2018-12-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon bodde där eftersom våldtäkten sker hemma hos henne.

Vad gjorde polismannen där är väl den stora frågan.

Läs artikeln, tjejen har gjort "rätt" i sitt agerande från start. Larmet och medverkat i utredningen.
Rätt solklart att det handlar om en åklagare som inte vill driva något mot denna polis.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/valdtaktsutredningen-mot-polis-las-ner-nu-overklagas-beslutet

Nja, rätt osolklart skulle jag säga. Det enda som går att få fram, fortfarande, är att hon "träffat på" honom (var?när?hur? osv,ingen vet), att de drog hem till henne och att han där "blev aggressiv och väldigt våldsam". Allt detta enligt det förmenta offret, ingen story från honom. Till detta en inspelning med lite "aj", "nej", "sluta", utan mansröst och som följaktligen kan skildra en rad olika händelseförlopp utöver våldtäkt.

Mot bakgrund av det (Cissi Wallin är ju som bekant inte direkt nåt känt sanningsvittne så henne kan man nog, som vanligt, bara bortse från. Hon agerar som vanligt för fort och utan fakta, bara på känslor) så är det ju än så länge omöjlgt att bilda si en uppfattning. Hoppas det kommer fler detaljer!
Senast redigerad av gohira 2018-12-17 kl. 10:05.
Citera
2018-12-17, 10:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Skitsnack! Det byttes ju tom åklagare, som fattade samma beslut!

Att kvinnan är ett luder med psykiska problem (bordeline) som är sjukskriven för diagnos som inte är erkänd som åkomma och fuskar med sjukskrivning för att lägga hela sjukbidraget på plastpattar och fillers i käften stärker inte trovärdigheten precis🙄.
Återigen dessa påståenden från din sida om henne som person. Varifrån kommer din information?

Läs tidningsartikeln och lyssna på videon. Det framkommer att den första åklagaren ville anhålla och att han släpptes av den andra åklagaren.
Citera
2018-12-17, 10:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gohira
Nja, rätt osolklart skulle jag säga. Det enda som går att få fram, fortfarande, är att hon "träffat på" honom (var?när?hur? osv,ingen vet), att de drog hem till henne och att han där "blev aggressiv och väldigt våldsam". Allt detta enligt det förmenta offret, ingen story från honom.

Mot bakgrund av det (Cissi Wallin är ju som bekant inte direkt nåt känt sanningsvitne så henne kan man nog, som vanligt, bara bortse från. Hon agerar som vanligt för fort och utan fakta, bara på känslor) så är det ju än så länge omöjlgt att bilda si en uppfattning. Hoppas det kommer fler detaljer!
Cissi Wallin har jag inte läst --- det går fetbort.

Läs artikeln, lyssna på videoinslaget där både information om ärendet samt samtalet till SOS spela upp.
Citera
2018-12-17, 10:08
Medlem
Citat:
Cissi Wallin har jag inte läst --- det går fetbort.

Läs artikeln, lyssna på videoinslaget där både information om ärendet samt samtalet till SOS spela upp.

Jag har läst artikeln men jag får inte ut mer än jag skrev ovan, eller finns det fler? Samma med inspelningen, det inslag jag hört har bara "aj"nej""sluta etc, utan mansröst. Finns det en längre version nån annanstans?
Citera
2018-12-17, 10:13
Avslutad
Citat:
Återigen dessa påståenden från din sida om henne som person. Varifrån kommer din information?

Läs tidningsartikeln och lyssna på videon. Det framkommer att den första åklagaren ville anhålla och att han släpptes av den andra åklagaren.

Det har du inte med att göra.

Enligt henne var han ju anhållen? Tror inte ett ord på rättshaveristhoran (sorry om jag kränker dig nu&#128536.

Kolla hennes fb, säger en hel del.
Citera
2018-12-17, 10:19
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Nja, rätt osolklart skulle jag säga. Det enda som går att få fram, fortfarande, är att hon "träffat på" honom (var?när?hur? osv,ingen vet), att de drog hem till henne och att han där "blev aggressiv och väldigt våldsam". Allt detta enligt det förmenta offret, ingen story från honom. Till detta en inspelning med lite "aj", "nej", "sluta", utan mansröst och som följaktligen kan skildra en rad olika händelseförlopp utöver våldtäkt.

Mot bakgrund av det (Cissi Wallin är ju som bekant inte direkt nåt känt sanningsvittne så henne kan man nog, som vanligt, bara bortse från. Hon agerar som vanligt för fort och utan fakta, bara på känslor) så är det ju än så länge omöjlgt att bilda si en uppfattning. Hoppas det kommer fler detaljer!

