2018-12-18, 23:47
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men varför skulle polisens PK mörka detta i så fall?
Du påstod tidigare att det kunde vara känslig info om de skaffat olagliga substanser.

Men för sjutton - dels är de döda, dels är det ju inte i paritet med att begå mord och dels skulle alla som får den informationen dra en lättnadens suck över att barnens lidande ändå inte hade varit så kraftigt, om de var drogade med något som också lugnade och dämpade ångesten.

Scenen som beskrivs nu utan aktiva lugnade läkemedel i barnen är ju enormt mycket värre.

Varför skulle föräldrarna också i så fall stoppat i sig själva så mycket lugnade som man fann?
De kunde ju också nöjt sig med något av de olagliga känslodämpande och sömngivande preparaten du nämner?

Nej, jag tror inte att polisen så tydligt skulle poängterat att barnen inte fått sedativa lugnande substanser, uppenbart varit fullt medvetna och därmed slagit fast att morden på barnen var grymma.

Presskonferensen var ju uppenbart delvis ett svar på spekulationer bland annat här och anledningen att de gick ut med vilka substanser som fanns och inte fanns i barnen var väl för att giftmord/drogcocktail var på tapeten så länge.

Tror som du att om barnen var fulla av andra substanser så skulle polisen ha nämnt detta.
Citera
2018-12-18, 23:50
Bannlyst
Citat:
Du påstod tidigare att det kunde vara känslig info om de skaffat olagliga substanser.

Men för sjutton - dels är de döda, dels är det ju inte i paritet med att begå mord och dels skulle alla som får den informationen dra en lättnades suck över att barnens lidande ändå inte hade varit så kraftigt, om de var drogade med något som också lugnade och dämpade ångesten.

Scenen som beskrivs nu utan aktiva lugnade läkemedel i barnen är ju enormt mycket värre.

Varför skulle föräldrarna också i så fall stoppat i sig själva så mycket lugnade som man fann?
De kunde ju också nöjt sig med något av de olagliga känslodämpande och sömngivande preparaten du nämner?

Nej, jag tror inte att polisen så tydligt skulle poängterat att barnen inte fått sedativa lugnande substanser, uppenbart varit fullt medvetna och därmed slagit fast att morden på barnen var grymma.

Trevligt att du äntligen insett att alla sedativa inte är att räkna som läkemedel. Det blir så mycket lättare att låta bli att fastna i menings- och ändlösa diskussioner när man inte låser sig vid felaktigheter kring diagnos, antal mördare mm mm.

Så varför kan man tänkas vilja dölja att föräldrarna proppat i flickorna lugnande preparat?
En orsak kan vara att preparaten fick flickorna att bete sig konstigt pga andningshämning eller hjärtsvikt. Lyckades de skada sig under denna påverkan?
En annan orsak är att det inom vissa familjer inte finns värre saker än dödsknark och de vill till inget pris förknippas med det om det går att slippa. Särskilt inte när det nu är andra saker som de associeras med.
En tredje orsak skulle kunna handla om att föräldrarna kanske faktiskt försökte att döda dem med droger först, men då detta misslyckades så ströp/kvävde de barnen istället. Dessa två "extra mordförsök" ville kanske de anhöriga inte skulle komma till allmänhetens kännedom.
För polisen var inget av det här så viktigt utan den slutgiltiga dödsorsaken.
Således en kompromiss mellan de anhörigas vilja och polisens behov av att informera, precis som Stefan poängterade vid flera tillfällen under pressträffen.
Senast redigerad av Kurian 2018-12-18 kl. 23:59.
Citera
2018-12-18, 23:52
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
-Också värt att notera-
-uppgifter om att dom dog-
-olika datum-
-har cirkulerat från ett par-
-trovärdiga nick-
...... Dog då barnen 1-2 dygn innan O & H så kanske mängden lugnande hade i princip försvunnit, men dom var... påverkade... VID... själva... mordet...... Sen så måste det väl finnas mediciner som inte har lugnande verkan, men som kan vara farlig vid överdosering......
PoLisEn Sa InTe AtT lUgNaNdE VaR DeN ENDA dRoGeN, oCh DeT BoRdE dU fAtTa.
Så lägg ner
nu..........

Du håller på att tramsa sönder den här tråden. Lägg ner! Att göra sig rolig och imitera människor med dyslexi är bara elakt.
Vi andra tycker det är en intressant diskussion, vi är berörda och vi funderar.
Passar det inte dig som vill tramsa, retas och vara taskig mot funktionsnedsatta personer - gå någon annanstans och hitta dina lekkamrater. Helt frankt!

Nej det är obestridliga fakta: de substanser som fanns vid dödsögonblicket metaboliseras inte mer av kroppen, nedbrytningen i lever och njurar avstannar helt. De flesta substanser är kvar i samma mängd som när kroppen stoppade och dog.
Hade barnen fått i sig något och dött dygnen innan hade det fortfarande varit kvar i barnens blod och kroppar. Inget sådana verksamma lugnande läkemedel kunde hittas i barnen.

Om det är svårt att begripa: jämför med en tankad bil - det går inte åt och och försvinner bensin, olja, spolarvätska etc när bilen är avstängd och parkerad. Det är kvar i bilen om bilen är hel.
Citera
2018-12-18, 23:54
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad du tror eller hört, betingar ingen valör....

