2018-12-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Favoritsnuset Lundgrens Skåne består ju dessutom av svensk tobak och ändå kan man hålla ett rimligt pris på runt 40 kronor dosan.

Tack för trådstarten! Men...

Betalar du 40 kr!? Köper stock från nätet och då kostar det ca 26 kronor per dosa. Rekommenderar starkt att beställa från en av alla näthandlare. Har snusat Lundgrens över ett år nu och tycker inte att det finns något bättre märke.
Citera
2018-12-15, 19:24
Medlem
Lundgrens har blivit en klar favorit hos mig. Snusat i 20 år och har sällan fastnat så för en snus. Har varvat mellan kram/baksnus i 5 års cykler mellan främst mellan general/ettan men tycker särskilt Lundgrens Skåne är fin. Billig (280-290kr för stock portion) och påsarna är riktigt goa och bra storlek på prillorna. Bästa dosorna där man utan problem kan spotta i gamla snus utan att locket går upp eller att man pressar ut snussaft..
Citera
2018-12-15, 19:29
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Oj, Kebnekaise har gått mig helt förbi. När jag läste ditt inlägg slängde jag igen locket på datorn och gav mig ut på jakt efter ett exemplar, men jag är nog för sent ute.
Ingen av de lokala handlarna hade ens hört talas om den. Hjortron lät som en spännande smak.
Den kostar 150 kr dosan och innehåller 21,6 gram snus.

Har provat Lundgrens en gång, tyckte dock inte att det var någon höjdare. Snusar egentligen bara lös annars.

Har en Skruf under läppen nu, helt klart det bästa snuset.

Om Lundgrens lanserar lös nån gång (inte "förbakat") så tänker jag dock ge dom en chans till.
Citera
2018-12-15, 20:25
Medlem
von_Ss avatar
Lundgrens kostar som ett budgetsnus men håller högsta klass. Stora bra påsar, bra konsistens och god smak (Skåne). Tycker dock de kan vara lite frätiga när man snusat som ett riktigt mongo en vecka och det börjar kännas som läppen och 3 tänder ska trilla av. Vet inte om det har med påsen eller själva snuset att göra. Så då brukar jag köpa nån dosa Grov portion för att läcka såren ett par dagar. Har dock märkt efter ett tags idogt Lundgrens-snusande att alla andra portions- och whitesnus är helt värdelösa och förvandlas till slime så fort man haft dem i truten en kvart

För en månad sen så var Skåne helt slut i min stad, slut från leverantören, så det märks att det blivit populärt. 31-33 kr kostar det här.
Citera
2018-12-15, 20:40
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Sökte, men fann ingen generell tråd för lundgrens snus, så jag tyckte det var dags att skapa en.

Lundgrens är ju rätt unikt i dagens tobakslandskap. Snuset går tvärtemot den övriga trenden där man allt mer börjat blanda in växtfibrer för att hålla priset nere. Lundgrens snus innehåller så vitt jag sett idel tobak och smakämnen. Favoritsnuset Lundgrens Skåne består ju dessutom av svensk tobak och ändå kan man hålla ett rimligt pris på runt 40 kronor dosan. Hur är det möjligt att tillverka ett lyxsnus i ekonomiformat trots dagens straffbeskattning på tobak? Jag blir inte klok på det hela.

Det märks att upphovsmännen verkligen brinner för snuset. De vet vad konsumenten vill ha, men räds inte att experimentera med nya lösningar och idéer.
Dess praktiska dosor med mjuk botten i spottlocket var revolutionerande när den kom. Senaste påfundet är vad jag kan förstå placeringen av prillorna i en ring i dosan, gissningsvis för att maximera mängden snus per dosa och ändå undvika att prillorna pressas ihop. Eller så var mitt senaste inköp en slump, men isåfall en bra sådan.
Bild: http://forumbilder.se/H90MC/lundgrensskane.jpg

Vad säger ni? Kan Lundgrens vara snusmärket nummer ett i Sverige idag?

I mina ögon den enda tillverkaren vid sidan av SM som gör acceptabelt snus.

De andra skitmärkena Granit, Oden osv smakar härsket efter en liten stund. Har något fult över sig.

Idi har bara provat Skåne och Norrlands-varianterna. Snusar General XR White till vardags. Idi trodde aldrig han skulle bli blöjsnusare, generallöskille som Idi är.
Citera
2018-12-15, 22:12
Medlem
GonerStoners avatar
Fantastisk tråd!

