• 11 210 online
  • 1 203 508 medlemmar
  • 62 273 733 inlägg
Idag, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Tror din slutsats är felaktig.
Anledningen till att fler män begår självmord tror jag har att göra med att kvinnor automatiskt har en roll, mening och ett värde i ett samhälle som en barnaföderska medan en man måste förtjäna sitt människovärde i samhället genom sina prestationer.
Ingen bryr sig egentligen om en man som dör om det inte är någon speciell man.
Vad du tror är en "felaktig slutsats" eller inte är inte relevant för någon. Det är fakta att kvinnor är mer uthålliga och psykiskt starkare (överlägsna) än män. Som jag skrivit tidigare så klarar många män inte av att hantera vardagen utan att knarka eller ta sina liv.

Sedan tror jag att vi alla kan vara överens om att män tenderar att vara bra mycket mer gnälliga än kvinnor. På alla arbetsplatser jag varit på så har det varit männen som varit riktiga gnällkärringar som bara suttit på sina feta arslen och druckit kaffe hela dagarna och inte gjort ett piss annat än att gnälla om precis allting och förstås sexuellt trakassera de kvinnliga kollegorna. Förrän chefen dykt upp då, för då jobbar man plötsligt på som satan. Så att män är bättre på att gnälla samt bättre ögontjänare än kvinnor kan jag medge. Det är upp till var och en att bedöma hur man vill värdera sådana egenskaper.
Senast redigerad av wuornosA Idag kl. 01:58.
Citera