2018-12-16, 13:33
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra1897
Tycker att Sveas jubileumstårta Afrodite verkar rätt schysst, men är 599kr värt det?

Det är normalpris på en sådan tårta. Jag är inte mycket för sådana tårtor som skjuter ett skott i taget, jag är mer för snabba 30mm tårtor. Men gillar du ett skott i taget tårtor så absolut. 599kr kan det väl vara värd att testa iaf

Citat:
Ursprungligen postat av Cobra1897
Tycker ni att Sveas Extreme Bang för 499kr är prisvärd??

Äh jag vet inte, du får i och för sig väldigt mycket i den. En kille gjorde en jämförelse på extreme bang och en pyrosats ifrån 4verkeri till samma pris. Jag jag vill minnas att man fick ytterst lite mer i den ifrån 4verkeri. Dock var där större variation på sakerna ifrån Svea.

Gillar man smått så tycker jag faktiskt Svea's är bäst. Dock har en ju gått upp som fan i pris.
Citera
2018-12-16, 13:41
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Det är normalpris på en sådan tårta. Jag är inte mycket för sådana tårtor som skjuter ett skott i taget, jag är mer för snabba 30mm tårtor. Men gillar du ett skott i taget tårtor så absolut. 599kr kan det väl vara värd att testa iaf

Äh jag vet inte, du får i och för sig väldigt mycket i den. En kille gjorde en jämförelse på extreme bang och en pyrosats ifrån 4verkeri till samma pris. Jag jag vill minnas att man fick ytterst lite mer i den ifrån 4verkeri. Dock var där större variation på sakerna ifrån Svea.

Gillar man smått så tycker jag faktiskt Svea's är bäst. Dock har en ju gått upp som fan i pris.

Kommer du ihåg deras 10-kronors marknad på Svea
Citera
2018-12-16, 14:07
Medlem
Yerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Hmmm hur ska man göra om tårtor till smällare smidigast ?

Att plocka ut hylsan från rören gick ganska snabbt men att tända timefuse med tändare känns inte så säkert.
Det är väl bara att sätta fast extra stubin, känns också som att det lär bli rätt dyrt att plocka isär tårtor för att göra smällare.
Citera
2018-12-16, 14:43
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrboom
Hmmm hur ska man göra om tårtor till smällare smidigast ?

Att plocka ut hylsan från rören gick ganska snabbt men att tända timefuse med tändare känns inte så säkert.

Fyrverkerier ska smälla i luften inte på marken
Citera
2018-12-16, 15:41
Medlem
Funder på att köpa ett gäng tårtor från fyrverkeri outlet. Swat Team är en tårta med riktigt bra tempo och bra varierade effekter, den går på 599kr. Här finns en video på den https://youtu.be/wjH_nebxOnk , vad tycks?

Har även kollat på Wild Thing. Enkel tårta men ändå med rätt bra knallar och effekter, 239kr går den på, här kan ni se den https://youtu.be/Ks54UhQzmuQ , tankar om denna?

Sen har jag även kollat på Hanssons Excalibur Night. Här kan ni se en video på den , https://youtu.be/1cOQWZpuJh0 , tankar?

De två första är deras egna tårtor och den sista är från Hanssons Fyrverkeri.
Citera
2018-12-16, 18:38
Medlem
Nu börjar jag bli rätt trött på PostNord! Mina e-match och kina-eltändning har legat hos dem i snart två veckor för tullklarering. Hur lång tid ska de ha på sig egentligen!?
Citera
2018-12-16, 21:36
Medlem
Raskaoverisens avatar
Tycker denna från Linders Luxury Show - COMPOUND inte är fy skam
Lite synd att Sven inte har den i sortimentet
https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=ksSGX4xV0k0
Citera
2018-12-16, 21:54
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Tycker denna från Linders Luxury Show - COMPOUND inte är fy skam
Lite synd att Sven inte har den i sortimentet
https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=ksSGX4xV0k0

Jag hade ringt ditt och frågat. Det är ju inte omöjligt att dom får fler leveranser ifrån Linders. Sven ordnade extrem produkter till mig en gång när dom inte hade Extremes fulla sortiment. Var dock tvungen att ta en hel låda, men luxury show kommer garanterat packat 1/1
Citera
2018-12-16, 21:59
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Jag hade ringt ditt och frågat. Det är ju inte omöjligt att dom får fler leveranser ifrån Linders. Sven ordnade extrem produkter till mig en gång när dom inte hade Extremes fulla sortiment. Var dock tvungen att ta en hel låda, men luxury show kommer garanterat packat 1/1
Förra året blev det en Yesbox och då valde jag mellan den och Majestic.Majestic ser bra ut så man får fundera närmare nyår vilket det blir
Citera
2018-12-17, 10:58
Medlem
Överväger mellan fabolous fan box+ någon tårta och majestic..

Varför ser fabolous fan box fetare ut på film?🤷‍♂️
Citera
2018-12-17, 11:12
Medlem
Blir en bilfärd till 4verkeri(Bonnen) & fyrverkerifabriken ljungby i år
Behöver hjälp med lite tips om inköp.

Inköpslista hittills:
Sydney
Ultimate Explosiv
Big One
2 Thunder Explosive/ Fire Action

Tips på någon större tårta med många skott , rejäla smälla. Lite inne på Fabulous Fanbox! Tips?

Någon raketsats man inte får missa hos bonnen ? Giant 7st 75 g ?

Stars fireworks ( fyrverkerifabriken ) kvalité på deras egna tårtor? har dom någon prisvärd tårta ?
Deras egna filmer på youtube är ingen höjdare.....
Citera
2018-12-17, 13:42
Medlem
Såhär ser men inköpslista ut.

1 st iron man (EF)
1 st girl power (EF)
2 st 30 mm Airbomb (EF)
2 st 50 mm Airbomb (EF)

1 st skyfall finale (ÖoB)
2 st night surprise (ÖoB)
1 st night finale (ÖoB)
2 st soul blast (ÖoB)
2 XXL thunder king (ÖoB)
1 st hypnotize (ÖoB)

1 st Phantom (jem&fix)
1 st herkules bomb (jem&fix)

Vad tycker ni om detta?

Ja juste, jem&fix har precis lagt upp sina fyrverkerier på hemsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in