2018-12-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
I slutrapporten från Polisens utredning står inget om i vilket sjukdomstillstånd flickorna var i.

Det råder hög sekretess om det. Enligt lag.
Citera
2018-12-19, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Barmhärtighetsmord har vi haft några stycken i Sverige och där har man fått strafflindring pga att man kunnat bevisa att personen ville avlida. Dock inte med barn inblandade vad jag kan komma på just nu.
Barmhärtighet blir fel i detta ämnet. En hel familj utplånade sig själva efter beslut av föräldrarna.

Jag är övertygad om att föräldrarna såg det som en uppoffring, god gärning, lösning på ett fasansfullt icke-liv att de dödade sina barn och sedan sig själva. Om jag har rätt så kategoriseras det som barmhärtighetsmord/altruism inom forskningen.
Citera
2018-12-19, 00:17
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det har du naturligtvis rätt i.
Men de delade i vart fall inte med sig till barnen av de lugnande medlen.
Vara sig de tog dem före morden på barnen eller efter såg de till att de själva hade det mindre obehagligt. Men detta gjorde de inte för barnen.

Nej det är ganska talande för vilken omtanke de hade om barnen bakom fasaden. Och då hade de ändå planerat morden i flera månader. Om man ska spela djävulens advokat så kan man tänka sig att de inte planerat alls med läkemedel för lindring men efter svårigheter med att avsluta sig själva känt sig tvungna att ta dessa. Alltså kan man tänka sig att läkemedel fanns tillgängligt av andra orsaker än att de införskaffats till just detta tillfälle.
Senast redigerad av drunknar 2018-12-19 kl. 00:19.
Citera
2018-12-19, 00:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VAR framgår det i polisens uttalande?

Barnen har inte haft lugnande läkemedel i verksam form
Det var polisens uttalande.

Alla medel som påverkar medvetandet är lugnande. Det går inte att ha en farmakologiskt sänkt medvetandegrad och samtidigt ”inte ha lugnande substanser i kroppen” som polisen uppgav, (fast det på inspelning första hälft endast nämns läkemedel)

Därvid följer det uppenbara att barnen var vid medvetande.
Strypnings/kvävningsmord på någon som är vid medvetande är grymma mord.

Så som jag också minns mot frågade journalisterna om ”lugnande medel” och polisen förnekade detta. Jag ska kontrollera detta mer.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-19 kl. 00:24.
Citera
2018-12-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Inte för att det ursäktar något men man får komma ihåg att föräldrarna mycket väl kan ha drogat ner sig efter morden på barnen för att klara av att låta sig mördas/begå självmord. Alltså inte alls säkert att de mördat under påverkan....vad det nu har för betydelse.

Delar helt din tanke.
Citera
2018-12-19, 00:24
Bannlyst
Citat:
Jag håller faktiskt på att undersöka detta lite mer. Återkommer när jag vet mer.
Jag är som sagt rätt säker på att barnen inte hade några centralstimulerande dvs lugnande, ångestdämpande eller smärtstillande substanser överhuvudtaget i sig när de dog. Tyvärr.

Eftersom Polisen läckte ut en jäkla massa uppgiftet efter bara någon dag, så vill kanske polisen rädda sitt misstag med läckorna genom att INTE berätta hela sanningen i vissa delar.
"cocktailen" och "videon" är det enda som polisen inte vågar bekräfta, för det visar ju att läckan har berättat ALLT.
Därför säger dom inte rakt ut att det finns inspelat material, utan att det finns olika media i datorer mm. {men, gissa vad det är)
Dom förnekar just själva "cocktailen" men för att inte ljuga, så erkänner dom en (1) substans, och därmed tog dom död på "cocktail" med fler substanser.
Det kallas TAKTIK, från polisen.
Detta var enda sättet att snygga till efter sina läckor, och inte se ut som prakt-arslen.
All info hade stämt om polisen hade erkänt den där förbannade videon och cocktailen.
Men istället för att ljuga, så berättar man om media på datorn, och en (1) substans i tre kroppar.
Detta borde du veta, att polisen brukar jobba så.
Citera
2018-12-19, 00:25
Bannlyst
Citat:
Barnen har inte haft lugnande läkemedel i verksam form
Det var polisens uttalande.

