2018-12-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister
Du har naturligtvis läst domen från fallet du länkar till, läst FUP i detta fallet samt beaktat den nya lagstiftningen?

Den nya lagstiftningen hade jag glömt, men jag känner såklart till den. Med den så blir det såklart en annan femma
Citera
2018-12-19, 22:59
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Den nya lagstiftningen hade jag glömt, men jag känner såklart till den. Med den så blir det såklart en annan femma
Den nya lagen lär knappast bli relevant i det här fallet. Det finns inspelat att hon sagt nej, nej och nej till han förslag på sexuella aktiviteter jämförbara med samlag och han har medgivit att han har utfört dem ändå. Där är rekvisitet för våldtäkt fullföljt även i den gamla lagstiftningen och med all sannolikhet kommer domstolen döma efter det.

Det enda läget där den nya lagstiftningen skulle bli aktuell är om domstolen skulle sätta tilltro till hans uppgift att han inte uppfattat att hon sa nej. Då får de döma han för oaktsam våldtäkt då inte ens han själv hävdar att hon sa ja eller på annat sätt visade samtycke till hans förslag.
Citera
2018-12-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Den nya lagen lär knappast bli relevant i det här fallet. Det finns inspelat att hon sagt nej, nej och nej till han förslag på sexuella aktiviteter jämförbara med samlag och han har medgivit att han har utfört dem ändå. Där är rekvisitet för våldtäkt fullföljt även i den gamla lagstiftningen och med all sannolikhet kommer domstolen döma efter det.

Det enda läget där den nya lagstiftningen skulle bli aktuell är om domstolen skulle sätta tilltro till hans uppgift att han inte uppfattat att hon sa nej. Då får de döma han för oaktsam våldtäkt då inte ens han själv hävdar att hon sa ja eller på annat sätt visade samtycke till hans förslag.

Nu kommer jag säkert ihåg helt fel, men han lydde väl henne när hon sa nej?
Citera
2018-12-20, 00:12
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Nej.
Citera
2018-12-20, 00:33
Medlem
Citat:

Ja, det är mitt intryck också. Han frågade om olika aktiviteter och hon sa nej till dem alla och han gjorde inte dem aktiviteter som hon sa nej till.
Men om hon var i samtycke vid första aktiviteten vet man inte.
Och vad jag förstår så är det han som är skyldig att bevisa att samtycke då fanns.
Citera
2018-12-20, 00:44
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Ja, det är mitt intryck också. Han frågade om olika aktiviteter och hon sa nej till dem alla och han gjorde inte dem aktiviteter som hon sa nej till.
Och vad jag förstår så är det han som är skyldig att bevisa att samtycke då fanns.
Han säger i första förhöret att den enda gången han uppfattade att hon sa nej var då han frågade om de skulle gå in till hans fru.
Citera
2018-12-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Han säger i första förhöret att den enda gången han uppfattade att hon sa nej var då han frågade om de skulle gå in till hans fru.

Ja, det är sant, tack för att du påminde, har glömt det.
Men bara för att hon säger nej till alla förslag så betyder det inte att han fullföljde dem.
Citera
2018-12-20, 01:01
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ja, det är sant, tack för att du påminde, har glömt det.
Men bara för att hon säger nej till alla förslag så betyder det inte att han fullföljde dem.
Han har dock medgivit att han penetrerat hennes kön med finger och slickat hennes kön och anus.
Citera
2018-12-20, 01:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Kan du inte dela med dig av JBs uppdateringar med skärmdumpar?

Hennes insta är ju inte öppen...

EDIT: Såg nu att hon har öppnat upp den. https://www.instagram.com/jenniebenjaminsson/

Sjukt tycker jag. Hon delar ju mål nr och hon är målägande. Hon skriver att hon kan göra det för att det ändå är offentligt med hennes namn är ju maskat i FUP:en.

Detta får mig att tro mer på de som spekulerat i att detta är stage:at av JB och att motivet ska vara pengar och uppmärksamhet.

Gillar inte hennes ögon, hon ser opålitlig ut och känns beräknande med tanke på vad som framkommit.

Undrar hur mycket hon har räknat med i skadestånd för den påstådda våldtäkten? Uppmärksamhet har hon ju fått så att det räcker och blir över.
Citera
2018-12-20, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det verkar inte vara en person som är våldtagen och utsatt för en traumatisk situation utan mer en person som utnyttjar en möjlighet att få uppmärksamhet kring sin person och som lever efter måttot "all publicitet är bra publicitet".

Hon vill kanske stiga på kändishimlen? Lets Dance nästa?

Citat:
Med det sagt behöver ju det givetvis inte vara så att hon inte har blivit våldtagen men i min värld är det ett superkonstigt beteende av en person som blivit utsatt för ett sådant hemskt brott att dela med sig av det offentligt så kort tid efter hädelsen.

Varför inte fråga extremfeministen Cissi Wallin, hon har säkert något fyndigt svar på denna gåta.

Citat:
Jag tror att hon kan ha varit väldigt flirtig. Hon har själv sagt att MA var berusad redan när hon kom så jag tror inte hon var orolig för att hon skulle märka något/ta illa upp även om hon öppet flirtat med hennes man framför henne. Kanske har hon viskat något i Glenns öra som hon fått inspiration från i hennes webbhistorik.

Hon har kanske en fetisch för väldigt mycket äldre män som GS?

Citat:
Vidare har hon sagt till vänner att paret har alkohol problem vilket kan tyda på att hon kan ha uppfattat paret som ett lätt mål för att gillra denna typ av "metoo-fälla" i syfta att få skadestånd, uppmärksamhet runt sin person och ekonomisk ersättning för att sälja sin historia till media.

Hypotesen om en iscensatt metoo-fälla känns i det här specifika fallet inte alls orimlig.

Citat:
Jag säger givetvis inte att detta är fallet men man behöver inte ha jätteöppet sinnelag för att tro att det finns en möjlighet att så kan vara fallet.

Ja, hon verkar vara en kyligt beräknande person som googlar efter skadestånd så tätt inpå en påstådd våldtäkt. Något känns fel här och man ska alltid lita på sin magkänsla.
Citera
2018-12-20, 11:01
Medlem
Citat:

Dessutom bad hon honom att klä av henne. Det är vi väl på det klara med, att hon bad honom om det?
Citera
2018-12-20, 11:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Kan du inte dela med dig av JBs uppdateringar med skärmdumpar?

Hennes insta är ju inte öppen...

EDIT: Såg nu att hon har öppnat upp den. https://www.instagram.com/jenniebenjaminsson/

Sjukt tycker jag. Hon delar ju mål nr och hon är målägande. Hon skriver att hon kan göra det för att det ändå är offentligt med hennes namn är ju maskat i FUP:en.

Detta får mig att tro mer på de som spekulerat i att detta är stage:at av JB och att motivet ska vara pengar och uppmärksamhet.
Jag förstår inte hur du får det till att hon ville att detta skulle hända. Ingen utsätter sig frivilligt för detta. Hon tjänar nog så hon klarar sig med fyra böcker och känd i matkretsar. Blir inbjuden till tv osv.

Lite OT men hon sjunger och spelar fantastiskt fint där på instagram. Kreativt mångsidigt begåvad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in