2018-12-17, 03:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo vi kan släppa detta.
Jag har bara så enormt svårt att förlika mig med tanken på att föräldrarna drogande ner sig själva till ”ångestfri lullighet” men inte lät barnen dö lika humant. Jag begriper inte varför.

Mina släktingar har tidigare gått ingenom krig och umbäranden - men alla berättelser handlar alltid om att man skyddade barnen. Såg till att de fick mat, värme och lugnades vid flyganfallen, att de led minst.
Hur kan man medicinera sig själv med lugnande men inte sina barn som man tänker strypa/kväva?

Där är vi helt överens
Citera
2018-12-17, 03:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är inte bekräftat att barnen EJ var medvetslösa eller djupt drogade vid själva dödandet.
Det som är bekräftat är att en har dött av strypning ev i kombination med kvävning och ett barn har dött av kvävning och det utesluter inte det första jag skrev.

Beträffande testamenten så är det helt naturligt när man själv är i medelåldern med äldre föräldrar som har bra ekonomi att man då testamenterar till sina syskon. Det hade jag själv gjort och jag tror det är ganska vanligt att man gör så
Sluta ljug för fan!
Är det din egen ångest du vill dämpa via att göra barnen en björntjänst?
Är de inte tillräckligt svikna?

Daltar du med föräldrarna eller är du sugen på nån förgiftningsteori?
Spår av eller mindre mängd samt nada lugnande lär ALDRIG innebära djupt drogade.
Du kan fetglömma att polis inte skulle berätta om de var djupt nedrogade och helt borta.
Du är okunnig och nonchalant efter som du ideligen drar upp det här och avrundar med att vi släpper när du får mothugg.
Senast redigerad av develi 2018-12-17 kl. 03:30.
Citera
2018-12-17, 03:50
Medlem
Det måste låtit mycket, hur man än väljer att göra så måste riskerna varit enorma att råka väcka det andra barnet om det bara var en person som utförde handlingarna. Nåt som rimligtvis borde stödja teorin att båda föräldrar var delaktiga, och då utförde morden parallellt.

Det här är verkligen ett av de vidrigaste fallen jag läst om, ju mer man funderar på det desto hemskare blir det. Finns så jävla många alternativ som varit bättre om nu flickorna verkligen var så sjuka som det påstods.

Jag hoppas att föräldrarna blir ihågkomna för sina handlingar och inte för deras prestationer i den akademiska världen.
Citera
2018-12-17, 04:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Det måste låtit mycket, hur man än väljer att göra så måste riskerna varit enorma att råka väcka det andra barnet om det bara var en person som utförde handlingarna. Nåt som rimligtvis borde stödja teorin att båda föräldrar var delaktiga, och då utförde morden parallellt.

Det här är verkligen ett av de vidrigaste fallen jag läst om, ju mer man funderar på det desto hemskare blir det. Finns så jävla många alternativ som varit bättre om nu flickorna verkligen var så sjuka som det påstods.

Jag hoppas att föräldrarna blir ihågkomna för sina handlingar och inte för deras prestationer i den akademiska världen.
Ja, det är avskyvärt. Starkt markerande och avståndstagande efterlyses i media parallellt med att det letas syndabockar, stackars föräldrar och tjat om ME.
Barnens perspektiv efterlyses, hur oerhört fel det är; att föräldrar ALDRIG får mörda barn.
Att barn inte ska behöva vara rädda i sitt eget hem. För betonas inte att detta är mycket ovanligt, Sveriges enda fall mig veterligt, så kan det bli jäkligt skevt.
Att två sitter i månader och diskuterar mord är horribelt.
Citera
2018-12-17, 04:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, precis.
Det kan ha gått fort. Om det gjordes rätt.
Det kan gått på en mikrosekund att svimma av, det är nästan så man kan övertala sig själv.

Vi vet ju inte om det skett nån jävla miss av en drogad person som inte har koll på carotis, som tvekar av psykiska skäl.
Det är inget drogat fyllo vi pratar om, de gav inte barnen för att eliminera alla sådana här beskrivna risker.
Det är inte ett mindre barn överrumplas och väcks i sängen.

Om jag sett för mycket seriemördarfilm? Glöm det.

.
.

Lika troligt som naglar och annat snömos så kan det gått fort.
Såklart känner dom till hur dom ska agera för att få det att gå fort. Det här är inga efterblivna inavlade bonntolvor.
Det finns fler barnmord men här ska överdriva och breda på som värsta storytellern.
Vad du tror har du inget underlag på, så vill du prata om skräckscenario får du backa upp det.

Solglittret ljuger
Citat:
De två barnen har varit opåverkade utan lugnande medel och således vid fullt medvetande när de mördades.
Detta är de fakta som polisen lämnade.

Fel ett barn hade spår av lugnande läkemedel i kroppen din fåntratt.

Citat:
Jättebra.
Då håller vi oss till pressträffen i möjligaste mån:
Ett barn hade spår eller liten mängd lugnande.
Ett barn ingenting och båda föräldrarna stora mängder.

Sa dom inte att det var lite utan bara spår av lugnande läkemedel.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-17 kl. 04:40.
Citera
2018-12-17, 04:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, du har förklarat det men det är inte läkemedel. Går jag till Nordstan i Gbg eller plattan i Stlm och köper ngt av en langare så tror jag inte det benämns som läkemedel.

Du som är läkare har givetvis större kunskap än vad jag har och jag tycker vi släpper detta för vi kommer inte att enas i denna fråga

Edit lite svårt att svara på ett inlägg när det är redigerat i efterhand

Det vanligaste är bensodiazepiner och inte det som Solglittret maler om. Låtsasläkarna är inte tillförlitliga helt enkelt.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-17 kl. 04:48.
Citera
2018-12-17, 05:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Lika troligt som naglar och annat snömos så kan det gått fort.
Såklart känner dom till hur dom ska agera för att få det att gå fort. Det här är inga efterblivna inavlade bonntolvor.
Det finns fler barnmord men här ska överdriva och breda på som värsta storytellern.
Vad du tror har du inget underlag på, så vill du prata om skräckscenario får du backa upp det.

