2018-10-08, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Hoppar du på stolen av förväntan inför Abbas nya musik?
Då får du tyvärr vänta lite till – musiken är försenad.

I en intervju i brittiska*Daily Star säger Björn Ulvaeus att gruppen tänkt släppa låtarna i slutet av året, men att nu det snarare blir i början av 2019.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/vm7zqj/forsening-for-abbas-nya-musik

Äsch! Det var tråkigt att höra.

Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Såklart man fick ett mindre raseriutbrott när nyheten om att låtarna ska släppas först 2019 kom, MEN 2 sekunder senare började man klura på vad det kan bero på. Spelar de in fler låtar? Nya versioner av gamla låtar? Ett helt nytt album? Eller görs det musikvideos? Musikvideos med dem på riktigt eller med Abbatarerna? Sååååå många frågor....!!

Jag tror faktiskt att de gör fler låtar! Tänk om vi får ett nytt album till och med. Det vore trevligt!
Citera
2018-10-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Jag tror faktiskt att de gör fler låtar! Tänk om vi får ett nytt album till och med. Det vore trevligt!

Det ryktas om det

https://www.standard.co.uk/showbiz/celebrity-news/is-abba-about-to-release-a-new-album-a3951151.html
Citera
2018-10-28, 19:59
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Flopp, det blir ingenting som toppar Mamma Mia, Waterloo eller liknande hitlåtar. Det är så det är.

Hoppas bara att gruppen låter förnuftet styra och ger sig ut på en världsturné.
Den hade dragit fulla hus över hela världen.
Det största som skulle kunna hända i musikbranschen.
Citera
2018-11-05, 13:20
Medlem
Säger bara usch. Det här är endast ren girighet, de vill casha in på gamla meriter genom att skapa nytt som inte kommer nå samma höjder.

Det kommer inte låta rätt, det kommer vara slätstruken, tillrättalagd popmusik av dagens kaliber. Jag lovar. Det kommer låta gubbigt, klyschight, som en ålderskris i musikform.

Tror knappast de siktar på mer än att sälja singlar till ivriga fans som sen kommer bli besvikna och glömma skiten. Kommer nog nötas på typ Svensktoppen ett tag och sen falla i glömska.

Nästan så man skäms åt dem.
Citera
2018-11-05, 15:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Får se om ABBA:s nya låtar kommer låta som de gjorde på i mitten av 1970-talet (medryckande och svängiga men lite cheesy) eller om de kommer påminna mer om hur de lät på början av 1980-talet i slutet av ABBA:s tid. Lite mer avskalade och nedtonade.

Eller om de kommer vara lite mer av modern housepop. Skall bli intressant.

Bäst kanske det vore om de ny låtarna hämtade inspiration från den utmärkta musikalen Chess. (framförallt vad gäller musiken)
Citera
2018-12-05, 23:54
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag vill bara påpeka att jag hoppas det går bra för ABBA:s i deras/dess nystart och att jag tycker att Benny och Björn är genier på många sätt. Även om ABBA:s musik var lite cheesy så vore världen tråkigare utan sådan musik också. Alla genrer har sin tjusning och bidrar till helheten.

Kan de dock lägga en hinna av cred och ironi på deras nya alster så kan de ta dem till en ny nivå.
Senast redigerad av freeriderXII 2018-12-06 kl. 00:26.
Citera
2018-12-06, 21:40
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag vill bara påpeka att jag hoppas det går bra för ABBA:s i deras/dess nystart och att jag tycker att Benny och Björn är genier på många sätt. Även om ABBA:s musik var lite cheesy så vore världen tråkigare utan sådan musik också. Alla genrer har sin tjusning och bidrar till helheten.

Kan de dock lägga en hinna av cred och ironi på deras nya alster så kan de ta dem till en ny nivå.
Det hoppas även jag

När man var liten och var tvungen att tycka samma sak som vuxna vara ABBA det värsta världen kunde erbjuda, idag så skiter jag i mamma, pappa, killkompisarna, grannens hund och alla andra pådyvlare

ABBA har en trogen base så de har råd att ta ut svängarna så att säga och jag hoppas att de tar chansen och gör något riktigt oväntat.

Endera (max) en låt power-metal eller dub-step 2.0.
Efter det skulle de aldrig glömmas (på ett bra sätt)
Citera
2018-12-18, 16:56
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om de skulle göra några påkostade videos (till skillnad från deras tidigare lågbudget) till deras nya låtar så vore det kul om t.ex. Robert Gustafsson dök upp. Kan det göra det hela med lite självironisk humor så kan de höja credfaktorn rejält.
Citera
2018-12-18, 17:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Om de skulle göra några påkostade videos (till skillnad från deras tidigare lågbudget) till deras nya låtar så vore det kul om t.ex. Robert Gustafsson dök upp. Kan det göra det hela med lite självironisk humor så kan de höja credfaktorn rejält.

Som denna? Här är väl Robert Gustafsson med i en hörna... ?

https://www.youtube.com/watch?v=8L6T6Yj5u4k
Citera
2019-01-31, 15:38
Bannlyst
Tyvärr får vi vänta ytterligare några månader på de nya låtarna!
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/oRrkrK/abba-benny-darfor-drojer-nya-latarna
Citera
2019-04-04, 07:38
Medlem
Ny musik med Abba kan komma i september eller oktober.
De två nya Abba-låtarna ”Don't shut me down” och ”I still have faith in you” skulle ha släppts under 2018. Men arbetet med de digitala versionerna av bandmedlemmarna som ska framföra låtarna har blivit något försenat.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pLBvPR/ulvaeus-da-kan-nya-abba-latarna-komma
Citera
2019-04-04, 18:21
Medlem
schizophrenias avatar
I väntan på ny musik med Abba kan det kanske vara läge att ta upp något gammalt av Benny, Björn och Stikkan:
Jarl Kulle -- Ture Sventon
Jarl Kulle -- Jag är blott en man
Singeln med Kulle släpptes 1972. Låten Jag är blott en man fick året efter en engelsk text, och gavs då ut av de fyra som senare skulle kalla sig för Abba:
Björn & Benny, Agnetha & Frida -- I Am Just A Girl
Därefter fick låten återigen en ny text av Stikkan, samt spelades in av en helt annan kvartett:
Family Four -- Kalla't vad du vill
Några år senare gav Mats Ronander & Co ut låten ifråga i en country-version:
Nashville Train -- I Am Just A Girl
Till sist, en mer sentida version:
Anne Sofie von Otter -- I Am Just A Girl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in