2018-12-15, 23:13
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatima93
Jag såg filmen cell 211 där handlar det om ett spansk fängelse en av dom värsta, men tycker inte det såg allt för farligt ut där, fångarna vistas fritt utanför sin cell och har massa aktiviteter.

Att man isoleras i sin cell är rent skitsnack, det gör man ingenstans i europa.

Eh jo. Alhaurin de la torre har en isoleringsavdelning och tar även emot många yngre (avdelningar för detta med). Inte helt orimligt att han hamnar där.

För fan, till och med Kumla har ju en för oss svenskar välkänd isolering. Kanske AM kan göra en Svartenbrandt? Då lovar jag dig att din hjälte börjar få respekt.
Senast redigerad av Seemve 2018-12-15 kl. 23:17.
Citera
2018-12-15, 23:24
Medlem
Fatima93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Eh jo. Alhaurin de la torre har en isoleringsavdelning och tar även emot många yngre (avdelningar för detta med). Inte helt orimligt att han hamnar där.

För fan, till och med Kumla har ju en för oss svenskar välkänd isolering. Kanske AM kan göra en Svartenbrandt? Då lovar jag dig att din hjälte börjar få respekt.
Man blir inte dömd till isolering, man hamnar där om man missköter sig,
Citera
2018-12-15, 23:30
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Man blir inte dömd till isolering, man hamnar där om man missköter sig,

Nej du blir inte dömd till det men om fängelset anser det så är isoleringen klar långt innan du satt din fot där. Finns flertalet exempel på detta. Vart är din allmänbildning ifrån, gangsterstorys?

Men som jag skrev i min edit först du antagligen inte hann se, så tvivlar jag på att AM ens överlever mötet med Guardia Civil.
Citera
2018-12-15, 23:58
Medlem
Fatima93s avatar
Citat:
Nej du blir inte dömd till det men om fängelset anser det så är isoleringen klar långt innan du satt din fot där. Finns flertalet exempel på detta. Vart är din allmänbildning ifrån, gangsterstorys?

Men som jag skrev i min edit först du antagligen inte hann se, så tvivlar jag på att AM ens överlever mötet med Guardia Civil.
De skitsnack, tex fenix avdelningen sitter man runt 8-10 pers i en avdelningen, man rör sig fritt sen är det inlåsning som vanligt kl 18-19.00 men under tiden får man vistas ute på avdelningen.
Man sitter inte inlåst i sin cell 23 timmar om dygnet som man gör på häktet.
Citera
2018-12-16, 00:42
Medlem
Seemves avatar
Citat:
De skitsnack, tex fenix avdelningen sitter man runt 8-10 pers i en avdelningen, man rör sig fritt sen är det inlåsning som vanligt kl 18-19.00 men under tiden får man vistas ute på avdelningen.
Man sitter inte inlåst i sin cell 23 timmar om dygnet som man gör på häktet.

Det är inte hålan ala USA nej men t.ex Khouri sitter ju ensam med en annan fånge. Han anmälde förvisso detta och jag vet inte vad som hände därefter.

Detta är hur som helst OT, då denna tråd inte handlar om trevliga svenska fängelser. Tror nog spanjackerna likväl kan kasta in honom i en överbefolkad cell och låta naturen ta ut sin rätt. Det är dessa celler som ger fängelsen där nere ett dåligt rykte. För fan inte ens normal hygien där inne
Senast redigerad av Seemve 2018-12-16 kl. 00:45.
Citera
2018-12-16, 01:21
Medlem
Citat:

Om det är Guardia Civil som får tag i honom kan han vara glad om han klarar sig levande ur träffen! De vapen som svenska polisen har som förstärkningsvapen är det som GC har som ordinarie vapen, och de har inget alls emot att skada någon för att sätta sig i respekt eller gripa någon. Det finns en film någonstans på Youtube där spansk polis (mest sannolikt GC) har "gått med" på att byta en gisslan mot en motorcykel med full tank, och löftet att de inte skall följa efter MC:n. GC lovade dock aldrig att inte mycket medvetet köra in i MC:n, vilket är precis det de gjorde: när brottslingen hade kommit en bit på väg kom det en bil rusande från en tvärgata, och körde över MC:n så att föraren slungades iväg ett tiotal meter. Sedan var det en barnlek att paketera ihop brottslingen och släpa honom till finkan.