Solglittret ljuger

Fel ett barn hade spår av lugnande läkemedel i kroppen din fåntratt.

Sa dom inte att det var lite utan bara spår av lugnande läkemedel.
Vad solglittret säger bekommer mig inte och jag följde live i både AB och expressen samt livetext. Därav båda ordvalen.
Anledningen att jag inte sitter och betonar ett par sek och medvetslös beror på två saker.
Dels att inte riskera göra barnen en björntjänst om det var plågsamt.
Dels vad jag sett IRL som jag inte betecknar som snömos.
Det som räknades upp vet du likaväl som mig är vad som rättsmedicin och krimteknisk u.s kontrollerar snarare än att lusta efter skräckscenario.
Så ligger landet.
Citera
2018-12-17, 05:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad solglittret säger bekommer mig inte och jag följde live i både AB och expressen samt livetext. Därav båda ordvalen.
Anledningen att jag inte sitter och betonar ett par sek och medvetslös beror på två saker.
Dels att inte riskera göra barnen en björntjänst om det var plågsamt.
Dels vad jag sett IRL som jag inte betecknar som snömos.
Det som räknades upp vet du likaväl som mig är vad som rättsmedicin och krimteknisk u.s kontrollerar snarare än att lusta efter skräckscenario.
Så ligger landet.

Jag lyssnade på hela och klippta samt enskilda intervjuer. Jag har inte hört lite i kroppen utan spår. Dosering sker efter kroppsvikt.
Som sagt känner dom till blodstryp går det vansinnigt fort. Tror inte öht dom var intresserade av plågande utan det skulle gå undan. En valde ett idiotsäkert sätt och det är hängningen. Mamman kanske inte klarade den varianten helt enkelt.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-17 kl. 05:13.
Citera
2018-12-17, 05:09
Medlem
develis avatar
Jag undrar följande då minnet sviker gällande en viss detalj pressträffen live:

Hur de dog vet jag, likaså att polis inte gick in på förlopp, vem som gjort vad.
Att de var överens och i samförstånd likaså.

1.Uttalades det konkret att det var tre mord och ett självmord?
2. Finns uppgiften via text el video att tillgå?
Citera
2018-12-17, 05:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag undrar följande då minnet sviker gällande en viss detalj pressträffen live:

Hur de dog vet jag, likaså att polis inte gick in på förlopp, vem som gjort vad.
Att de var överens och i samförstånd likaså.

1.Uttalades det konkret att det var tre mord och ett självmord?
2. Finns uppgiften via text el video att tillgå?

Typ mördade sina döttrar vilket båda var misstänkta för. Sen hur mamman dog och pappan. Så dom sa inte 3 mord faktiskt.
Hela pressmeddelandet ligger i tråden du kan lyssna.

En sak till dom sa att sms den 5 januari runt 21.30 inte innehöll något speciellt mellan föräldrarna. Polisen vet inte vilken ordning dom avled heller.

Vad jag förstår får dom kritik för sitt avslöjande och kommer utreda sig själva. Många frågor om just det var rätt att berätta så mycket.
Jävla lala land..
Senast redigerad av Moosky 2018-12-17 kl. 05:18.
Citera
2018-12-17, 05:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag lyssnade på hela och klippta samt enskilda intervjuer. Jag har inte hört lite i kroppen utan spår. Dosering sker efter kroppsvikt.
Som sagt känner dom till blodstryp går det vansinnigt fort. Tror inte öht dom var intresserade av plågande. En valde ett idiotsäkert sätt och det är hängningen. Mamman kanske i klarade den varianten helt enkelt.
Jag vet vad som sas men la till text ur live likaså.
Jag vet att dosering sker efter kroppsvikt. Jag vet även att spår motsvarar betydligt mindre mängd än vad som uppgavs finnas i föräldrar.
Vad det gäller blodanalyser är det det minsta utslaget. Samma sak gällande urin, makroskopiskt.
Jag tror givetvis inte atr det var för att plåga med flit eller nån horribel lust.
Jag anser dock att det var oerhört sjukt val av tillvägagångssätt att mörda barnen på om det var överlagt och planerat i månader och rent egoistiskt, smaklöst, grymt or what ever att själv ta stora mängder men inte droga barnen.
Citera
2018-12-17, 05:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag vet vad som sas men la till text ur live likaså.
Jag vet att dosering sker efter kroppsvikt. Jag vet även att spår motsvarar betydligt mindre mängd än vad som uppgavs finnas i föräldrar.
Vad det gäller blodanalyser är det det minsta utslaget. Samma sak gällande urin, makroskopiskt.
Jag tror givetvis inte atr det var för att plåga med flit eller nån horribel lust.
Jag anser dock att det var oerhört sjukt val att mörda barnen på om det var överlagt och planerat i månader och rent egoistiskt, smaklöst, grymt or what ever att själv ta stora mängder men inte droga barnen.

Självklart om man jämför med stora doser så är det mindre. Men hur lite eller mycket vet vi inte. Barnet lär varit påverkad av det oavsett.
Ja allt är egoistiskt men nu är det gjort och vi vet varför. Så det ältade jag i inledningen vad jag tyckte om dom här två föräldrarna. Men jag har varvat ner och förstår att dom var i svarta tankar utan ljus. Så det får jag köpa eftersom ingen av dom kommer lagföras . Alltså kommer man inte åt dom.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-17 kl. 05:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in