2018-12-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Fan missade första halvtimmen.

Första gången jag ser den här filmen. Jag har sökt efter stream för att se filmen men verkar som att man måste betala för den. Var kan jag se filmen på nätet?
Om inget annat går den säkert nästa jul igen. Tradition!
Citera
2018-12-25, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Om inget annat går den säkert nästa jul igen. Tradition!
Men vafan tror du jag ska vänta ett helt jävla år?
Citera
2018-12-25, 02:10
Bannlyst
Haha nu när jag sett från början så fattar jag nu allting. Anledningen till att jag ser allt först nu är att jag inte är så gammal och att jag har rötter från icke-skidåkande nation. Sjukt hur mycket man egentligen missat som alla ni andra sett.
Citera
2018-12-25, 02:14
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Haha nu när jag sett från början så fattar jag nu allting. Anledningen till att jag ser allt först nu är att jag inte är så gammal och att jag har rötter från icke-skidåkande nation. Sjukt hur mycket man egentligen missat som alla ni andra sett.

Kolla in Sunes Jul när du ändå är igång om du inte sett den Haber är Haber eller klassikern Sunes Sommar.

https://youtu.be/124704825fE
Citera
2018-12-25, 02:50
Medlem
Incendios avatar
Klarar inte den filmen. Som skilsmässobarn (dock HELT utan beröringspunkter med "familjen" i filmen) är filmen bara så sorglig..
Citera
2018-12-25, 02:58
Medlem
Lite av en tradition att se den på Julaftonskvällen så givetvis gjorde jag det i år igen
Citera
2018-12-25, 04:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Om Haber inte varit med har filmen inte blivit en klassiker dö för i helvete tomtejävel.

Vad är det för slampa som inseminera sig utan att tala med maken och fråga om han vill bli pappa. Det efter att ha pratat om adoption och att man vill ha sina egna barn. Visst är filmen propaganda den är åtminstone rolig så går att ha överseende.

Jag uppfattar den som anti-PK-propaganda, vilket i en modern svensk film är oväntat och befriande. Filmen påpekar ju nackdelarna med att familjer splittras och att folk skaffar barn hit-och-dit. Propagandan brukar ju gå ut på att det är bra för barnen att föräldrar lever så, för då får de "tillgång till fler vuxna"...
Citera
2018-12-26, 19:59
Medlem
Asklords avatar
Ah svensk släktmisär när den är som bäst

"Det är ju för helvete julafton"
Citera
2019-11-10, 07:41
Medlem
Har den här filmen blivit censurerad vid något tillfälle?
Jag har aldrig sett hela filmen (jag har dock sett ganska många scener), och jag har lite svårt att tänka mig att dagens PK-Sverige skulle tillåta scenen där Dan Ekborg driver med "Muhammed".
Den scenen måste väl skapa ett jäkla liv om "rasism" och "olämpligt innehåll" nuförtiden?
Senast redigerad av JohanThe94 2019-11-10 kl. 07:50.
Citera
2019-11-10, 09:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanThe94
Har den här filmen blivit censurerad vid något tillfälle?
Jag har aldrig sett hela filmen (jag har dock sett ganska många scener), och jag har lite svårt att tänka mig att dagens PK-Sverige skulle tillåta scenen där Dan Ekborg driver med "Muhammed".
Den scenen måste väl skapa ett jäkla liv om "rasism" och "olämpligt innehåll" nuförtiden?

Tror inte det. Det är en konstigt ocensurerad film, för att vara en modern svensk film (den censur du syftar på fanns redan när filmen gjordes; var till och med värre då än de allra senaste fyra åren - efter "flyktingkrisen" hösten 2015 - då det faktiskt släppt en aning). Jag tror att de kom undan med det, för att de personer som skulle ha haft makten att censurera filmen, inte förstod den. Filmen är en "dubbel bluff" med PK.
Citera
2019-11-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon lät inseminera sig, och hon ville att maken skulle tro att barnet var hans. Så självklart valde hon inte negerspermierna, utan det var kliniken som slarvade.

Det är en av de mer logiska förklaringarna till slutscenen när man får se ungen. Annars hade hon haft lite att förklara för sin man när ungen var mörkhyad
Citera
2019-11-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murpendurpen
Holy shit, största cuckfilmen jag sett.
Att folk inte ser hur utstuderat det är :P
Tråkiga Mesiga svenska bittra män

Dottern knullar en arab "framifrån å bakifrån" lmao
I slutet har unga tjejen växt upp å har med sig arab pojkvännen

Om du lyssnar på hela ordväxlingen så är dottern extremt spydig mot sin mor. Hon slutar ju med "Jag behöver bara titta på denna samling för att när jag i framtiden har sex köra med två kondomer" vilket antyder att hon då inte är sexuellt aktiv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in