2018-12-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nope. Det bygger på antagandet att polisen ljög på presskonferensen och det är inte alls troligt. Det finns inga uppgifter som talar för någon av föräldrarna skulle ha varit drivande.
Däremot kan det, som du säger, finnas uppgifter som anhöriga känner till, vilka skulle ställa föräldrarna i sämre dager. Uppgifter som inte har med dödsorsakerna att göra. T.ex. bevisad pedofili, bara för att ta något.
Fast polisen har väl bara uttalat sig om att det var ett gemensamt beslut. Bakom beslut och handlingar kan finnas olika drivkrafter.
Citera
2018-12-16, 14:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
H har dött genom strypning, alternativt kvävning. Det betyder i princip att det skett genom annans handåverkan. Det är mord.
Hade hon varit hängd hade detta angetts och kunnat vara suicid. Strypning eller kvävning är mordmetoder, men allt för brutalt och med allt för stort reflexmässigt försvar för att man i allmänhet ska kunna använda detta på sig själv som självmordsmetoder. Det skulle vara väldigt ovanligt om det var så i detta fall när redan två andra stryp/kvävningsmord skett.
Uppgifter att O skulle ”hjälpt” H dö har också kommet flera gånger från olika inofficiella håll.
Var inte du bland de första efter pressträffen att påtala denna gärningsbeskrivning?
Nej. Du har fel angående fetat.
Det reflexmässiga ligger i händer, det går givetvis inte.
Det borde väl du om nån veta som säger dig vara oducent?
Citera
2018-12-16, 14:02
Medlem
Citat:
Du menar att OHs arbetskamrater, av vilka ett par enligt pm-et först fick mer info och först fick ta del av OHs avskedsbrev under sommaren, idag vet mer än polisen?
Och därför först nu efter Polisens presskonferens - varför då nu - tar bort hyllningarna på nätet?

Att de uppgifter om familjeförhållanden som OH kanske berättat om verkligen stämmer bättre än polisens uppgifter om att ingen varit mer drivande?

Du kan inte tänka dig att även om sådana uppgifter skulle kommit OHs arbetskamrater till del - kommer de just från OH? Och kanske inte stämmer riktigt med verkligheten?

Oskar kallades ”ängelen i Lund”, ”momsängel” i hyllningarna. ”De bästa går först”.
Nu vet vi att han i stället var en dödsängel. Och inte heller en bra förälder eller person.
Han kvävde handgripligen en kvinna i Bjärred och medverkade till strypmord/kvävning av två andra offer av kvinnligt kön.
Bjärredsstryparen.

Vad Oskar presterade i sitt liv och hur hans arbetskollegor uppskattade honom samt hans tidigare insatser har inget att göra med det brott han och hans hustru tillsammans gjorde januari 2018.

Det vare sig du kan du påverka eller bör du dra in i detta fall.

En dotter är kvävd, en dotter är strypt/kvävd (spår av lugnande)
Modern strypt/kvävd (hög grad av lugnande)
Fadern hängd (hög grad av lugnande).
Samtliga är döda.

Att ha en sorts privat rättegång, där du är domare får du pyssla med privat.
Det förändrar dock inte fakta, fallet är avslutat.

Att bestraffa oskyldigt nära anhöriga är både hänsynslöst och att gå för långt över gränsen. Osmakligt.

Låt dom få ta hand om sin stora sorg ifred.
Citera
2018-12-16, 14:09
Medlem
Citat:
H har dött genom strypning, alternativt kvävning. Det betyder i princip att det skett genom annans handåverkan. Det är mord.
Hade hon varit hängd hade detta angetts och kunnat vara suicid. Strypning eller kvävning är mordmetoder, men allt för brutalt och med allt för stort reflexmässigt försvar för att man i allmänhet ska kunna använda detta på sig själv som självmordsmetoder. Det skulle vara väldigt ovanligt om det var så i detta fall när redan två andra stryp/kvävningsmord förekommer där.
Uppgifter att O skulle ”hjälpt” H dö har också kommet flera gånger från olika inofficiella håll.
Det är makabert att välja strypning och kvävning som metod att döda sina barn på. Det är också konstigt att välja att dö genom strypning av sin äkta hälft. Alltså att H och O pratade om detta och H kom fram till att hon ville dö genom strypning. Hur tolkar du det? Vad säger det om henne och honom? Vi får anta att det var en överenskommelse, jag tror på polisens slutsatser.

Själv skulle jag hänga mig alla gånger, eller bli skjuten, eller gasa ihjäl mig i bilen, skära upp mig mm. Men att bli strypt? Avd 9 sa att H hittades i deras sovrum i sängen eller på golvet med ett upp-puffat täcker över sig. Inte nedbäddad. Nån här skrev att hon låg i gästrummet på nedervåningen. Allt med detta är så skevt och knepigt. ??
Citera
2018-12-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad Oskar presterade i sitt liv och hur hans arbetskollegor uppskattade honom samt hans tidigare insatser har inget att göra med det brott han och hans hustru tillsammans gjorde januari 2018.

Det vare sig du kan du påverka eller bör du dra in i detta fall.

En dotter är kvävd, en dotter är strypt/kvävd (spår av lugnande)
Modern strypt/kvävd (hög grad av lugnande)
Fadern hängd (hög grad av lugnande).
Samtliga är döda.

