Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Precis, där står han redan och kräver att hon ska komma ut. Tyvärr gör hon det och den korta promenaden mot planket har inte gått obemärkt förbi.
Frågan är: hade han cykeln med sig?
Han är säkert där, det tror jag också.
Frågan är bara vad han skrev.
Det kan inte ha stått tydligt och klart: "Kom ut, jag väntar på dig!", som det sista meddelandet.
Då skulle han vara häktad på sannolika skäl.
Jag tror att han är smart, smartare än så. Och därför kan han nu säga (och har sagt) att han frågade om de skulle ses, men hon sa nej. Därför gick han inte ner. Han säger att han tog en promenad istället, till återsamlingen, till andra sidan motorvägen..."
Bevisa det om ni kan! Ha!"
Eller träffade han henne på cykeln på väg hem när LW joggade, och han
sa till henne att jag kommer till dig sen. Jag ska bara lämna cykeln. Då hade LW just berättat för honom om Norgetrippen som skulle göras med BeholderX. Det fick honom att se rött.
Han har kanske en längre tid "retat" sig på hur hon umgås med andra män. Kanske tycker han att hon umgås på ett sätt som han upplever obehagligt.
Kanske upplever han att hon är inbjudande mot andra män genom att umgås med dom och vara glad och trevlig (i hans ögon för glad och trevlig), vilket får det att koka i hjärnan med otäcka tankar? Tankar om att hon ska "straffas", hon ska "minsann få se"...