Citat:
Ursprungligen postat av
bazaar
Detta har återkommit flera gånger i tråden. Dessutom verkar det vara initierade personer som gör påståendet. Jag undrar om det kan vara så att detta togs upp i brevet som efterlämnades, men att det i själva verket inte stämde, eller var särskilt allvarligt, av två anledningar: Polisen angav inte moderns dödliga cancer som ett motiv, däremot pratade man om flickornas ME. Obduktionen hade visat Hs svårbehandlade cancer och det vore relevant för polisen att nämna. Inte heller Os chef nämnde något om detta, vilket man förväntar sig om så var fallet (jag tänker på det som kom fram i Aftonbladet igår).
Kanske ville föräldrarna försöka förmildra handlingen med denna "överdrift" eller lögn.
Om Hanna hade haft metastaserande bröstcancer hade hon nog inte jobbat full tid, inte ens hemifrån.
Inte heller hade man mörkat detta faktum när man pekar ut henne som delaktig i dubbelmorden på sina barn pga bristande framtidshopp. Nog hade polisen gripit detta halmstrå för att lämna en mer plausibel förklaring till tragedin om det hade varit så.
Jag har svårt att tro att man skulle mörka en sådan viktig underliggande förklaringsorsak.
Det hade gällt samma sak om OH varit dödssjuk. Eller om någon varit psykiskt sjuk.
Man hade framhållit mer förklarande omständigheter från polisen - om dessa hade funnits.