Att ha en sorts privat rättegång, där du är domare får du pyssla med privat.
Det förändrar dock inte fakta, fallet är avslutat.

Att bestraffa oskyldigt nära anhöriga är både hänsynslöst och att gå för långt över gränsen. Osmakligt.

Låt dom få ta hand om sin stora sorg ifred.
Fast ett stort problem är väl när man ska förneka och försköna, låtsas som att saker inte finns, är bättre än verkligheten, inte prata om. Det är en skymf mot barnen och efterlevanden som drabbas av förnekelse och försköning (tex barnens kusiner och vänner).
Citera
2018-12-16, 14:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Mjoo... från pressträffen " Kvinnan i huset mamman har dött av strypning eventuellt även det i kombination av kvävning".

Rent hypotetiskt kan ju nån av flickorna strypt mamma - förstås.
Läs spoiler i svar till solglittret.
Vad resp avled av vet jag givetvis, jag följde pressträffen live.
Citera
2018-12-16, 14:16
Bannlyst
Citat:
Varför pappan?
Själv önskar jag att mordoffren - de helt oskyldiga, ovetande och brutalt mördade barnen får frid.
Mördarna smet från världsliga straff och fick själva bestämma hur de ville ha det. De valde och bestämde. Till skillnad från sina offer.

Dessutom var mördarna vårdnadshavare - den enda trygghet dessa stackars barn hade. De personer som barnen litade på mest i hela världen. Vilken fruktansvärd upplevelse, det ultimata sveket, när det gick upp för varje barn att föräldrarna ville ont och skulle döda dem.

Nej sådana mördare bör inte önskas att få vila i någon frid. Det förtjänar de helt enkelt inte!

För han hade det svåraste jobbet, därtill hänga sig själ.

Känslomässigt dravel betackar jag.
Citera
2018-12-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Fast ett stort problem är väl när man ska förneka och försköna, låtsas som att saker inte finns, är bättre än verkligheten, inte prata om. Det är en skymf mot barnen och efterlevanden som drabbas av förnekelse och försköning (tex barnens kusiner och vänner).

Det är en mkt dålig ursäkt för det som nu pågår i tråden. De vore synnerligen förmätet att tro att tråden besitter en endaste susning om hur dom känner eller vill sörja de döda.

Det får de som berörs internt hantera tillsammans i lugn och ro.

Att ge dom den tid i frid för detta sorgearbete. Det kan och bör vi med respekt för de anhörigas vädjan som de framfört till polisen via detta extra Pressmötet.

Jag följer den vädjan och avslutar mitt deltagande härmed.
Citera
2018-12-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nope. Det bygger på antagandet att polisen ljög på presskonferensen och det är inte alls troligt. Det finns inga uppgifter som talar för någon av föräldrarna skulle ha varit drivande.
Däremot kan det, som du säger, finnas uppgifter som anhöriga känner till, vilka skulle ställa föräldrarna i sämre dager. Uppgifter som inte har med dödsorsakerna att göra. T.ex. bevisad pedofili, bara för att ta något.
Jaha "Polisen säger att de gått ut med denna information i samförstånd med de efterlevande." tolkar du alltså som att dom sa allt dom vet? Tänk om tänkt rätt! Återigen, det som inte har framkommit ännu kommer kasta dom i sämre dager om/när det kommer fram
Citera
2018-12-16, 14:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
Man måste bara ställa in sig på hur man mördar .....

Det skall man nog ta förgivet att föräldrarna efter att barnen stryps hade en ceremoni, vackert. Därefter tog mamman mer "medicin" pappan kvävde även henne för att till sist hänga sig.

Citat:
Ursprungligen postat av halivaggen
För han hade det svåraste jobbet, därtill hänga sig själ.

Känslomässigt dravel betackar jag.

Du skrev detta inlägg samt att du hoppades att pappan skulle få vila i frid i det numera borttagna inlägget jag citerade.
Känslomässigt dravel betackar du dig för ...?

Inte blir mord mindre markarbra, grymma eller mindre fel för att man har en ”cermoni” efteråt.
Det är dessutom hel obekräftade rena påhitt för att försöka framställa det hela i bättre dager.
Som Madsens ”begravningscermoni” på båtdäck.
Senast redigerad av Solglittret 2018-12-16 kl. 14:52.
Citera
2018-12-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en mkt dålig ursäkt för det som nu pågår i tråden. De vore synnerligen förmätet att tro att tråden besitter en endaste susning om hur dom känner eller vill sörja de döda.

Det får de som berörs internt hantera tillsammans i lugn och ro.

Att ge dom den tid i frid för detta sorgearbete. Det kan och bör vi med respekt för de anhörigas vädjan som de framfört till polisen via detta extra Pressmötet.

Jag följer den vädjan och avslutar mitt deltagande härmed.

varför är det extra relevant nu, ett år senare?
Citera
2018-12-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
varför är det extra relevant nu, ett år senare?

För att dom redan i januari meddelade att det endast blir en intern mordundersökning, ej FUP, och att fallet skulle läggas med som polisiärt avklarat. Ingen ytterligare information skulle ges.

Helt i enlighet med lagens föreskrifter om handläggning av dylika fall då ingen MG finns att åtala. Det är det normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in