2018-12-19, 07:44
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det jag ställer mig frågande till är varför man värvade honom från första början då hans sportsliga resultat ligger på en rimlig nivå av vad man kan förvänta sig av Mourinho vid rodret; men om du nu fattar mer så kan du väl dela med dig?

Mourinho värvades eftersom Moyes och LVG inte lyckades med deras uppdrag. Tittar man på klubbens policy att förädla unga talanger, spela en fartfylld fotboll samt vilja styra matcherna med hjälp av ett starkt kantspel så går det inte ihop med Mourinhos syn på fotbollen.

Det Mourinho (brukar) garanterar är ett resultat och vunna titlar, någonting som United var/är desperata efter SAF försvann från klubben. Så United tryckte på den dyra Mourinhoknappen och fick en betydligt äldre spelartrupp med en lönekostnad som ligger i topp i PL.

Nu på slutet när Mou blev mer och mer aggressiv på grund av att klubbledningen inte längre gick med på hans värvningar (vilken mourinhovärvning blev egentligen lyckad?) så blev det inte längre eftersom han även motarbetat klubbens önskan att ha en DoF som.

Ännu en punkt där klubb och manager hade olika syn eftersom klubben sedan Van Gaal var i klubben väldigt gärna ser en DoF men Mourinho anser att han ska ha större kontroll på vilka spelare som värvas, aningen magstarkt efter att ha tagit in bland annat Sanchez, Matic, Lukaku.

Nåja! Tydligen så har klubben nu råkat annonsera att Ole är klar som tillfällig manager vilken kan bli spännande att se. Går ju lite uppochner för Solskjaer efter katastrofen i Cardiff men nu hyllad i Molde (efter att ha varit nära att blivit sparkad i somras om jag kommer ihåg rätt?)
Citera
2018-12-19, 12:18
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Mourinho värvades eftersom Moyes och LVG inte lyckades med deras uppdrag. Tittar man på klubbens policy att förädla unga talanger, spela en fartfylld fotboll samt vilja styra matcherna med hjälp av ett starkt kantspel så går det inte ihop med Mourinhos syn på fotbollen.

Det Mourinho (brukar) garanterar är ett resultat och vunna titlar, någonting som United var/är desperata efter SAF försvann från klubben. Så United tryckte på den dyra Mourinhoknappen och fick en betydligt äldre spelartrupp med en lönekostnad som ligger i topp i PL.

Nu på slutet när Mou blev mer och mer aggressiv på grund av att klubbledningen inte längre gick med på hans värvningar (vilken mourinhovärvning blev egentligen lyckad?) så blev det inte längre eftersom han även motarbetat klubbens önskan att ha en DoF som.

Ännu en punkt där klubb och manager hade olika syn eftersom klubben sedan Van Gaal var i klubben väldigt gärna ser en DoF men Mourinho anser att han ska ha större kontroll på vilka spelare som värvas, aningen magstarkt efter att ha tagit in bland annat Sanchez, Matic, Lukaku.

Nåja! Tydligen så har klubben nu råkat annonsera att Ole är klar som tillfällig manager vilken kan bli spännande att se. Går ju lite uppochner för Solskjaer efter katastrofen i Cardiff men nu hyllad i Molde (efter att ha varit nära att blivit sparkad i somras om jag kommer ihåg rätt?)

Ska bli intressant följa united nu första gången på 2-3 år, har alltid förespråkat för en tränare med viss insyn i klubben, och hjärta för klubben. Mou var så falsk och misshandlade klubben likt vad politiker gör här i sverige
Citera
2018-12-19, 13:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Bra sammanfattning om allt som gått fel med mourinho. Tror united också blev desperata när city plockade in pep. Man var på något sätt tvungna att matcha det tränarnamnet för att inte halka efter city. Så då sket man i resten.

Verkar dessutom vara klart med ole nu. Spännande. Som jag förstått det lånar man honom från molde? Aldrig hört talas om att man kan låna in tränare från andra klubbar. Lika spännande är att man plockar in mike phelan igen. Gamla ferguson assistenten. Tror det är en bra lösning för resten av säsongen för att få tillbaka glädjen och stoltheten i laget igen. Inget för long term tror jag dock, men det verkar ju inte united tycka heller då det är en lösning för resten av säsongen.
Citera
2018-12-19, 19:25
Medlem
Lasse Lagerbäck sa en gång att en manager kan påverka ett lags slutresultat till max 10 procent.
Personligen så tror jag att han överdrev procentsatsen en smula.
Mourinho hit och dit.

Vi möter Liverpool på Fredag.
Citera
2018-12-19, 19:52
Medlem
Är det någon svensk kanal/sida som visar EFL Cup?
Citera
2018-12-19, 19:56
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senchie
Är det någon svensk kanal/sida som visar EFL Cup?

Kanal 9 och Eurosport.
Citera
2018-12-19, 20:12
Medlem
biupy6ips avatar
Vad har Eurosport för jävla talanger egentligen? En somalie som knappt kan snacka svenska. Guuud så oproffsigt, mångkullturellt och feministiskt idrottstelevision har blivit.
Citera
2018-12-20, 09:15
Medlem
JayGatsbys avatar
Om Chelsea skulle vinna Premier League, FA-Cupen, Ligacupen och Europa League; skulle det räknas som en fyrling/quadrible eller måste det vara Champions League?
Citera
2018-12-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Om Chelsea skulle vinna Premier League, FA-Cupen, Ligacupen och Europa League; skulle det räknas som en fyrling/quadrible eller måste det vara Champions League?

Skulle något engelskt lag vinna samtliga fyra titlar, så vore det en historisk bedrift. Då är det verkligen en "Grand Slam".
Det är betydligt mycket större att vinna CL än EL.
Citera
2018-12-20, 20:05
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
"Its not about others, Its about us!
Solskjaer i sin första intervju med United. Rena motsatsen till Mou.

Ska faktiskt bli kul på riktigt att se united spela nu, förr var det ju kul, fast på ett komiskt vis.
Citera
2018-12-20, 21:38
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Solskjaer i sin första intervju med United. Rena motsatsen till Mou.

Ska faktiskt bli kul på riktigt att se united spela nu, förr var det ju kul, fast på ett komiskt vis.

Håller med, för första gången på väldigt länge så ser jag fram emot att få se en match med United. Ska bli intressant att se hur han formaterar laget
Citera
2018-12-21, 01:23
Medlem
kennethakares avatar
Förväntar mig en återkomst för Eikrem i Manchester United.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in