2018-12-21, 11:18
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Det har du så rätt i!

Och i ett närmare perspektiv består de där personerna du skulle vilja ta in av dina egna tankar!? De föddes, skapades i ditt, var och ens, huvud och finns nu där i form av tankespår, något annat är inte möjligt om du observerar din sk "värld därute" som är en spegelvärld av ditt inre och absolut inget fristående.

Du är vad du tänker om din värld och ingen annan inlärd tro. Inte enkelt att inse men det går om du fördragsamt observerar dina tankar du tror är andras värld helt och fullt. Ett inre kaos blir ett yttre kaos du tror du måste skydda dej mot.... mer vaaapen va!

Vi skapar projektioner och projektioner när "skönheten ligger i betraktarens ögon" som är ett vist gammalt ordspråk från Ukraina, sägs det i wiki och även dess motsats fulheten och våldet så klart. "Äpplet faller inte långt från trädet" och som barn sa vi ute i östgöta slätta, "den som sa det han var det" när någon sagt något elakt om en kompis. Det blev då tyst då barn kan vara visa i sin oskuld.

Att titta på fallet med nya oskyldiga ögon behövs tydligen efter år av missar. Motsatsen är då politiskt korrekta ögon, PK-ögon där du står i ledet, analyserar utifrån korrekthet, känner dej inombords stel och ensam och vill ha in alla andra i ledet eller döda dom eller åtminstone inte prata med dom som i sveriges riksdag idag. De har haft sin chans under 14 år i tråden och inom polishuset. Släpp nu tanken fri, varför inte!

Vi behöver försöka vandra i GM's skor, vilket vi alltid gjort, men nu med ett större perspektiv som GM troligtvis levde under i sitt inre liv som skapade hans yttre kaos.
Och förstår du inte vad jag skriver är det väl klädsamt att inte kommentera det du inte förstått.
Börja då hellre på vad du tror dej ha förstått i fallet, tack!

Idag tänker jag fokusera på hur GM klarar av att leva med sig själv efter dåden, hur klarade GM av detta om han nu lever? Behövs bara lite kaffe och frisk luft först. Fyll gärna i hur du tror att GM klarade av det. Vad behövs till att fixa en sån prestation som det är att vara osynlig så länge som månader eller många år om han nu lever?

Bestämd, stark personlighet med ett liv som präglats av att följa sina resoluta tankar rakt av nästan empatilöst och tro på att ensam är stark och att ...

"jordgubbsflickan" har en utförlig tänkbar gärningsmanna beskrivning, har du en egen?

Ja jordgubbsflickan säger det, men han/hon vill inte prata så då blir det lite svårt att gå vidare.
Citera
2018-12-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja jordgubbsflickan säger det, men han/hon vill inte prata så då blir det lite svårt att gå vidare.
Japp, vi verkar inte få något mer därifrån mer än prataomdet. Dock skisseras en möjlig GM.
Här är min översikt:
1. Psykspåret utan GM minne typ jf inlägg
2. Psykspåret med GM minne och gömställe
3. Hatspåret enbart pga ras
4. M spåret utanför hemmet
5. Business spåret mot familjen
6. Diverse spåret (M var med i fel fotbollsklubb vilket leder till huligan spåret
och wt spåret pga närheten till parken). Lämplig moderatos "luffarjeppe" som visat framfötterna högt och tydligt.

Fyll gärna på om ni har andra tankar som kan beskriva en möjlig GM profil. Gillar du inte mina tankar bara gå vidare eller lägg till egna, tack!
Citera
2018-12-21, 19:34
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Japp, vi verkar inte få något mer därifrån mer än prataomdet. Dock skisseras en möjlig GM.
Här är min översikt:
1. Psykspåret utan GM minne typ jf inlägg
2. Psykspåret med GM minne och gömställe
3. Hatspåret enbart pga ras
4. M spåret utanför hemmet
5. Business spåret mot familjen
6. Diverse spåret (M var med i fel fotbollsklubb vilket leder till huligan spåret
och wt spåret pga närheten till parken). Lämplig moderatos "luffarjeppe" som visat framfötterna högt och tydligt.

