Först och främst vill jag säga att jag skriver om användare, så detta är mina personliga åsikter, inte något ska ses som en regeltolkning.
Ska man se det krasst så står det i regeltexten att "Inlägg och signaturer som inte är på svenska, danska, norska eller engelska kan komma att raderas utan förvarning."
Bryter vi då ner TS text så finns det ett par exempel som skulle kunna bryta mot den paragrafen.
Citat:
Ursprungligen postat av
gerbilgerbil
ja undrar om d e imot reglerna o stava dorligt o anvdventa fortkortningar
Den biten är helt ok, det är felstavningar, men orden är korrekta. Vi kan inte alla förvänta oss att folk vet hur man stavar, eller sitter de på mobiler och skriver (får själv felstavningar där mest hela tiden när jag har både engelskt och svensk ordlista).
Den här biten var det som störde mig mest, när någon SMS:ar mig med det språkbruket så svarar jag inte. "e.e.d" är inte en vedertagen förkortning och bör därför ses som OT.
Citat:
t e x o skriva t e x ist för till exsempel
eller ja ist för jag
eller vrf ist för varför
SMS språk, personligen så är det OT om det inte används i en mening som gör förkortningen läsbar.
Citat:
man fatar ju va man menar
ellerhur
vilkn regl bryter d mot undrar ja
tack
Helt ok, felstavningar sker, ibland är man lite snabb på tangentbordet.
Som jag sade, det är min personliga uppfattning, och inte något jag skriver som moderator.