2018-12-21, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Alltså, kan inte bedöma grillidén, och för två av familjemedlemmarna var väl dödsorsaken troligare strypning än kvävning, men ”skönt” att nån mer grunnar på sänkningen av elförbrukningen. Om uppgiften om förbrukning på bara 20% under ett dygn stämmer har ju nån stängt av värmen (eller all el) under större delen av dygnet. Huset måste blivit kallt. Måste väl gjorts med nån sorts syfte?

Svettades på grund av droger?

Här är en professor som smugglat knark, tillika har han föreläst i ekonomi. Även professorer kan...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/lok9L/professor-greps-med-72-kilo-hasch--misstanks-ha-flugit-in-knark
Citera
2018-12-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Det är ganska häpnadsväckande att föräldrar som bedömts som välfungerande dödar sina döttrar och sen tar livet av sig, tycker du inte?
Jo men uppenbarligen inte omöjligt.
Citera
2018-12-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Pianolärarinnan träffade familjen under en lång tid, och därför är hennes iakttagelser högst intressanta, sen är det förstås upp till var och en att bedöma vikten av hennes observationer.
Det är i alla fall tydligt att lärarinnan har en öppet och lyhört sinnelag. Hon är även utpräglat intuitiv och läser av mellan raderna.
F.ö vad beträffar lärarinnans utbildning och kompetens - ingen kan väl ändå tro att OH skulle låta bli att välja den allra bästa åt sin dotter, en dotter som han hade stora framtida planer för...

Hur reagerade M*a på sin fars överdimensionerade förväntningar?

Om A*nes:

Men träffade Agnes en gång och hon var så pass frisk att hon gick helt obehindrat , tvärtom snabbt, läste ur en tjock bok.

Om H*nna:

Hanna var också lite betryckt. Men inte alls kantig. Snäll. Intelligent. Betryckt ; jag vet inte av vad.
Men hennes inställning till världen var mjuk.

Hanna skulle aldrig göra sina barn illa. Man måste känna henne för att förstå det. Oskar var mycket annorlunda än Hanna.

Hanna var mjuk som person. Och lite naiv. Hon ställde en gång en fråga till mig som visade det. Hon undrade om vad jag tyckte om att B. Dylan fick Nobelpriset. Mitt svar var att det var ju bra. Hon sa att folk säger så mycket. Då svarade jag: det ska man strunta i. Folk är så konservativa. Av mitt svar blev hon glad.

Hanna var den sista som hade paranoida och psykotiska skov.

Hon var en intelligent, vacker och snäll kvinna. Ingen depression el nåt annat.

Hon hade sett hur Hanna hade ont en gång. Hon fick hjälpa Hanna då.

Några här vill inte att det ska komma fram att Hanna var en mild själ

Hanna berättade inte varför hon hade ont. Hanna hade integritet. Hon skulle inte berätta överhuvudtaget. Dessutom var Moa där. Men nåt betryckte Hanna. Vet inte vad.

Nu igen; Hanna var en väldigt snäll, mjuk person som inte skulle göra sina barn illa. Hanna var vacker och intelligent.
Det enda var att hon inte förstod hur illa det var med Oskars psyke i slutet. El. hon förstod det men fick inte Oskar söka hjälp.

Jag förstår inte varför Oskar tog bort sin fb, sin Linkedin men inte Hanna. Om det är nu så att båda är gärningsmän. Skulle dom då inte pratat ihop sig hur dom skulle göra med allt detta.

Jag vet att Hanna promenerade o lyssnade på musik. Därför undrade om B Dylans Nobel pris. Folk i hennes omgivning tyckte inte om att han hade fått Litteraturpriset. Det visar hur konservativ miljön som hon levde var.

Hanna hade inga demoner. Hanna gillade livet tror jag. Ett enkelt liv utan konstigheter.

I huset har två barn dödats. Och tyvärr även Hanna.

Menar du Oskar har dödat pga Hanna? Nej.
1 Hanna var en snäll mjuk person. Inte psykiskt sjuk.
2 om man mördar sina barn så kan man ljuga om allt. Man ska inte tro på en mördare.

Avskedsbrevet skrevs av nån som t o m i den stunden ville bestämma över framtiden , hur folk skulle uppfatta honom efter sin död. Hanna hade inte såna problem.