Fyll gärna på om ni har andra tankar som kan beskriva en möjlig GM profil. Gillar du inte mina tankar bara gå vidare eller lägg till egna, tack!

Spår 1 eller 2 är nog mest troligt. Är ju ovanligt att döda små barn på det viset utomhus.
Citera
2018-12-21, 20:19
Medlem
Huligan spår? WT spår? Fel fotbollsklubb?
Citera
2018-12-21, 22:20
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Huligan spår? WT spår? Fel fotbollsklubb?

Luffarjeppe, du har en snubbe på g, en av dom bästa kandidaterna i tråden. En misstänkt person som vi vill kolla närmare på. Det är mycket bra jobbat!
Citera
2018-12-21, 22:38
Medlem
Ja man vet ju aldrig: )
Citera
2018-12-21, 23:42
Medlem
Hoppas innerligt att det börjar röra på sig lite efter att jag tipsat GW om polisens son som bytte namn.
Kanske börjar dom ta tag i det här. Läser lite av det vi skriver och på så vis för möjlighet att gräva vidare om tänkbara MGM. Det är dags att börja outa MGM med initialer. Fattar inte varför just denna tråd är så hemlig. Ofta är det bilder, initialer t.om hemadresser osv. Ut med det ni har så vi kommer vidare nån gång mot att sätta dit fanskapet.

Helt otroligt hur man kan komma undan ett sånt här brutalt, vidrigt mord.
Citera
2018-12-22, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Spår 1 eller 2 är nog mest troligt. Är ju ovanligt att döda små barn på det viset utomhus.
Ja det är ovanligt i Sverige men gränserna på S gäller inte längre med början innan 2004. Du bränner inte ett lands flagga för att hålla värmen utan för att skända landets invånare och du dödar inte ett libanes barn för att barnet är ett barn utan barnet är pappans symbol och stolthet för hans familj. Därmed har du skändat hela familjen på det mest smärtsamma sättet utan att riskera konfrontation med starka pappa.

Oj vad svårt det verkar vara för bananer att tänka på djupet och inte bara i sidled i en gulligull cirkel som framhäver landets godhetsapostlar även i juletid. Vad vore världen utan det goda Sverige där all skit soppas under mattan? Vg syna valdebatten samt glane på gate upp o gate ned i Link. Och varför inte ta på en tomtemask och åk ut till Skäggetorp med en säck julklappar. Där kan det finnas mycket info om morden 2004 och du börjar med att ge och vänter sedan på vad du får. Inte andra vägen om du vill ha förtrolig info!

De här morden luktar brännt PK fläsk lång väg och har därför stannat kvar i mellanrummet hos stolarna i polishuset. Annars hade det varit lås&bom för länge sedan om ärlig vilja funnits tillsammans i kåren. Så tror jag. Nu är det nog bara DNA tillsammans med trådens deckarjobb som kan visa vägen. Därför släng inte bort olika scenarier men leta gärna nya.

Den gode "chefen" med God Jul till alla!
Bra namn jag fick i mitt famlande av Link04, tack hehe
Citera
2018-12-22, 12:10
Medlem
Jag tror på den mentalt efterblivne eller psyksjuke. Min motivering, som kanske inte kommer uppskattas av alla: polisen tror det än idag. Men skulle kunna argumentera att de låsts sig vid det och inte kunnat tänka utanför boxen. Jag tror det är fel, man har lagt näst intill oändligt antal timmar på diverse olika spår. Inklusive tusentals topsningar av folk, varav huvuddelen säkert hade kunnat vara gärningsman på papper. Betänk att om man filtrerar alla locals på egenskaperna skum/galen/våldsam/känd av polisen så får man inte så himla många. Med det antal topsningar som gjorts har man grävt rätt så djupt i lådorna.

