2019-11-10, 10:57
Medlem
Ju fullare Dan Ekborg blir ju större blir hans prilla
Citera
2019-11-17, 20:17
Medlem
Tomten är far till alla barnen, är mer jul för mig än Kalle Anka, ett måste varje år!
Citera
2019-12-24, 20:18
Medlem
Trippieredd96s avatar
Han kaxiga grabben som får en dator i julklapp, är Sara hans mamma? Är rätt förvirrad
Btw hon i röda klänningen grymt het med urringningen, fattar att Åke blev kåt på henne en stund haha
Citera
2019-12-24, 21:11
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Nu är det dags
Citera
2019-12-24, 21:14
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Tomas fru ser ut som en transa
Citera
2019-12-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trippieredd96
Han kaxiga grabben som får en dator i julklapp, är Sara hans mamma? Är rätt förvirrad
Btw hon i röda klänningen grymt het med urringningen, fattar att Åke blev kåt på henne en stund haha

Nej, Nina Gunke (den blonda) är hans mamma. Hans far dog i en bilolycka, och efter att Nina Gunke varit otrogen med och sedan levt tillsammans med Janne. Efter att de skiljjt sig bor han kvar hos Janne och hans nya Sara. Tonårstjejen är helsyster med datakillen men hon bor hos Nina Gunke och Dan Ekborg.
Allt detta avhandlades och en del annat avhandlades som hastigast i den första halvan av filmen. Tog några gånger att se filmen innan man hade allt klart för sig.
Citera
2019-12-24, 23:30
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Filmen är ett mästerverk, nästan varje gång noterar man saker som man missat förra gången. Vi har noterat massor med saker.
Den kändaste och enklaste att upptäcka är, när Janne backar in i Eriks bil, andra gången han ska backa in i den krockskadade bilen så är bilen hel igen.

Det här är en av få filmer som jag ser om och om igen.
Det vi märkte i år, när Rita visar tutten för Åke så har hon ingen BH, fast hon har BH i alla andra scener.

Filmen är världsklass, i Sverige i alla fall.
Citera
2019-12-24, 23:36
Medlem
Det är denna film som filmen En underbar jävla jul försöker att vara.
Citera
2019-12-25, 13:42
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amusing
Det är denna film som filmen En underbar jävla jul försöker att vara.

Jajamän men misslyckas.

Jag har för mig att Tomten är far till alla barnen alltid gick att se förut på SVTplay under juldagarna, men nu så har de bytt ut den mot En underbar jävla jul.

Det är väl SVT som producerat En underbar jävla jul för att slussa ut Tomten är far till alla barnen.
För En underbar jävla jul handlar väl mer om, ja vad ska man säga.
Att bryta traditioner och att "alla ska med" Det är inte så mycket komik och underhållning utan mer drama och budskap som ska ut.
Citera
2019-12-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jajamän men misslyckas.

Jag har för mig att Tomten är far till alla barnen alltid gick att se förut på SVTplay under juldagarna, men nu så har de bytt ut den mot En underbar jävla jul.

Det är väl SVT som producerat En underbar jävla jul för att slussa ut Tomten är far till alla barnen.
För En underbar jävla jul handlar väl mer om, ja vad ska man säga.
Att bryta traditioner och att "alla ska med" Det är inte så mycket komik och underhållning utan mer drama och budskap som ska ut.

Ja, den misslyckas grovt, lite småkul i början men sen övergår den till ren misär. Och inte misär på ett underhållande vis som Tomten. Filmen vet inte vad den vill känns det som. Skamligt att SVT kan ersätta en sådan klassiker med denna skitsmörja som inte ens Robert Gustavsson kunde rädda.
Citera
2019-12-25, 20:49
Medlem
En underbar jävla jul var vidrigt dålig. Ville bara haka på och säga det, i terapeutiskt syfte eftersom jag vad tvungen att genomlida den på bio
Citera
2019-12-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Ah svensk släktmisär när den är som bäst

"Det är ju för helvete julafton"

Är inte det här den ultimat halvdana, klyschiga svenska feel-good/vulgo-julfilmen? Julfilmernas svar på Repmånad eller Fira med Ferris, med en massa rollklichéer, billiga vitsar och dräng- eller pighumor, ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in