Citat:
Ursprungligen postat av
Anel11
Det har tidigare i tråden framförts att H haft bröstcanser utan att någon har emot satt sig dess fakta. Nu tusentals inlägg efter att detta inte ifrågasatts ber du mig att bevisa att hon verkligen haft detta. Märkligt att du kräver det av mig och inte av de som ursprungligen kommit med uppgifterna som jag inte ifrågasatt (och inte du heller). Det finns t.o.m. de son tror att den kommit åter men mot dem har du inte sagt ett dugg- Är det så att du utsett mig som ett mobboffer. Hade otur att att bli blind och förlamat men gav inte upp ändå. Jag överlevde. Var glad att NUS ställde upp när jag funderade om jag hade kvar någon mening med mitt liv- Jag lever tack vare NUS.
Tack för din input!
Gratulerar att du fått stor och bra hjälp på NUS. Jag var också stolt och glad över NUS när jag var där för länge sedan.
Ta inte åt dig av någon som är dum och dryg.
Enligt tråden, pm och postaren ”Avd.9s” novell, skulle H haft bröstcancer, behandlats och tillfrisknat. Vid bröstcancer kontrolleras man vanligen numera i 10 år med årsvisa kontroller. Tidigare var det i fem år. Enligt uppgift i pm hade H besökt Lunds universitetssjukhus för bröstcancerkontroll vid ett tillfälle 2017.
Hade hon fått tillbaka cancern hade hon behövt gå dit flera gånger.
En bröstcancer som återkommer är allvarligt, men behöver inte innebära död. Många lever också i många år även om den spritt sig.
Hade H haft nyupptäckt återkommen eller spridd långt gången bröstcancer, hade hon sannolikt inte jobbat full tid under hösten. Hon hade behövt cellgifter och ev operationer.
OM även H hade varit allvarligt sjuk finns det ju inte någon riktigt bra anledning att så här efteråt dölja detta av polisen eller av anhöriga. Tvärt om skulle tragedin möjligen väcka ett uns/lite mer sympati från omgivningen.
Så jag tror faktiskt inte att också Hanna var allvarligt cancersjuk.