2018-12-16, 16:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Är en intressant detalj från youtube klippet där veckans brott tar upp dubbelmordet - 6 år senare. I kommentaren näst längst ner så är det en som skriver att en son till en lokal polisman ligger bakom det här. Oklart vad han grundar det på. Han som skriver det använder ett för och efternamn. Om det är en Linköpingkille i rätt ålder så är det lite extra intressant. Sebastian L.
Han skriver det helt utan belägg, det ser ut som en gissning. Skulle du tro en flashbackare som skriver på samma sätt? Det finns tre SL skrivna i Sverige, ingen i Östergötland.
Citera
2018-12-16, 16:26
Medlem
Chansen är väl större idag då man redan avfört flera tusen människor. Snart åker han dit: )
Citera
2018-12-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Om det är så, att pappa polis kunnat lägga ut villospår är det väl ingen överdriven tanke?

Fake DNA, fake hår etc...
Låter inte troligt alls.
Citera
2018-12-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han skriver det helt utan belägg, det ser ut som en gissning. Skulle du tro en flashbackare som skriver på samma sätt? Det finns tre SL skrivna i Sverige, ingen i Östergötland.
Nja, en gissning är det kanske, att personen ifråga är gärningsman. Men att sonen till en lokal polis har de egenskaper som är aktuella är knappast en slump. Grundtips är att han vet att personen ifråga (sonen) är skum och en möjlig gärningsman.
Citera
2018-12-16, 18:28
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Nja, en gissning är det kanske, att personen ifråga är gärningsman. Men att sonen till en lokal polis har de egenskaper som är aktuella är knappast en slump. Grundtips är att han vet att personen ifråga (sonen) är skum och en möjlig gärningsman.

Precis. Ska se om man kan få hjälp av några att fråga hans lärare och klass / skolkompisar från hösten 04. Se om dom kommer ihåg något särskilt om honom.
Citera
2018-12-18, 20:29
Medlem
Tycker att Youtube-kommentaren som Link04 letade upp är det bästa i tråden på många år.
Citera
2018-12-19, 11:06
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Funderar på om det ändå inte är en tillfällighet. Är ju inte rationellt att tro att detta på något sätt skulle göra honom osynlig Men å andra sidan är det ju många etablerade brottslingar som gjort så, kanske är ett sätt att i alla fall bli lite mer anonym. Om LV hade lämnat landet hade det känts mer besvärande.

Ett möjligt skäl för en GM att byta namn kan vara att om han åker fast och FUP blir offentlig, så är det ett sätt att skydda anhöriga som har det tidigare efternamnet från att kopplas med honom. Kan vara både GM:s eget initiativ eller anhöriga som vill skydda sig.
Citera
2018-12-19, 11:48
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Tråden börjar verkligen att spåra ur.

Vilka fantasier somliga har.

Du som känner till vem GM är i Linköping. Känner han någon polis?
Citera
2018-12-19, 13:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Tycker att Youtube-kommentaren som Link04 letade upp är det bästa i tråden på många år.
Har du länk? Jag har letat, men kunde inte hitta något.
Citera
2018-12-19, 17:15
Medlem
Skönt att vara trådledig och sen påt med att läsa 400 sid på 4 dagar fram till idag. Då såg jag att tråden liknar ett hönseri. Så kommer någon in med en näve mat och alla rusar dit direkt och verkar glömma allt det vi redan vet och att det nya inte passar in längre.

Slösa inte mer tid och klarhet på utseendet efter 14 år, för sent!

Vems var kniven är däremot viktigt för motivet, anser jag. Och det har skrivits nog om detta.
Vad jag inte sett är att familjen var under hot och att pappan kanske låtit M ha kniven på sig till att visa upp vid hot. En gammal oslipad kniv som sett sina bästa dagar och naturligtvis hade pappan tränat M hur han försvarar sig som en god libanes gör enligt tradition.

Så kan ha skett vilket leder till att stryk och inte mord var planerat då GM inte ägde kniven!
OCH den inhyrda experten sa att M dödades innan kniven kom fram. GM såg kniven, märkte tillståndet hos M och ville vara säker att komma undan. Han högg och högg med frustrerad rädsla.
Gjorde samma med A-L.

Önskar er en god jul och tror inte det finns mer att hämta än att upprätthålla trycket så kanske något oväntat pyser ut en vacker vinterdag från trådens nya besökare. Vg lämna plats!
Citera
2018-12-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Skönt att vara trådledig och sen påt med att läsa 400 sid på 4 dagar fram till idag. Då såg jag att tråden liknar ett hönseri. Så kommer någon in med en näve mat och alla rusar dit direkt och verkar glömma allt det vi redan vet och att det nya inte passar in längre.

Slösa inte mer tid och klarhet på utseendet efter 14 år, för sent!

Vems var kniven är däremot viktigt för motivet, anser jag. Och det har skrivits nog om detta.
Vad jag inte sett är att familjen var under hot och att pappan kanske låtit M ha kniven på sig till att visa upp vid hot. En gammal oslipad kniv som sett sina bästa dagar och naturligtvis hade pappan tränat M hur han försvarar sig som en god libanes gör enligt tradition.

Så kan ha skett vilket leder till att stryk och inte mord var planerat då GM inte ägde kniven!
OCH den inhyrda experten sa att M dödades innan kniven kom fram. GM såg kniven, märkte tillståndet hos M och ville vara säker att komma undan. Han högg och högg med frustrerad rädsla.
Gjorde samma med A-L.

Önskar er en god jul och tror inte det finns mer att hämta än att upprätthålla trycket så kanske något oväntat pyser ut en vacker vinterdag från trådens nya besökare. Vg lämna plats!
Anledningen till att du inte sett så mycket om hot mot familjen och att M skulle haft kniven är att det sannolikt är helt fel. I övrigt instämmer jag.
Citera
2018-12-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har du länk? Jag har letat, men kunde inte hitta något.
Det är några sidor bakåt i tråden bara, orkar inte leta på. Du hittar det ganska lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in