2018-12-22, 22:57
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Det fanns ytterligare ett dokument med info om hur föräldrarna ville att saker skulle skötas efter deras död. Dessutom fanns material i deras mobiler och datorer som bekräftade planeringen av morden sedan hösten.
Men det hade du visst glömt...
Nej, inte alls (se min förra post). Men vi vet inget om vad som fanns i mobiler och datorer, annat än att det bekräftade planering sedan i höstas.
Ditt "ytterligare dokument" måste vara det som sades innehålla "praktisk information". Oklart om detta var undertecknad av båda dock.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-12-22 kl. 22:59.
Citera
2018-12-22, 23:05
Medlem
Citat:
Barnen går först typ 6-7:e avskedsbrev skrivs, infobrev skrivs, olika dokumentationer i dator fixas, allt är klart.
8-9 så tar föräldrarna sitt straff.

Menar du att barnen dödades 1-3 dygn innan föräldrarna dog? Varför tror du det?

Detta togs också upp tidigt i tråden av person/er som hade rätt om var alla återfanns och att mamman fått "hjälp", men det här blir bara värre och värre och sjukare och sjukare. Hur kunde de bara fungera med 2 mördade - av dem själva strypta/kvävda barn i huset i ett par dygn! Undrar vad som pågick i deras hjärnor. Det är så sjukt att man ryser och inte ens vill tänka på det.
Citera
2018-12-22, 23:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det ordet "tryckt" som blivit bläckstråleskrivare och utskrift eller är det andra uttalanden tidigare?

(..) ingen av dom två vuxna har varit vilseledd att skriva på och det arbetet har dels skett genom att vi har konstaterat att bläck på pappret är tryckt innan dom vuxna har skrivit sina namnteckningar, det är alltså ingen som skrivit på ett tomt papper och sen har texten kommit dit i efterhand.

Det är också konstaterat via insamlande av föräldrarnas namnteckningar från andra ställen så är det konstaterat att namnteckningarna som är satta på avskeds/förklaringsbrevet är autentiska, det är dom själva som har skrivit detta. "

Avskrift ljudifl pressträff.
På min ljudfil säger SS "papperen" (talspråk: "papprena"):
Citat:
Ursprungligen postat av SS
Vad det gäller vidare hantering av dokumenten så har vi gjort noggranna undersökningar för att konstatera att ingen av dom två vuxna har vilseletts att skriva på, och det arbetet har dels skett genom att vi har konstaterat att bläck på papprena är tryckt innan de vuxna har skrivit sina namnteckningar.
Talar för fler än ett enda papper. - Vad stod tryckt på den sista sidan..?
Citera
2018-12-22, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Menar du att barnen dödades 1-3 dygn innan föräldrarna dog? Varför tror du det?

Detta togs också upp tidigt i tråden av person/er som hade rätt om var alla återfanns och att mamman fått "hjälp", men det här blir bara värre och värre och sjukare och sjukare. Hur kunde de bara fungera med 2 mördade - av dem själva strypta/kvävda barn i huset i ett par dygn! Undrar vad som pågick i deras hjärnor. Det är så sjukt att man ryser och inte ens vill tänka på det.

Jag använder bara den "info" som finns i tråden på ett sådant sätt att man kan se en logik och således en teori.
"Dom dog på olika datum" ligger som en av 137 olika info som finns.
Jag använde just den infon i en logiskt teori.
Frågan är följande.
Sa dom.. Vi kommer att göra si eller så.
Eller... Vi har gjort si eller så.
När dödades barnen? Kommer/har gjort?

Det senare kräver ju att barnen redan är döda.
Hur länge, och vad gjorde föräldrarna då?
Skrev brev, spelade in, förberedde sig själva skrev info.... Det fanns i så fall tid för ett erkännande.
Svårt att erkänna om man inte utfört ett brott.
Vi kommer att... Nä nä, Vi har gjort...
Senast redigerad av Kurian 2018-12-22 kl. 23:19.
Citera
2018-12-22, 23:15
Medlem
letsdoits avatar
Problem med kryptering..?
Citat:
Vi har också undersökt media: datorer och mobiltelefoner som vi har kommit… de vi har kommit in i… som var kvarlämnade i villan, och i de här medierna så har vi hittat information som styrker de båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända.
"...styrker"? - Ingen otvetydig information, då..?
Citera
2018-12-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Testamentet är hur som helst betydelselöst i sammanhanget. Det är ett helt naturligt testamente om t.ex. hela familjen ska resa, flyga någonstans. Döttrarna behöver inte nämnas, ifall de mirakulöst skulle överleva "flygkraschen" har de ändå rätt till sin laglott av arvet.
Det är bara avskedsbrevet (vad vi vet) som är viktigt. Brevet talar om mord och förklarar detta, vilket inte testamentet alls göt. Om någon är lurad att skriva på något, så gäller det brevet enbart.
Jo, fast nog vill jag att mina egna barn ärver allt och inte bara sin laglott - extra viktigt med sjuka barn som nog får det tuffare ekonomiskt än mina syskon. Tror nog testamentet visar på att barnen redan tänkts bort.
Citera
2018-12-22, 23:41
Bannlyst
Vi har också undersökt media: datorer och mobiltelefoner som vi har kommit… de vi har kommit in i… som var kvarlämnade i villan, och i de här medierna så har vi hittat information som styrker de båda föräldrarnas medvetenhet om vad som skulle komma att hända.

