2018-12-21, 21:22
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Att dricka ljummen Explorer solo är verkligen ingen höjdare, smakar sämre än fulvodka från Polen.

Varför inte blanda i lite Baileys?
Citera
2018-12-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Av dessa hade jag helt klart valt Bailey's, annars hade jag nog tagit en whisky.

Att man inte gillar kaffe, vin eller öl är en stor gåta. Lika stor gåta är det hur folk kan gilla whiskey, det finns ju absolut ingen logik i att gilla den sörjan.
Citera
2018-12-21, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Varför inte blanda i lite Baileys?

Jo absolut. Jag mindes bara att jag själv provade dricka Explorer rent när jag var typ 20, och hur fruktansvärt illa det smakade, särskilt om man jämförde med Absolut Vodka. Explorer funkar säkert att grogga med generellt - dock groggar jag inte längre, då man blir så jädra sjuk dagen efter.
Citera
2018-12-21, 21:27
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Helt rätt. Brukar också dricka likör när det bjuds på starkt efter kaffet, och jag njuter. Till skillnad från de som väljer whiskey som plågar i sig det i flera timmar och man ser på ansiktsuttrycket hur mycket de ångrar sig.
Jag försökte faktiskt gilla Jack Daniels när jag var ung "rockare" - men livet är bra mycket roligare idag när jag fyller glaset med Baileys (och en och annan öl förstås)
Citera
2018-12-21, 21:28
Bannlyst
Ja det är fjolligt ifall syftet är att bli riktigt full på kort tid, men att de ska vara en smak som duger för barn.
Men i övrigt är det precis lika fjolligt som godis eller andra sötsaker.
Citera
2018-12-21, 21:29
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Att man inte gillar kaffe, vin eller öl är en stor gåta. Lika stor gåta är det hur folk kan gilla whiskey, det finns ju absolut ingen logik i att gilla den sörjan.
Nej, jag förstår det. Är man uppfödd på Coca-Cola och Redbull så är väl det naturliga steget in i alkoholvärlden sliskcider eller söta likörer. Allt som inte är sött behöver inte vara äckligt och odrickbart.
Citera
2018-12-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Nej, jag förstår det. Är man uppfödd på Coca-Cola och Redbull så är väl det naturliga steget in i alkoholvärlden sliskcider eller söta likörer. Allt som inte är sött behöver inte vara äckligt och odrickbart.

Vin och öl är symbios med mat, kaffe är symbios med mackor och fikabröd. Likör är gott till kaffe. Snaps är gott till sill och andra fet-salta rätter. Men vad fan är whiskey gott till? Dessutom dricker folk skiten som det är? Helt obegripligt.
Citera
Medlem
Tripportreats avatar
Det fjolliga i det hela är att bry sig om andras åsikt om ens dryckesval, men alla har väl varit osäkra 16-åringar...

//tripportreat
Senast redigerad av Tripportreat 2018-12-21 kl. 21:39.
Citera
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Ja det är fjolligt ifall syftet är att bli riktigt full på kort tid, men att de ska vara en smak som duger för barn.
Men i övrigt är det precis lika fjolligt som godis eller andra sötsaker.
Men alla dricker inte för att bli packade, även om man förstås blir packad om man dricker för mycket...
Citera
2018-12-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Jag försökte faktiskt gilla Jack Daniels när jag var ung "rockare" - men livet är bra mycket roligare idag när jag fyller glaset med Baileys (och en och annan öl förstås)

Finns knappt något bättre än en baileys eller liknande likör att avrunda middagen och kvällen med!
Citera
2018-12-21, 21:35
Medlem
Pallestroms avatar
Haha 🤣😂 ja så klart det är fjolligt!
Citera
2018-12-21, 21:36
Medlem
Tackar inte nej till en Baileys om det bjuds. Var dock länge sedan jag köpte en flaska själv. Dock inte för att jag tycker det är fjolligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in