Min version inkluderar dock ett motiv som är att sätta åt M. Motivering är att det finns mycket som talar för att gärningsmannen väntar på honom. Motivet är av sådan art att en normal och vuxen person finner det helt orimligt relativt konsekvenserna det får. För gärningsmannen är det dock fullt rimligt. Han är faktiskt, trots andra spekulationer, 20 plus eller minus något år. Ingen 13-åring som viftar med sin nyfunna kniv, snarare en kraftfull vuxen kille som inte har några problem att fysiskt genomföra ett sådant här dåd. En ganska obehaglig person som inte alls uppfattas som normal av sin omgivning. "Då borde han ha åkt dit!" kan man invända. Kanske inte, det finns många sätt att ramla mellan stolarna och det är vad som hänt.

God jul till er alla.
Citera
2018-12-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Jag tror på den mentalt efterblivne eller psyksjuke. Min motivering, som kanske inte kommer uppskattas av alla: polisen tror det än idag. Men skulle kunna argumentera att de låsts sig vid det och inte kunnat tänka utanför boxen. Jag tror det är fel, man har lagt näst intill oändligt antal timmar på diverse olika spår. Inklusive tusentals topsningar av folk, varav huvuddelen säkert hade kunnat vara gärningsman på papper. Betänk att om man filtrerar alla locals på egenskaperna skum/galen/våldsam/känd av polisen så får man inte så himla många. Med det antal topsningar som gjorts har man grävt rätt så djupt i lådorna.

Min version inkluderar dock ett motiv som är att sätta åt M. Motivering är att det finns mycket som talar för att gärningsmannen väntar på honom. Motivet är av sådan art att en normal och vuxen person finner det helt orimligt relativt konsekvenserna det får. För gärningsmannen är det dock fullt rimligt. Han är faktiskt, trots andra spekulationer, 20 plus eller minus något år. Ingen 13-åring som viftar med sin nyfunna kniv, snarare en kraftfull vuxen kille som inte har några problem att fysiskt genomföra ett sådant här dåd. En ganska obehaglig person som inte alls uppfattas som normal av sin omgivning. "Då borde han ha åkt dit!" kan man invända. Kanske inte, det finns många sätt att ramla mellan stolarna och det är vad som hänt.

God jul till er alla.

Jag är benägen att hålla med dig om att GM har kollat in M, att han väntar på honom. Min teori är att han har något otalt med M, det uppstår gräl (finns vittne som hört höga röster), kniven åker fram, resten välkänd. Detta scenario kan gälla psyksjuk GM likaväl som "normal" dito.
Gul Jod på er allihopa!
Citera
2018-12-22, 16:12
Medlem
GM kan finnas i vägrapärmen eller neka att DNA-testas om han får frågan i framtiden. Så det här mordet löser dom inte genom spaning. Enda sättet är att någon lämnar tips som kan leda till misstanke. Ett tips borde ha kommit om det skulle komma. Som jag ser det kan dom lika gärna sätta poliserna på att lösa andra brott. Läs e-mail och post om det kommit in nåt intressant bara.
Citera
2018-12-22, 17:16
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Hoppas innerligt att det börjar röra på sig lite efter att jag tipsat GW om polisens son som bytte namn.
Kanske börjar dom ta tag i det här. Läser lite av det vi skriver och på så vis för möjlighet att gräva vidare om tänkbara MGM. Det är dags att börja outa MGM med initialer. Fattar inte varför just denna tråd är så hemlig. Ofta är det bilder, initialer t.om hemadresser osv. Ut med det ni har så vi kommer vidare nån gång mot att sätta dit fanskapet.

Helt otroligt hur man kan komma undan ett sånt här brutalt, vidrigt mord.

Bra att du tipsat om honom. Är väl onödigt att lägga ut någon personlig information om honom eller nån annan. Han är väl troligen fel kille. Jag tycker att man kan lägga ut information om personer som stämmer i signalement och har någon sorts koppling till området men annan information känns lite fel att sjösätta här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in