Särskilt inte med en slutrapport från Polisens utredning.

Däremot får vi alla tänka fritt ... Jag är inget undantag.
I slutrapporten från Polisens utredning står inget om i vilket sjukdomstillstånd flickorna var i.
Citera
2018-12-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Först belägger du att det fanns cancer med i bilden innan du spekulerar och sen pratar om dina grannar och svågrar.

Jag förstod nästan det. Men det är så jag resonerar efter polisens uppgifter.

Det har tidigare i tråden framkommit att H hade haft bröstcanser. Kanske mådde hon med tiden dåligt av detta och började grubbla och må dåligt. Alltså något som läkarna varnat min granne för och som något som min svåger råkade ut för efter att de friskförklarats. Säger inte att hon skonades från detta då jag inte känne henne.
Citera
2018-12-19, 00:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Presskonferensen var ju uppenbart delvis ett svar på spekulationer bland annat här och anledningen att de gick ut med vilka substanser som fanns och inte fanns i barnen var väl för att giftmord/drogcocktail var på tapeten så länge.

Tror som du att om barnen var fulla av andra substanser så skulle polisen ha nämnt detta.

Jag håller faktiskt på att undersöka detta lite mer. Återkommer när jag vet mer.
Jag är som sagt rätt säker på att barnen inte hade några centralstimulerande dvs lugnande, ångestdämpande eller smärtstillande substanser överhuvudtaget i sig när de dog. Tyvärr.
Citera
2018-12-19, 00:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Det har tidigare i tråden framkommit att H hade haft bröstcanser. Kanske mådde hon med tiden dåligt av detta och började grubbla och må dåligt. Alltså något som läkarna varnat min granne för och som något som min svåger råkade ut för efter att de friskförklarats. Säger inte att hon skonades från detta då jag inte känne henne.

Tråden här är inget faktaunderlag utan spekulationer blandat med troll. Så jag skrev vill du påstå det ska du ha underlag på det och då menar inte jag hänvisning till påhitt i tråden.

Citat:

Det fanns spår av lugnande läkemedel i ett av barnens kropp. Så hur man tolkar det här är inte intressant utan utredningen har fastslagit att det fanns i en av barnens kropp. Att man använder spår är för att man just spårar i dom kemiska analyserna.
Citat:
Vi kan också konstatera att båda föräldrarna vid den rättsmedicinska undersökningen hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar. Dock inte dödliga doser och dock inte så mycket att dom inte heller kunnat agera. Dessutom hade en av döttrarna spår av lugnande läkemedel i sin kropp. Det är vad vi kommer lämna angående dödsorsakerna mer ingående än så kommer det inte att bli i den informationen.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-19 kl. 00:07.
Citera
2018-12-19, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tycker det är svårt att läsa vissa av dina inlägg. Eftersom jag varit med i tråden sen start vet jag vilken skribent du härmar.

Kan du svara ja eller nej på om du fått trovärdiga uppgifter om att barnen var drogade när de mördades? Vi är många som vill veta.

Vet du vilken drog i så fall? Varför sa inte polisen det?

Se mitt inlägg ovan så framkommer en rad olika orsaker till att de anhöriga kanske inte ville att man skulle berätta om det.
Citera
2018-12-19, 00:06
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Åh det är nog mycket futtigare än så tyvärr... Två halvdrogade personer som så vitt vi vet hjälps åt att strypa och kväva sina barn... Som de dock inte drogat.

Citat:
Ja just detta är så förfärligt grymt gjort så det är helt obegripligt.
Hur kan man låta bli att droga ner töserna??.

Inte för att det ursäktar något men man får komma ihåg att föräldrarna mycket väl kan ha drogat ner sig efter morden på barnen för att klara av att låta sig mördas/begå självmord. Alltså inte alls säkert att de mördat under påverkan....vad det nu har för betydelse.
Citera
2018-12-19, 00:08
Medlem
Citat:

Men för sjutton - dels är de döda, dels är det ju inte i paritet med att begå mord och dels skulle alla som får den informationen dra en lättnadens suck över att barnens lidande ändå inte hade varit så kraftigt, om de var drogade med något som också lugnade och dämpade ångesten.

VAR framgår det i polisens uttalande?
Citera
2018-12-19, 00:09
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Familjen är/var aktiv i en grupp som håller till på Sockerbruksgatan 2 i Arlöv utan att gå in för mycket i detalj.
Bekräftat av nära bekant som är aktiv i samma kretsar.
Vet dock inte om religionen spelar roll i sammanhanget.

Om detta stämmer, varför finns inte det med i diskussionen som yttre faktorer till vad som drev föräldrarna? Dvs där Sc har sina lokaler.

Skulder?
Isolering, mm?

Vad menade annars BurlövsRicky?
Citera
2018-12-19, 00:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Inte för att det ursäktar något men man får komma ihåg att föräldrarna mycket väl kan ha drogat ner sig efter morden på barnen för att klara av att låta sig mördas/begå självmord. Alltså inte alls säkert att de mördat under påverkan....vad det nu har för betydelse.

Ja det har du naturligtvis rätt i.
Men de delade i vart fall inte med sig till barnen av de lugnande medlen.
Vara sig de tog dem före morden på barnen eller efter såg de till att de själva hade det mindre obehagligt. Men detta gjorde de inte för barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in