Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Löpare lever inte kortare än andra. Det verkar snarare vara tvärtom. Att du själv tycker är idiotiskt är en annan sak. Själv tycker jag det är fullständigt idiotiskt att sitta och fisa i soffan och äta skräpmat tills man får diabetes och slutligen dör av en infarkt vid 55.
Visst, men finns ju lite mellanlägen mellan att fisa i soffan och kuta tills du ramlar ihop, eller hur?
Citat:
Och jag länkade en annan artikel som tydligt visar att kvinnor inte är bättre än män även på väldigt långa distanser. Nu vet jag inte vad personen du länkar till menar med "ultra-ultra", men det finns ju 6-dagarstävlingar och även där är män bättre än kvinnor. Att dom inte lyckas ta ut sig i samma grad som män på tävling är inget bevis för att dom är mer uthålliga. Det är bara ett bevis på att dom inte tömt sina resurser på samma sätt. Det kan ju vara så att kvinnor rent biologiskt är evolutionerade inte inte kunna springa sig till döds
Återigen! Jag tycker forskning, där man studerar muskler ur ett vetenskapligt korrekt underlag i ett labb är bättre svar på frågan, än att titta på extremtävlingar, i ett samhälle där man VET att könen inte är likvärdigt representerade, eller har samma incitament från att vinna från början, och gör man detta så ser man alltså en skillnad, enligt min länk