Vid ett annat tillfälle skulle de spränga en knarkfabrik. Just denna hade grävts in i en kulle, vilket var bra för att undvika upptäckt, men mindre bra eftersom hela fabriken blir i stort sett en bunker utan tryckutjämning: en handgranat in genom öppningen så var alla inne i fabriken utslagna. När de var klara med uppresningen av knarktillverkare och tillvaratagande av bevis schaktade de bort kullen för att avmotivera möjliga efterföljare...
Citera
2018-12-16, 01:22
Medlem
Citat:
Jag såg filmen cell 211 där handlar det om ett spansk fängelse en av dom värsta, men tycker inte det såg allt för farligt ut där, fångarna vistas fritt utanför sin cell och har massa aktiviteter.

Du får kolla upp vad som händer i Spanien när man döms för brott där det varit väldigt grovt våld eller när det handlar om organiserad brottslighet. Finns referenser och hänvisningar i tråden faktiskt.

I övrigt undrar jag om han inte kommer bli ihjälskjuten vid ingripande. Kanske det bästa för honom.
Citera
2018-12-16, 01:53
Medlem
Citat:
Har du nån källa på ditt snack om hur länge man sitter i spanska fängelse? Du målar upp fängelsen i spanien som värsta råtthålan, Spanien är med i eu så dom har nog rätt hög standard där folk sitter.
https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1567964/Madrid-bombers-get-40000-years-in-prison.html
Alltså 1000 livstidsstraff för var och en av de inblandade, 40000 år alltså
Här är en som hade suttit drygt 40 år:
https://www.prison-insider.com/countryprofile/prisons-spain
Ja Spanien är med i EU men det betyder inte att det skulle finnas någon slags konsekvenstänk när det gäller straffens längd. Även tex Bulgarien och Albanien lär ha långa straff

Det är riktigt att spanska Polisen är ganska släpphänta när det gäller mindre innehav, och särskilt då turister förstås. Man vill inte hålla på med tidsödande pappersarbete om man kan slippa, typ...

Men grövre brott, näää, detta är inte Sverige, det är Spanien, Ja i jämförelse med svenska fängelser så kan man nog kalla de spanska fängelserna för råtthål ja,
Men tex Albaniens och Bulgariens fängelser lär vara än värre sägs det,
Finns diverse dokumentärer att se
Citat:
Men eru dum eller? Vadå dom inte släpper in utlänningar? JAg vet flera personer som jobbar både med mexikanska karteller o en del som jobbar med triaderna, skitsnack att dom bara har klaner som dom jobbar med. Många dessa är exportörer och knyter band med utlänningar som kompanjoner.
Visst kan de handla med dessa, det sker ju hela tiden, men att få en maktposition i dessa är helt uteslutet, det är bara skryt, tomt skryt.
Kolla tex Pablo Escobar och Manuel Noriega som hade knarkinkomster så stora att de kunde i princip styra ett helt land, ja Colombia och Panama då
Citat:
Man kan begå brott gott o väl i thailand, dom har så enorm stor korruption i det landet så det är enkelt att muta dom. HA o andra mc gäng opererar fritt o öppet där med droger o annat skit, naturligtvis kan även andra också göra det.
Mindre brott ja, och då måste man muta på en gång direkt till den utredande Polisen. Större brott nej, hamnar man i domstolen så är det försent och väldigt illa. Riktigt illa

Då går det inte att muta sig ur det, det är för många inblandade...

Malaysia har också mycket hårda straff för knark och en australisk kvinna har dömts till döden trots protester, cirka 1,1 kg heroin:
https://www.theguardian.com/world/2018/may/24/australian-woman-sentenced-to-death-for-drug-offences-in-malaysia

Men straffet har inte verkställts ännu

Nej Sverige och de övriga nordiska länderna är unika med sina korta straff
Citat:
Vad tror du de gör med AM då? Glöm inte att Spaniens rötter inom fascismen än finns kvar. Fast jag tror inte ens AM överlever detta faktiskt, vi pratar inte om svenska polisen utan Guardia Civil. Du vet att de är knutna till spanska försvarsmakten va?
Nä, Spanien är inte fascistiskt, inte alls som under Francos tid. Men Spanien har alltid haft en hård syn på kriminalitet, genom alla tider. Likaså tex Portugal, Italien och Grekland, med stentuffa villkor för straffångar som det då hette förr.