Alla medel som påverkar medvetandet är lugnande. Det går inte att ha en farmakologiskt sänkt medvetandegrad och samtidigt ”inte ha lugnande substanser i kroppen” som polisen uppgav.

Därvid följer det uppenbara att barnen var vid medvetande.
Strypnings/kvävningsmord på någon som är vid medvetande är grymma mord.

Så som jag också minns mot frågade journalisterna om ”lugnande medel” och polisen förnekade detta. Jag ska kontrollera detta mer.
Nä, det är det inte!
Citera
2018-12-19, 00:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Eftersom Polisen läckte ut en jäkla massa uppgiftet efter bara någon dag, så vill kanske polisen rädda sitt misstag med läckorna genom att INTE berätta hela sanningen i vissa delar.
"cocktailen" och "videon" är det enda som polisen inte vågar bekräfta, för det visar ju att läckan har berättat ALLT.
Därför säger dom inte rakt ut att det finns inspelat material, utan att det finns olika media i datorer mm. {men, gissa vad det är)
Dom förnekar just själva "cocktailen" men för att inte ljuga, så erkänner dom en (1) substans, och därmed tog dom död på "cocktail" med fler substanser.
Det kallas TAKTIK, från polisen.
Detta var enda sättet att snygga till efter sina läckor, och inte se ut som prakt-arslen.
All info hade stämt om polisen hade erkänt den där förbannade videon och cocktailen.
Men istället för att ljuga, så berättar man om media på datorn, och en (1) substans i tre kroppar.
Detta borde du veta, att polisen brukar jobba så.

Har du säkra källor på att detta stämmer?
Inte bara att ”polisen brukar jobba så”.
Citera
2018-12-19, 00:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Nä, det är det inte!

Nämn ett medel som påverkar medvetandet och inte samtidigt har en lugnande oros- och ångestdömpande effekt?
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-19 kl. 00:57.
Citera
2018-12-19, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tråden här är inget faktaunderlag utan spekulationer blandat med troll. Så jag skrev vill du påstå det ska du ha underlag på det och då menar inte jag hänvisning till påhitt i tråden.

Det fanns spår av lugnande läkemedel i ett av barnens kropp. Så hur man tolkar det här är inte intressant utan utredningen har fastslagit att det fanns i en av barnens kropp. Att man använder spår är för att man just spårar i dom kemiska analyserna.
Det har tidigare i tråden framförts att H haft bröstcanser utan att någon har emot satt sig dess fakta. Nu tusentals inlägg efter att detta inte ifrågasatts ber du mig att bevisa att hon verkligen haft detta. Märkligt att du kräver det av mig och inte av de som ursprungligen kommit med uppgifterna som jag inte ifrågasatt (och inte du heller). Det finns t.o.m. de son tror att den kommit åter men mot dem har du inte sagt ett dugg- Är det så att du utsett mig som ett mobboffer. Hade otur att att bli blind och förlamat men gav inte upp ändå. Jag överlevde. Var glad att NUS ställde upp när jag funderade om jag hade kvar någon mening med mitt liv- Jag lever tack vare NUS.
Citera
2018-12-19, 00:29
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det råder hög sekretess om det. Enligt lag.
Det var ju du själv som hänvisade till Polisens slutrapport.
Citera
2018-12-19, 00:30
Bannlyst
Citat:
Nämns ett medel som påverkar medvetandet och inte samtidigt har en lugnande oros- och ångestdömpande effekt?
LSD, amfetamin, kokain, adrenalin.
Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in