Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Här är
HDs kommentarer på LWs WIG "
Lyssna till livet" 8 maj 2018
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c8533753-56d9-4b1b-9810-97f94b6407de
Här är själva WIGen
https://www.geocaching.com/geocache/GC6RGMZ_geotourswe2-lyssna-till-livet?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5
Här kommer alla bilder från WIGen
https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=d6c1cb64-8218-4b1d-9807-a4abaaf836d5
Det är synnerligen märkligt att hon är ute på turer och tar LWs cachar och WIGar (eller vad det heter)
Den 8de maj och helgen 12 + 13 maj. Synnerligen märkligt. Jag tror verkligen inte på slumpen.
Jag
tror att motivet är att LW stod i vägen för HDs och SDs återförening i deras äktenskap. Krav och ultimatum kan ha satts av HD inför deras USA resa.
Nöjd Tufsankatt? Tog bort dina kommentarer. Jag ville visa var WIGen låg men det var väl fel det med. Värst vad kinkiga vissa är i tråden. Vi är väl här av samma orsak. Tröttsamt att läsa om pikar och hugg om man råkar skriva något som inte passar. Du äger väl inte tråden?
Intressant med någons första inlägg på Flashback,

När jag såg att HD hade varit vid LWs cache 8/5 tänkte jag i perspektivet att hon låg i skilsmässa. Det borde ha varit jobbig tid och WIGen var en 5 km lång tur i naturen som skulle avverkas i lugn och ro i Örebro (men var?):
"[...]
Gör alltihop i lugn och ro. Denna WIG gör sig bäst när du har gott om tid. Det är ingen idé att stressa, WIG:en hjälper dig att ta det lugnt. Vill du ha en snabb pinne till statistiken eller blir otålig av långsamhet finns det andra cacher som passar bättre [...].
HDs logg:
"
Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC"
Jo, det både ÄR och INTE ÄR märkligt att hon gör LWs WIG tur bara en vecka innan mordet.
Men det kan mycket väl vara en slump.
Behovet av kontemplation och den geografisk närhet till stället vai Örebro kan vara avgörande. När hon cachade med Si*len i LWs barndomstrakter, visste hon att om att det låg till på det sättet?
Jag fortsätter att tro att LW inte ville fortsätta att ha ett förhållande med SD, hon umgås och träffar andra. Och LW skulle till Norge och tälta med en annan man... Jag tror inte att det var aktuellt med ett förhållande mellan SD och henne alls.
Jag hoppas och tror att hon har berättat och att det finns dokumenterat hennes inställning till SD. "Det finns mer" har det sagts i tråden. Mycket mer, tror jag.
Jag misstänker att tex det kraftigt maskade i anmälan vid bilincidenten innehåller "obehagliga" delar. Varför skulle man annars maska det? Det är något som man kommer att använda vid en rättegång. Jag är övertygad om att vi kommer få höra en dag, att det har varit annat också.
Så många nya användare som hoppat in i tråden och ska "förklara" hur det ligger till. Det låter bekant. Och det är just vad jag tror att det är. De nya användare som ska förklara hur allt ligger till har inte lyckats skapa ett förtroende hos mig. Tvärtom.
SD verkar ha haft ett beteende där han kontaktat andra kvinnor på ett sådant sätt som kan tolkas som att det har sexuella undermeningar ( mammor till barnens kompisar enl MV) och någon i tråden hade fått en sexuell invit medan HD varit sjuk. Han har inte visat sig pålitlig och omtänksam, det kan inte ha undgått HD.
Är det inte LW så kommer det vara någon annan.