Om momssagen:

Om man tittar på momssagan rent loyout- mässigt har han skrivit ut sitt namn inte mindre än 5 ggr innan ens sagan kommer igång. Det var inte barnen som stod i centrum.
Oskar hade flera mailadresser en av dom betecknande nog hette Henkow@me.
Om man sen tittar på ordval o formulering i den reviderade sagan så hittar man t.ex. kommentarer som ” svårt att nå fram”
” svårt att hålla tyst om saken”
” dags att böra lära sig ett och annat”
” momslögner”
Tack för en fin sammanställning! Missan var mycket trovärdig för mig. Den som gav familjen ett ansikte. Utan henne hade tråden varit än mer obegriplig och omänsklig. Jag tror inte att Moa var sjuk. Något/någon gjorde henne ”sjuk”. Jag tror att Oskar var den verkligt sjuka i familjen som drog alla med sig i döden.
Citera
2018-12-22, 00:25
Medlem
Varför alla anklagelser mot läkare att de skulle gett familjen en svartsyn i ME-sjukdomen? Som om det var anledningen att de kände sig tvungna att avsluta allt.
De kunde väl liksom alla vi andra här själv göra en enkel googling för att se att det fanns hopp. Så dumma var de väl inte.
Citera
2018-12-22, 00:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Varför tror du H planerade för och i samförstånd dödade sina barn medelst strypning och kvävning?
HB blev också strypt till döds - kan det röra sig om samma gm bakom utförandet om metoden är densamma?
En hypotes är att HB kan ha ångrat sig när det var dags, ingen kan faktiskt veta något om den saken.

Har försökt få fram en tidig intervju med SS där han får frågan om mannen i huset dog sist. SS svarar något i stil med att: - det får man nog anta (reserverar mig för den exakta ordalydelsen). Klippet är, som det ser ut, dessvärre borttaget.
Citat:
Var det för de konstaterade ME/CFS-diagnoserna eller hade hon andra bevekelsegrunder?
A*nes mående har säkert bidragit men den egentliga drivkraften kan tänkas vara mera komplex än så.
M*a beskrivs som en uttrycksfull konstnärssjäl med hög begåvning och med uppmärksamhet på detaljer.
En hypotes är att hon drabbades av bipolär sjd. Med ett barns utvecklade känselspröt för stämningar och spänningar kan hon ha varit den i familjen som utvecklade antingen psykosomatiska symtom, lr bipolär sjd om predisposition förelåg. Ingen aning, en hypotes som sagt.
Citat:
Missan var absolut säker på att flickorna inte hade diagnosen ME/CFS och att H aldrig skulle göra sina döttrar något ont.
Hon utgick ifrån sina egna iakttagelser av både flickorna och HB under den terminen och observerade inget anmärkningsvärt, förutom att HB verkade betryckt av något.
Citat:
Nu vet alla att Missan pratade i nattmössan på dessa båda områden. Varför tror du Missan misstog sig så fullständigt?
Nejdå, det är du som påstår att hon pratade i nattmössan.

Pianolärarinnan såg friska barn, ingen av dem uppfattades som sjuk på något vis (hon hann träffa A vid ett tillfälle och då såg allt normalt ut). Det var först i augusti som OH meddelade via mejl att M*a var sjuk.

Pianolärarinnan kunde inte uppfatta någon depression hos HB, däremot hos OH; en uppmärksam iakttagelse som stärks av hans kollegor, lr hur?

Varför är det ingen som har vittnat om depression hos HB? Däremot har det spekulerats i tråden om att hon var den som var djupast deprimerad och fick OH med sig - Låter det logiskt och realistiskt?
Citera
2018-12-22, 00:30
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Pianolärarinnan träffade familjen under en lång tid, och därför är hennes iakttagelser högst intressanta, sen är det förstås upp till var och en att bedöma vikten av hennes observationer.
Det är i alla fall tydligt att lärarinnan har en öppet och lyhört sinnelag. Hon är även utpräglat intuitiv och läser av mellan raderna.
F.ö vad beträffar lärarinnans utbildning och kompetens - ingen kan väl ändå tro att OH skulle låta bli att välja den allra bästa åt sin dotter, en dotter som han hade stora framtida planer för...

Om A*nes:

Men träffade Agnes en gång och hon var så pass frisk att hon gick helt obehindrat , tvärtom snabbt, läste ur en tjock bok.

Om H*nna:

Hanna var också lite betryckt. Men inte alls kantig. Snäll. Intelligent. Betryckt ; jag vet inte av vad.

Hanna skulle aldrig göra sina barn illa. Man måste känna henne för att förstå det. Oskar var mycket annorlunda än Hanna.

