Citat:
Men människan har uppenbarligen klarat sig och löst problemen så varför inte ta itu med saker och ting när det dyker upp? Varför slösa med resurser på saker som vi inte vet om det kommer att hända eller inte (vilket vi inte gör har vi kommit framtill)?
Är det inte ett problem om haven stiger med 6 eller kanske 10 meter?
Jag borde ha angett källa till att havsnivån var ca 6 meter eller mer högre när Jorden senast var så varm som den temperatur som vi är på god väg att värma upp den till nu.
Här är en artikel där författarna hävdar att havsnivån kan ha varit 10 meter över den nuvarande.
Ice Volume and Sea Level During the Last Interglacial
Jag är, som du, övertygad om att människan skulle överleva om havet steg med 6-10 meter. Jag skulle inte avfärda en sådan ökning av havsnivån som ett litet problem.
–
Jag borde ha angett källa till att havsnivån var ca 6 meter eller mer högre när Jorden senast var så varm som den temperatur som vi är på god väg att värma upp den till nu.
Här är en artikel där författarna hävdar att havsnivån kan ha varit 10 meter över den nuvarande.
Ice Volume and Sea Level During the Last Interglacial
More Melting
The last interglacial period, around 125,000 years ago, was 1° to 2°C warmer than the present, and the sea level was thought to be 4 to 6 meters higher. However, Dutton and Lambeck (p. 216), now suggest that sea level was possibly as much as 10 meters above current levels. Such a large excess of seawater would mean that the Greenland and Antarctic ice sheets melted much more than previously assumed, which has implications for how much sea-level rise we should expect with anthropogenic climate warming.
Abstracthttp://science.sciencemag.org/content/337/6091/216
During the last interglacial period, ~125,000 years ago, sea level was at least several meters higher than at present, with substantial variability observed for peak sea level at geographically diverse sites. Speculation that the West Antarctic ice sheet collapsed during the last interglacial period has drawn particular interest to understanding climate and ice-sheet dynamics during this time interval. We provide an internally consistent database of coral U-Th ages to assess last interglacial sea-level observations in the context of isostatic modeling and stratigraphic evidence. These data indicate that global (eustatic) sea level peaked 5.5 to 9 meters above present sea level, requiring smaller ice sheets in both Greenland and Antarctica relative to today and indicating strong sea-level sensitivity to small changes in radiative forcing.
Jag är, som du, övertygad om att människan skulle överleva om havet steg med 6-10 meter. Jag skulle inte avfärda en sådan ökning av havsnivån som ett litet problem.
–