Men det är ju allt detta en förundersökning och åtal hade gett svar på!!! Problemet är att åklagaren lade ner!
Citera
2018-12-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Men det är ju allt detta en förundersökning och åtal hade gett svar på!!! Problemet är att åklagaren lade ner!

Ja, jag vet, och det är ju därför det är så jäkla svårt att bilda sig en uppfattning om caset.
Citera
2018-12-17, 10:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ja, jag vet, och det är ju därför det är så jäkla svårt att bilda sig en uppfattning om caset.

”caset” är ju att rättsväsendet i Västerås är så korrupt att de lägger ner en förundersökning som i alla andra län skulle leda till åtal.

Min uppfattning om det caset är att det är förjävligt.
Citera
2018-12-17, 11:02
Medlem
Citat:
”caset” är ju att rättsväsendet i Västerås är så korrupt att de lägger ner en förundersökning som i alla andra län skulle leda till åtal.

Min uppfattning om det caset är att det är förjävligt.

Alltså, jag försöker verkligen komma fram till om det kan vara så eller inte, men det finns ju nästan INGENTING att gå på här.
Citera
2018-12-17, 11:06
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Alltså, jag försöker verkligen komma fram till om det kan vara så eller inte, men det finns ju nästan INGENTING att gå på här.

”– Du kan nästan inte ha mer bevisning i den här typen av ärende om du inte har ett ögonvittne, säger kvinnans målsägandebiträde, advokat Maria Wilhelmsson.

Hon är kritiskt till åklagarens nedläggningsbeslut och i dagarna kommer hon att begära en överprövning av ärendet.

– Vi har en gärningsman som grips på platsen, vi har ett larmsamtal, det finns dokumenterade skador i kvinnans underliv. Antingen så tror man inte på min klient eller så är lagen inte lika för alla. Är du polis så krävs det mer bevis än för en vanlig medborgare, säger Maria Wilhelmsson.”

Det finns ju rätt mycket att gå på?
Citera
2018-12-17, 11:11
Medlem
Citat:
”– Du kan nästan inte ha mer bevisning i den här typen av ärende om du inte har ett ögonvittne, säger kvinnans målsägandebiträde, advokat Maria Wilhelmsson.

Hon är kritiskt till åklagarens nedläggningsbeslut och i dagarna kommer hon att begära en överprövning av ärendet.

– Vi har en gärningsman som grips på platsen, vi har ett larmsamtal, det finns dokumenterade skador i kvinnans underliv. Antingen så tror man inte på min klient eller så är lagen inte lika för alla. Är du polis så krävs det mer bevis än för en vanlig medborgare, säger Maria Wilhelmsson.”

Nja, det där är det ju kvinnans advokat som säger, vilket ju är rätt självklart att hon gör. Det framgår inte vad de dokumenterade skadorna består av eller om det är konstaterat att de åsamkats av förmente GM. Möjligen innehåller larmsamtalet mer än "jag vill inte etc" och i så fall är det ju högintressant, det man hittills hört bevisar ju ingenting. Men på plussidan så verkar ju Maria W stå på sig så förhoppningsvis får vi en rättegång och en FUP.
Citera
2018-12-17, 11:37
Bannlyst
Citat:

Så åklagaren har alltså lagt ned ett ärende som solklart kunnat ledas till fällande dom och har därmed begått justitiemord på sig själv?

För vad? För att en polis som hon inte har koppling till mer än att hon lett förundersökningen där den varit misstänkt, skall undkomma straffansvar för våldtäkt?

Tycker verkligen någon annan än foliehattarna att detta låter troligt?

Värt att tänka på är att det ENDAST är målsägandes story som kommit i dagen, hon har dessutom framfört dom vanliga konspirationsteorierna i vanlig rättshaverist ordning.

Vad är polismannens story?

Vad är åklagarens motivering till nedläggningsbeslutet?

Med tanke på "målsägandes" story så förefaller det endast som att denne polismannen haft det dåliga omdömet att stoppa in kuken på fel ställe.

En aldrig så ytligt och fysiskt tilltalande donna är värd att få lägra i risk för sånt här.

Själv är jag numera mkt noga med vart jag stoppar in den och har så varit i många år. En enkel tumregel är att ALDRIG ligga med psykfall, och aldrig knulla någon då denne är full... Etc etc..

Många män har dock inte det omdömet när det börjar rycka i Parischen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in