Det hade Sverige också fram tills på början av 1970-talet och Långholmen var ju beryktat för sina tuffa villkor

Ja Guardia Civil är stentuffa när det gäller gripanden, de kommer bara med brandyxor, spett och kofötter och slår in dörrarna -- Utanför fönsterna står de med automatkarbinerna redo. Fullt bepansrade bilar mm

Man evakuerade flera omkringliggande byggnader när man grep terrorister för några år sedan
Citat:
Det är vanligt vid grövre brott att fången isoleras i häktet i Spanien ja, Så då får de bara träffa vakterna plus sin advokat, inga medfångar. Vid sådana här grövre brott så lär de inte få se sina anhöriga förräns vid rättegången, möjligen. Klassas deras verksamhet som terrorism så blir de nog avskurna ifrån omvärlden livet ut..
Citat:
Nej, det är inte särskilt troligt nä - Guardia Civil gör nog kebabslamsor av AM om tillfället yppar sig
De utnyttjar nog tillfället att make a statement så att säga.
Inga förhandlingar eller sådana dumheter
Lyckas man ta AM levande så väntar en lång lång tid av förnedring
Dessutom så är jag ganska säker på att de redan har så mycket bevis så det spelar ingen som helst roll om AM lever eller ej
De kommer att sy in allihopa
AM kommer inte att kunna styra något alls inifrån ett spanskt fängelse, hen blir ersatt ganska omgående
Citat:
Tror nog spanjackerna likväl kan kasta in honom i en överbefolkad cell och låta naturen ta ut sin rätt. Det är dessa celler som ger fängelsen där nere ett dåligt rykte. För fan inte ens normal hygien där inne
Ja, stanken lyser med sin frånvaro i dokumentärerna. Haha !!! Som sagt Spanien har alltid sett mycket hårt på kriminalitet - Det kommer nog att fortsätta vara så
Citera
2018-12-16, 03:25
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Nä, Spanien är inte fascistiskt, inte alls som under Francos tid.

Nej nej, inte som så jag menade utan mer att mentalitet sitter i (ungefär som ryssar än använder sina soldater till kanonfoder) och detta gäller ju framförallt GC, som är kända för att inte riktigt släppt sin hårdhet sedan den tiden. De har ju även folkets stöd i detta, hade själv en hetsk debatt med min fördettas mamma från Spanien när katalanerna höll på, separatist som man är Ungefär som en V-SD debatt här hemma.

Men är bara en promille om AM sann, dvs att han kan tänkas göra motstånd så går det snabbt utför ja. För pressen måste han känna, alternativen för att fortsätta på sin väg måste vara över nu. Det vore väl om han lyckas smuggla sig till Palestina eller vart han nu kommer ifrån.
Senast redigerad av Seemve 2018-12-16 kl. 03:28.
Citera
2018-12-16, 11:07
Medlem
Fatima93,du verkar ha bra koll på bitarna ;-)
Är han så djävla dum att han har dragit till Thailand,så sitter han om 1 månad.....
Muta sig ut,jovisst.
Ända ut till trappan på häktet i Los.(Land of smile)
Sedan plockar dom in han igen och vill ha mer pengar.
Om han nu tjänar milijoner i månaden har nog Thai snuten läst på.
Just nu pågår stora raider där nere på folk som inte har sina visum och papper gröna.
Är man dessutom lite mörkare i hyn än mig,är nog chansen större att bli plockad.
Självklart jobbar ex.Thaiarna med falanger när det gäller droger.
Fatima93 varför har Kim ej mutat sig ut från Thai kåken?
Alla fotas när man åker in i landet.
Det innebär att Svenska snuten bara behöver gå igenom foton och hitta han där.
Så vet dom till 99% att han befinner sig i landet....
Ända chansen han har är att smita över gränsen till Kambodja,han har ingen utrese stämpel i passet från Los.
Så pengar kostar det......
Senast redigerad av Pissmyror 2018-12-16 kl. 11:16.
Citera
2018-12-16, 15:05
Medlem
Det räcker man googlar spanish prison så får man en sisådär bild på hur det kan se ut.
Men visst, han är ju gudfader med 1000 småskit som jobbar åt honom. De bygger väl en casa di mekky till honom.
Och fatima servar honom.
Citera
2018-12-16, 15:11
Medlem
Citat:

Nej man isoleras väl inte i thailand heller så det kommer väl gå så bra så

Kom ner på jorden för helvete!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in