Jag testade detta snus för cirka ett år sedan och blev fast.

Deras skånevit är så förbannat god,
Känns att man har något under läppen och smaken sitter i riktigt länge.

Något som jag upptäckt att den kan vara slut och då jävlar är den slut på många ställen.
Hänt att jag blivit tvungen att köpa en Norrland istället, absolut inte lika god men dug i krig.

Föredrar detta snus före dyrsnusn.

Mvh.
Senast redigerad av GonerStoner 2018-12-15 kl. 22:16.
Citera
2018-12-15, 23:32
Medlem
cybergrodans avatar
Håller med om att Lundgrens snus är riktigt gott, både Skåne och Norrland. Jag har kört Knox i många år och kommer nog fortsätta med det, men ibland är det gott med en smakbrytare och då passar Lundgrens perfekt! I övrigt tycker jag att de lite för söta för att ha under läppen jämt.
Citera
2018-12-15, 23:39
Medlem
40 kr?

Här får jag en dosa för 33 kr. Förra året var det på 29 kr.

Lundgrens Skåne Vit är en favorit sen någit år tillbaka.. om jag minns rätt så var det 2016 den kostade 22 kr..sedan 25..och bara forsatt i priset tills nu(33kr).

Tycker general och rape är överskattat i både kvalite och framförallt pris sett till lundgrens.
Citera
2018-12-16, 00:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.39
Lundgrens är förvånansvärt bra snus, åtminstone Skåne. Norrlands tycker jag inte smakar någonting alls, Kebnekaise likaså. Hade höga förväntningar på den sistnämnda men tyvärr uppfylldes de inte (fick iaf en fin dosa ).

Tycker de perforerade, lite torra påsarna är extremt bra, men tror inte de hade gjort sig med annat snus. Går hand i hand med smaken på Skånevit.
vad har kebnekaise för smak, ej sett den?

Norrland tycker jag har blivit lite mer smaklösare än tidigare!
Citera
2018-12-16, 01:22
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kb89
Tack för trådstarten! Men...

Betalar du 40 kr!? Köper stock från nätet och då kostar det ca 26 kronor per dosa. Rekommenderar starkt att beställa från en av alla näthandlare. Har snusat Lundgrens över ett år nu och tycker inte att det finns något bättre märke.

Det ska ärligt sägas att jag inte tänkt en tanke på att kolla in näthandlarna. Får nog ta och kolla in det där. Här finns slantar att spara!

Citat:
Ursprungligen postat av pravihrvat
40 kr?

Här får jag en dosa för 33 kr. Förra året var det på 29 kr.

Lundgrens Skåne Vit är en favorit sen någit år tillbaka.. om jag minns rätt så var det 2016 den kostade 22 kr..sedan 25..och bara forsatt i priset tills nu(33kr).

Tycker general och rape är överskattat i både kvalite och framförallt pris sett till lundgrens.

Beror nog lite på var man handlar. Senaste dosan fick jag för 36:-, men ibland krisar det och jag blir tvungen att handla på Pressbyrån, och då går priset snabbt upp.
Citera
2018-12-16, 20:05
Medlem
0.39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
vad har kebnekaise för smak, ej sett den?

Norrland tycker jag har blivit lite mer smaklösare än tidigare!

Det var deras Winter Edition, här.

"Smaken på de perforerade portionerna är inspirerade av det föränderliga landskapet uppe i norr. Från blomstrande söta hjortron, syrliga enbär på sommaren till inslag av tall från den hårda och kalla vintern."

När jag tänker efter så låter det inte ens gott... var tyvärr inte det heller.
Citera
2018-12-18, 18:11
Medlem
VitKnekts avatar
Härlig tråd!
Körde på enbart Lundgrens i lite drygt ett år och går numera mellan Lundgrens, knekt och granit. Både knekt och granit har även de "flex lock" (de tillverkas också av Fiedler och Lundgrens) dock lite hårdare flex så inte samma sak.

Köpt nån dosa Rapé och övriga märken med vanliga lock men flex locket är outstanding, iallafall när jag går runt inomhus hela dagarna och sitter på lektion, sällan jag behöver tömma dessa lock medan man blir tokig på de vanliga locken då de inte sitter fast och lägger man i mer än tre prillor så är det fasen fullt i locket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in