Hanna var mjuk som person. Och lite naiv. Hon ställde en gång en fråga till mig som visade det. Hon undrade om vad jag tyckte om att B. Dylan fick Nobelpriset. Mitt svar var att det var ju bra. Hon sa att folk säger så mycket. Då svarade jag: det ska man strunta i. Folk är så konservativa. Av mitt svar blev hon glad.

Hanna berättade inte varför hon hade ont. Hanna hade integritet. Hon skulle inte berätta överhuvudtaget. Dessutom var Moa där. Men nåt betryckte Hanna. Vet inte vad.

Nu igen; Hanna var en väldigt snäll, mjuk person som inte skulle göra sina barn illa. Hanna var vacker och intelligent.
Det enda var att hon inte förstod hur illa det var med Oskars psyke i slutet. El. hon förstod det men fick inte Oskar söka hjälp.

Jag förstår inte varför Oskar tog bort sin fb, sin Linkedin men inte Hanna. Om det är nu så att båda är gärningsmän. Skulle dom då inte pratat ihop sig hur dom skulle göra med allt detta.

Jag vet att Hanna promenerade o lyssnade på musik. Därför undrade om B Dylans Nobel pris. Folk i hennes omgivning tyckte inte om att han hade fått Litteraturpriset. Det visar hur konservativ miljön som hon levde var.

Hanna hade inga demoner. Hanna gillade livet tror jag. Ett enkelt liv utan konstigheter.

2 om man mördar sina barn så kan man ljuga om allt. Man ska inte tro på en mördare.

Avskedsbrevet skrevs av nån som t o m i den stunden ville bestämma över framtiden , hur folk skulle uppfatta honom efter sin död. Hanna hade inte såna problem.

Om momssagen:

Om man tittar på momssagan rent loyout- mässigt har han skrivit ut sitt namn inte mindre än 5 ggr innan ens sagan kommer igång. Det var inte barnen som stod i centrum.
Om man sen tittar på ordval o formulering i den reviderade sagan så hittar man t.ex. kommentarer som ” svårt att nå fram”
” momslögner”
Håller med i allt om momssagan. Rent utav obehaglig läsning med tanke på vad som hänt. Var det allt som skulle lämnas kvar åt eftervärlden av döttrarna? Om hur de var intresserade av moms?

Men Hanna hade varken facebookkonto eller Linkedin, såvitt jag vet. Du tänker kanske på hennes namne?
Citera
2018-12-22, 03:06
Medlem
develis avatar
Citat:

Om A*nes:

Om H*nna:

Om momssagen:

” momslögner”
Gång på gång på gång - upprepar du pianolärarinnan. Som en stor orgie kring en person, rena hallelujah moment i superlativ.
Bygger du exakt allt utifrån en enda person?

På väldigt vaga uppgifter och möten som sen är tolkningar från en enda person har du byggt enooorma berättelser med stora utsvävningar från vissa ord.

Du är helt ute efter O. Han har minsann strypt H.
Orden från pressträffen är dock en tolkningsfråga. Ingen polis har sagt att så är fallet.

Allt kokar ner i:
- Oskar är dominant, till och med tvångstankar.
- Hanna är så mjuk. Lyssnar på musik...Snäll.

vad brevet beträffar så drar du sjukt långsökta slutsatser på extremt vag grund.

Varför jag frågar, Reviews, är att jag har erfarenhet av dina tolkningar sen andra trådar, du brukar tänka till rätt bra och inte alliera dig med andra heller.
"obducent" solglittret rekommenderade mig omgående en missan, extreeemt trovärdig, när jag skrev i början.

Du brukar vara mer öppen när det är ytterst få och vaga uppgifter.

