2018-12-14, 20:48
Moderator
Humbugs avatar
Sökte, men fann ingen generell tråd för lundgrens snus, så jag tyckte det var dags att skapa en.

Lundgrens är ju rätt unikt i dagens tobakslandskap. Snuset går tvärtemot den övriga trenden där man allt mer börjat blanda in växtfibrer för att hålla priset nere. Lundgrens snus innehåller så vitt jag sett idel tobak och smakämnen. Favoritsnuset Lundgrens Skåne består ju dessutom av svensk tobak och ändå kan man hålla ett rimligt pris på runt 40 kronor dosan. Hur är det möjligt att tillverka ett lyxsnus i ekonomiformat trots dagens straffbeskattning på tobak? Jag blir inte klok på det hela.

Det märks att upphovsmännen verkligen brinner för snuset. De vet vad konsumenten vill ha, men räds inte att experimentera med nya lösningar och idéer.
Dess praktiska dosor med mjuk botten i spottlocket var revolutionerande när den kom. Senaste påfundet är vad jag kan förstå placeringen av prillorna i en ring i dosan, gissningsvis för att maximera mängden snus per dosa och ändå undvika att prillorna pressas ihop. Eller så var mitt senaste inköp en slump, men isåfall en bra sådan.
Bild: http://forumbilder.se/H90MC/lundgrensskane.jpg

Vad säger ni? Kan Lundgrens vara snusmärket nummer ett i Sverige idag?
Senast redigerad av Humbug 2018-12-14 kl. 20:51.
Citera
2018-12-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Sökte, men fann ingen generell tråd för lundgrens snus, så jag tyckte det var dags att skapa en.

Lundgrens är ju rätt unikt i dagens tobakslandskap. Snuset går tvärtemot den övriga trenden där man allt mer börjat blanda in växtfibrer för att hålla priset nere. Lundgrens snus innehåller så vitt jag sett idel tobak och smakämnen. Favoritsnuset Lundgrens Skåne består ju dessutom av svensk tobak och ändå kan man hålla ett rimligt pris på runt 40 kronor dosan. Hur är det möjligt att tillverka ett lyxsnus i ekonomiformat trots dagens straffbeskattning på tobak? Jag blir inte klok på det hela.

Det märks att upphovsmännen verkligen brinner för snuset. De vet vad konsumenten vill ha, men räds inte att experimentera med nya lösningar och idéer.
Dess praktiska dosor med mjuk botten i spottlocket var revolutionerande när den kom. Senaste påfundet är vad jag kan förstå placeringen av prillorna i en ring i dosan, gissningsvis för att maximera mängden snus per dosa och ändå undvika att prillorna pressas ihop. Eller så var mitt senaste inköp en slump, men isåfall en bra sådan.

Kul tråd trotsallt, tipsar starkt om Lundgrens till alla läsare.
Det enda snuset jag kört på i över 1 år, vägrar andra märken numera.

Stor fyllig påse, lite rivig påse också så den sitter där den ska och känns inte som en blöt papperstuss efter 30 minuter.

Kan inte berömma Lundgrens nog.
Citera
2018-12-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordI

Stor fyllig påse, lite rivig påse också så den sitter där den ska och känns inte som en blöt papperstuss efter 30 minuter.

Lundgrens är fan det bästa snuset😀
Citera
2018-12-14, 21:10
Medlem
Finns det som lös?

Men visst. Påsarna är ok. Bättre än andra märken.
Citera
2018-12-14, 21:10
Medlem
silbersteins avatar
Citat:

Håller med om att Lundgrens är nice, framför allt med tanke på priset, även om jag föredrar Ettan lös. 40 låter lite dyrt för en dosa tycker jag, kostar runt 30 där jag köper. Tror att svensk tobak används i Norrlands också så som jag förstått det. Har nästan kommit att föredra norrlands efter kört skånes ett tag då börjat tycka att är lite väl parfymerad, speciellt då vant mig vid och lärt mig älska mer tobaksnära Ettan.
Citera
2018-12-14, 21:11
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordI

Jamenjust det! De perforerade påsarna har fullkomligt revolutionerat min upplevelse av snus. Kan inte förstå varför inte all portionssnus har perforerade påsar.
Citera
2018-12-14, 21:11
Medlem
Helenedals avatar
Märkligt. Inbiten snusare sedan 25 år och har inte ens hört talas om Lundgrens. Då håller jag ändå ögonen öppna i tobaksbutikerna.

Det luktar slug reklamkampanj (-kupp)!!

Finns det något som åminner om Röda Lacket i deras sortiment?
Citera
2018-12-14, 21:14
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Märkligt. Inbiten snusare sedan 25 år och har inte ens hört talas om Lundgrens. Då håller jag ändå ögonen öppna i tobaksbutikerna.

Norrlands borde ligga närmast, bla. smaksatt med lakris som Röda Lacket.
Citera
2018-12-14, 21:16
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Finns det som lös?

Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal

De körde ett tag på en förbakad snus, den enda "lössnusen" i deras sortiment, vad jag kan komma på. Påminde mycket om Röda Lacket, men den var ingenting jag fastnade för.
Själva idén med förbakad snus var nog lite för bisarr, så den försvann snabbt ur sortimentet. Vi får hoppas att de vågar satsa på en normal lössnus. Kan den hålla samma kvalitet som deras påsar så blir den förmodigen en favorit.
Citera
2018-12-14, 21:26
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
De körde ett tag på en förbakad snus, den enda "lössnusen" i deras sortiment, vad jag kan komma på. Påminde mycket om Röda Lacket, men den var ingenting jag fastnade för.
Själva idén med förbakad snus var nog lite för bisarr, så den försvann snabbt ur sortimentet. Vi får hoppas att de vågar satsa på en normal lössnus. Kan den hålla samma kvalitet som deras påsar så blir den förmodigen en favorit.

Ah, torde förklara varför jag missat Lundgrens. Kör enbart med löst.
Citera
2018-12-14, 21:42
Medlem
franges avatar
Problemet med Lundgrens är ju bara att samtliga är white... De blir på tok för torra och jag får ont i huden i läppen av deras portioner. Vet inte varför men jag får det av en del white-sorter. Gillar smaken annars - men de är som sagt för torra.
Senast redigerad av frange 2018-12-14 kl. 21:54.
Citera
2018-12-15, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Finns det som lös?

Finns ju färdig bakad lös vad jag sätt i butikerna. Storlek och kvalitet har jag ingen aning om men hört bra om deras snus för övrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in