar om är bara dina fantasifoster, ingenting annat. Du målar upp en fantasibild som det inte finns några belägg för. Jag tänker inte blunda för den bevisning som ligger Kristoffer till last.
Citera
2018-12-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Fagro två frågor:

Varför kan inte KJ fraktat liket i bilen ? Bara för det legat i ett värn? Vad är logiken i det? Att liket legat på is i ett värn = KJ kan inte ha kört det en meter med bilen??
Kan du bekräfta att du förstått att KJ inte hade span den tiden då dom tror likdelarna flyttades utan hans föräldrar hade en nära uppsikt över han. Dock inte nattetid. Tror du KJ är en sån person som absolut inte kan gå upp nattetid och utföra något?
God jul förresten

Jag har själv besökt värnet och en ensam person kan inte sätta in kroppen i värnet på isen, att komma till värnet är en mycket besvärlig terräng och skottgluggen där kroppsdelarna skickades in genom, ligger högt ovan marknivån.
Torson vägde drygt 33 kg som är ingen lätt sak att bära en längre sträcka i otymplig terräng och svårt att greppa för en ensam person.
Att KJ skulle ha placerat kroppsdelarna inne i värnet på isen och tagit ut dem, är helt uteslutet och då har han inte transporterat några kroppsdelar.
Citera
2018-12-25, 13:27
Medlem
Citat:
Du säger att jag måste inse att det var några andra gärningsmän? Varför ska jag göra det när Kristoffer blivit fälld av två domstolar? De gärningsmän du pratar om är bara dina fantasifoster, ingenting annat. Du målar upp en fantasibild som det inte finns några belägg för. Jag tänker inte blunda för den bevisning som ligger Kristoffer till last.

Du har rätt att tro vad du vill, du gör väl som många andra läser domen och anser att det är sanningen i fallet.
Jag själv använder ett helt annat tillvägagångssätt om jag misstänker ett fall är lurt med, och jag vill kolla upp det.
Jag lär mig hela förundersökningen och ser sammanhanget i fallet, när jag har fått bilden klar hur brottet gått till går jag och kollar domen om åtalet är ett fuskverk, som det vanligen är, där jag misstänkt att det är skumt med fallet.

Du skall inte tro att ett fall är korrekt därför media inte ifrågasätter åtalet och domen, orsaken är den att de vågar inte, utan de är rädd om sitt jobb och lön, jag tror inte att det alltid är okunnighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in