Jag bryr mig egentligen inte vem som mördat vem - syndabocken. Ni kan hänga ut vem som av dem, det verkar vara huvudfokus - men jag undrar över hur man kan dra så bestämda slutsatser på så extremt dåligt underlag, en så enögd källa?
Senast redigerad av develi 2018-12-22 kl. 03:29.
Citera
2018-12-22, 03:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Depressivitet uppblandad med stark adrenalingenererande ångest med psykotiska inslag är ingalunda passiviserande.
Nej. Däremot betonar jag att ingen är depressivt passiv såsom djup depression enligt diagnoskriterier.
Citera
2018-12-22, 03:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazz16
Varför alla anklagelser mot läkare att de skulle gett familjen en svartsyn i ME-sjukdomen? Som om det var anledningen att de kände sig tvungna att avsluta allt.
De kunde väl liksom alla vi andra här själv göra en enkel googling för att se att det fanns hopp. Så dumma var de väl inte.
Ja. De är fullt kompetenta att ta reda på mer sanningsenlig fakta likt många andra med ME eller nära anhöriga som har sjukdomen.
De flesta normala får givetvis inte en så negativ syn på ME som det här föräldraparet.
Det stora problemet är väl att de ter sig normala, arbetar båda två, pratar normalt med omgivningen, är aktivt sökande, intelligenta, har god ekonomi, inte visar upp nån större krisreaktion än andra och är som sagt inte inkompetenta. De är inte lämnade vind för våg och de har ett socialt kontaktnät.
De håller en fasad i månader mot omgivningen och sägs successivt ha dragit sig tillbaka, dock inte så extremt att nån reagerar.
Samtidigt sitter de här och planerar nåt horribelt tillsammans i månader med en så svart syn på framtiden och ME att man rent baxnar.
Senast redigerad av develi 2018-12-22 kl. 03:37.
Citera
2018-12-22, 03:50
Medlem
develis avatar
Citat:
M*a beskrivs som en uttrycksfull konstnärssjäl med hög begåvning och med uppmärksamhet på detaljer.
En hypotes är att hon drabbades av bipolär sjd. Med ett barns utvecklade känselspröt för stämningar och spänningar kan hon ha varit den i familjen som utvecklade antingen psykosomatiska symtom, lr bipolär sjd om predisposition förelåg. Ingen aning, en hypotes som sagt.

Räcker det inte vad syskonen genomlidit utan att det ska spekuleras om psykisk sjukdom nu också?
Det lilla som framkommit kring den yngre dottern, om det så är via pianolektioner eller barnvakten eller annat - är en ung tjej vars psyke inte indikerar ett enda dugg annat än en fin tjej. Som gillade att rita och spela musik och var estetiskt lagd likt sin syster.

Om inte M orkade skulle idrott tas bort, ett vilrum skulle ordnas i skolan (möte juni). Om det blev behov av hemundervisning skulle det samordnas med A:s skola. M beskrevs "social och noggrann och vill inte komma efter".
Citera
2018-12-22, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Håller med i allt om momssagan. Rent utav obehaglig läsning med tanke på vad som hänt. Var det allt som skulle lämnas kvar åt eftervärlden av döttrarna? Om hur de var intresserade av moms?

Men Hanna hade varken facebookkonto eller Linkedin, såvitt jag vet. Du tänker kanske på hennes namne?

Enligt uppgifter i början av tråden så hade Hanna två aktiva Facebook-konton vid sin död. Ett privat och ett öppet där hon bl a nämnde gottfrieskliniken. Att hon skulle ha två konton och till och med bryta mot Facebooks regler är underligt.

Syftet med momssagan kan man fundera lika mycket över. Vilka var målgruppen? Bara underligt.
Citera
2018-12-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De har planerat mord på döttrarna sen hösten enligt polis (u.s. av datorer).

Tycker du verkligen att polisens pressträff tillförde något? Iofs så ger den dig mera möjligheter till teorier, och du är inte dum på så vis, men du måste ifrågasätta vad du blir serverad. Fundera på varför en man skulle vara så angelägen om sitt eftermäle, eller skylla på en medhjälpare, så att han förfalskar och planterar "bevis". Fick han inspiration från fake news debatten? Du får en uppgift av mig att stanna upp och förklara i alla fall vilken typ av människa som skulle göra något sådant, för sånt tror jag du är bra på. Avled inte utan vänd din förmåga till att analysera och presentera det scenariot

En resumé av polisens pressträffar: Dödsorsaker och substanser i kroppen hade Rättsmedicin klart för sig redan efter en vecka. Det fick vi inte veta något om i första pressträffen, men däremot om andemeningen i ett avskedsbrev. Det sades vara motivet men ändå var det inte viktigt om brevet var äkta. En tragedi som skulle sansa debatten och föra den bort från mördarjakt? Helt förståeligt tycker jag. Sen var det tyst under nästan ett år under förevändning att NFC dröjde och nu, på pressträffen, nämner man inte ens NFC och skyller på gängvåldet. Fundera på om polisen ville dröja för att allmänheten skulle lugna ned sig eller tappa intresset?

Vi fick liksom inte veta så mycket annat på denna pressträff än att testamentet fortfarande är det viktigaste beviset. Inget de har behövt att undersöka äktheten på. Finns kanske inte någon juridiskt som anses mera säkert än ett testament? Smart i så fall av Oskar. Innehållet, dvs det planterade innehållet, i någon av parets datorer är inte ett bevis och det sa polisen inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in