2018-12-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Precis vad jag tänkte skriva! Värre reklam är svårt att hitta just nu. Förstår inte att de fortfarande tror att högljudd och irriterande reklam är en bra idé... Hade min granne satt upp sådant julpynt skulle det inte dröja länge innan alla kablar på något mystiskt sätt blev avklippta

Haha, ja samma här. 😆😄

OnTopic

Volkswagens reklam har återkommit. Den vore ju helt okej - dvs om dom bara kunde skippa ljudet av ben som krossas. Det ljudet är riktigt j.... vidrigt.

Vad tycker ni? https://youtu.be/K73nExfPlQY

Spola fram till 00:27 sekunder.... en riktig benknäckare.
Citera
2018-12-12, 20:38
Medlem
jocke51s avatar
Exakt
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Karo Pharma tar ju fan priset för korkad reklam. En dam letar efter en spray mot förkylning och frågar om hjälp. Det makalöst korkade är att hon redan håller i sprayen och står framför en hög med samma produkt samtidigt som apotekaren visar henne högen

😂😂😂
Citera
2018-12-15, 17:13
Medlem
Andersdamaans avatar
Något av försäkringsbolagen har kört ett irriterande skitinslag ett tag nu! I filmen så ligger det en nyfödd unge och sover i en barnsäng medan mamman tydligen tänker för sig själv: "Tänk att han skall bo här nu! MAXAAT!!"

BRRRRRRRR!!!!! Den där fejkade rösten stör mig något otroligt, och om jag i min ilska skulle kunna komma ihåg vilket bolag det är som har godkänt skiten så hade det blivit totalbojkott från min sida!!

Här är förresten ett litet urval från min nuvarande bojkottlista. Vissa av bolagen har varit bojkottade i flera år pga deras störiga reklamfilmer. Jag backar inte en tum!!

1: Bredbandsbolaget pga filmen där ett äckel flög runt med USB-minne på ryggen, samt för filmen där två idioter sitter och sjunger tillgjort i en soffa.
2: Löfbergs Lila pga en film där ett par fula ungar dansade runt både som unga och som gamla.
3: Zalando pga ALLA deras dubbade as till reklamfilmer.
4: Mercí pga den irriterande sången.
5: Mathem pga den ännu mera irriterande sången, den som sjungs med hurtig och afrikansk dialekt.
6: Ipren för deras senaste högljudda alster, men mest för att dom tillåter en urvidrig hipster att synas i filmen.
Senast redigerad av Andersdamaan 2018-12-15 kl. 17:20.
Citera
2018-12-15, 17:29
Medlem
Reklamen för spelsiten Igame är den absolut värsta reklamen jag vet, jag avskyr när den går.
Citera
2018-12-16, 20:46
Medlem
Stackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Något av försäkringsbolagen har kört ett irriterande skitinslag ett tag nu! I filmen så ligger det en nyfödd unge och sover i en barnsäng medan mamman tydligen tänker för sig själv: "Tänk att han skall bo här nu! MAXAAT!!"

BRRRRRRRR!!!!! Den där fejkade rösten stör mig något otroligt, och om jag i min ilska skulle kunna komma ihåg vilket bolag det är som har godkänt skiten så hade det blivit totalbojkott från min sida!!

Här är förresten ett litet urval från min nuvarande bojkottlista. Vissa av bolagen har varit bojkottade i flera år pga deras störiga reklamfilmer. Jag backar inte en tum!!

1: Bredbandsbolaget pga filmen där ett äckel flög runt med USB-minne på ryggen, samt för filmen där två idioter sitter och sjunger tillgjort i en soffa.
2: Löfbergs Lila pga en film där ett par fula ungar dansade runt både som unga och som gamla.
5: Mathem pga den ännu mera irriterande sången, den som sjungs med hurtig och afrikansk dialekt.
6: Ipren för deras senaste högljudda alster, men mest för att dom tillåter en urvidrig hipster att synas i filmen.

Haha, jag gör likadant På min lista finns även Spock, Comviq och tidigare Siba pga reklamen med den där jävla Fabian som satt och sjöng och hade sig i juletider.
Citera
2018-12-16, 20:58
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stackaren
Haha, jag gör likadant På min lista finns även Spock, Comviq och tidigare Siba pga reklamen med den där jävla Fabian som satt och sjöng och hade sig i juletider.
Ja Schpockreklamen var hemsk!! Som en kass MTV-video från det tidiga åttiotalet.
Comviq är även på min bojkottlista, mest för skitfilmen där araben och polisen "Dobbelsorfar"
"Fabian Bengtsson! Snart i låda nära dig!" Fabbe har ju omstrukturerat SIBA så nu heter dom NetOnNet. Dom har inte lyckats att ta sig in på min bokottlista än så länge, men vem vet i framtiden...
Citera
2018-12-17, 11:17
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Fabbe har ju omstrukturerat SIBA så nu heter dom NetOnNet. Dom har inte lyckats att ta sig in på min bokottlista än så länge, men vem vet i framtiden...

NetonNet jobbar ganska hårt på det genom de filmer de kör nu, med den där förvisso söta tjejen som ganska gapigt och tjatigt sprider budskapet om deras billiga prylar.

GuldBrev och Insplanet gör även de ett bra jobb för att bli av med kunder.
Citera
2018-12-17, 13:49
Medlem
kanelipullas avatar
Helt klart den här gamla reklamen med Paris Hilton!

https://www.youtube.com/watch?v=B5D68WkjcSk
Citera
2018-12-17, 15:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Helt klart den här gamla reklamen med Paris Hilton!

https://www.youtube.com/watch?v=B5D68WkjcSk

Var ju närmast underbar! En fin bil, sedan en fin kvinna med en massa bara ben sedan avslutas det hela med en hamburgare! 10 av 10 i betyg
Citera
2018-12-18, 15:00
Medlem
_Strebers avatar
All reklam där det ska viskas, fy yäck... nyss var det nåt äckligt om Renault i Täby i radio...
Citera
2018-12-22, 09:34
Medlem
Mikeyjamess avatar
Hugo Boss reklam för manlig parfym med Jamie "Mr Grey" Dornan har jag funderat länge på.

Han vaknar alltså i en konsertsal, ser att hans sällskap lämnar vilket får honom att springa ut och nästan grinar när han inte hittar henne. Men så dyker hon upp med ett smajl så hon har säkert bara varit på toa. Men han ser helt förstörd ut och gör sen en voiceover på parfymens namn.

What the fuck?! Är det en parfym för stalkers eller kontrollfreaks?
Citera
2018-12-23, 01:23
Medlem
Android2000s avatar
Citat:

Hoppas att du inte har Trygg Hansa 😁 för det är de som kör reklamen.

En annan irriterande reklam är Mariestads Alkoholfria och hon som sitter i en fåtölj. Jag tycker om alkoholfri öl (dock inte Mariestad), men jag tål inte kvinnans tillgjorda och släpiga röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in