Skulle ju kunna vara så att dom spelat in olika sekvenser på film, för det STYRKER ju ganska mycket. Ett klipp skulle kunna visa när dom skriver under, ett klipp skulle kunna visa hur dom erkänner sina mord, ett klipp skulle kunna visa hur dom förklarar för anhöriga, ett klipp skulle kunna visa hur Hanna säger att hon vill dö, ett klipp kanske visar hur Oskar berättar att alla nu är döda, och det är dags för honom att avsluta sitt liv.
Alla dessa sekvenser och klipp kanske blir 17 min tillsammans och det hade ju varit ett ganska enkelt sätt för polisen att kunna STYRKA namnteckningar och gemensamt beslut.
Men då måste man ju ha förmågan att tro att det finns en video som kan STYRKA polisens utredning.
Har man inte den förmågan så blir det genast såklart lite knivigare.
"men nåt fanns det i datorer mm som kunde STYRKA polisens utredning"
Citera
2018-12-22, 23:48
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Problem med kryptering..?
Ja, det där är lurigt.
De har en teori om samförstånd, och vissa media - som de "kommit in i" - styrker teorin. Fan vet till vilken grad.
Sedan att det kan finnas andra medier - datorer, laptops, surfplattor, mobiler, digitalkameror, smarta klockor eller annat - som de inte "kommit in i" därute, gör all denna info om kringbevisningen (utöver brevet alltså) aningen vag, i mitt tycke.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2018-12-22 kl. 23:56.
Citera
2018-12-22, 23:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:

Skulle ju kunna vara så att dom spelat in olika sekvenser på film, för det STYRKER ju ganska mycket. Ett klipp skulle kunna visa när dom skriver under, ett klipp skulle kunna visa hur dom erkänner sina mord, ett klipp skulle kunna visa hur dom förklarar för anhöriga, ett klipp skulle kunna visa hur Hanna säger att hon vill dö, ett klipp kanske visar hur Oskar berättar att alla nu är döda, och det är dags för honom att avsluta sitt liv.
Alla dessa sekvenser och klipp kanske blir 17 min tillsammans och det hade ju varit ett ganska enkelt sätt för polisen att kunna STYRKA namnteckningar och gemensamt beslut.
Men då måste man ju ha förmågan att tro att det finns en video som kan STYRKA polisens utredning.
Har man inte den förmågan så blir det genast såklart lite knivigare.
"men nåt fanns det i datorer mm som kunde STYRKA polisens utredning"
Lugna ned dig. Styrkandet i det här fallet, gäller enbart att morden har planerats sedan i höstas. Inte några plötsliga impulser (som du tycks tro, vad jag uppfattar det som).
Citera
2018-12-22, 23:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../ "...styrker"? - Ingen otvetydig information, då..?
Skulle ju kunna vara så att dom spelat in olika sekvenser på film, för det STYRKER ju ganska mycket.
I så fall vore ordet "bekräfta" att föredra.
Citat:
Ett klipp skulle kunna visa när dom skriver under, ett klipp skulle kunna visa hur dom erkänner sina mord, ett klipp skulle kunna visa hur dom förklarar för anhöriga, ett klipp skulle kunna visa hur Hanna säger att hon vill dö, ett klipp kanske visar hur Oskar berättar att alla nu är döda, och det är dags för honom att avsluta sitt liv.
Ja, det hade onekligen varit ett klipp för polisen. - Några sådana klipp ingår ej i SS:s sparsmakade redovisning.
Citat:
/.../ "men nåt fanns det i datorer mm som kunde STYRKA polisens utredning"
Ja, de har letat efter något som passat in i en helhetsbild, men SS uppehåller sig här mer vid makarnas "Avskeds/Förklaringsbrev". Härtill förklarar han:
Citat:
Vi har haft en diskussion [med de anhöriga] om hur vi har resonerat i… gällande… ja, viss information vi har lämnat, så att… Vi har fört en dialog med dom och vi har… ja, korrigerat viss av informationen också efter de anhörigas önskemål, så att… Det viktigaste för oss från början har egentligen varit fokus på… på anhöriga; dom som är efterlevande.
Citera
2018-12-23, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ja, det där är lurigt.
De har en teori om samförstånd, och vissa media - som de "kommit in i" - styrker teorin. Fan vet till vilken grad.
Sedan att det kan finnas andra medier - datorer, laptops, surfplattor, mobiler, digitalkameror, smarta klockor eller annat - som de inte "kommit in i" därute, göt all denna info om kringbevisningen (utöver brevet alltså) aningen vag, i mitt tycke.

Ha ha.. Vag?
Hur kan du se den som vag?

Vi har också undersökt media: datorer och mobiltelefoner som vi har kommit… de vi har kommit in i… som var kvarlämnade i villan, och i de här medierna så har vi hittat information som styrker de båda föräldrarnas medvetenhet......

Och din slutsats blir då att du ser detta som vag. Trotts att Polisen säger att INFON STYRKER så anser du att den bevisningen är vag?
Min herre, jag måste fråga dej varför du drar en motsats-slutsats än Polisen?
Polisen = Styrker.
Du = anser det vara vag bevisning.
Förklara gärna hur du kom fram till det.
Citera
2018-12-23, 00:02
Bannlyst
Citat:
Lugna ned dig. Styrkandet i det här fallet, gäller enbart att morden har planerats sedan i höstas. Inte några plötsliga impulser (som du tycks tro, vad jag uppfattar det som).

Läser du mina "skulle kunna vara" "tror" osv.
Det gör att det blir en teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in