2018-12-15, 19:26
Medlem
Sqrbankens avatar
Känns fake. I samma stund som sannolikheten för nyval ökade en smula började SD-bashingen tämligen omgående. Men, för all del, så skulle det inte vara första gången direkt en man med makt vänsterprasslat om detta stämmer.
Citera
2018-12-15, 19:33
Medlem
okok1s avatar
Förtal?
Citera
2018-12-15, 19:38
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Känns fake. I samma stund som sannolikheten för nyval ökade en smula började SD-bashingen tämligen omgående. Men, för all del, så skulle det inte vara första gången direkt en man med makt vänsterprasslat om detta stämmer.
Nu vet jag att det finns korkade människor men att ragga på sitt egna komto på både facebook och sms verkar hyfsad osmart.

Det är möjligt att det är sant men det borde vara hyfsat enkelt att bekräfta det. Om denna flickvän gnällt med sitt eget konto så lär man ju lätt kunna se om kontot hon har kopplat till sig (dvs jimmies) är samma konto som den här johanna har kopplat till sig.
Citera
2018-12-15, 19:38
Som partiledare för Sveriges näst största parti, så ges Åkesson givetvis möjligheter till otrohet lite här och var i landet, groupies finns det gott om även inom politiken. Jag tror dock detta är fejk så det sjunger om det. Dels för att kvinnans sms känns aningen "korkade" mot slutet av konversationen, sedan tror jag aldrig att Jimmie skulle vara så urbota korkad att han var otrogen i Sölvesborg, och be henne komma till den pub han lirar på med sitt band? Aldrig. Om han ville "doppa" utomäktenskapligt så gör han det nog lite smidigare.

Finns väl risk för att Åkesson kommer att anmäla händelsen?
Citera
2018-12-15, 19:47
Medlem
Knucklehugss avatar
Visst finns det grader på dumhet och idioti men som partiledare för Sveriges tredje största parti göra en sån här sak finns inte på skalan. Det skulle krossa familj vänner och parti i det grövsta och förtroendet skulle vara noll. Att vara otrogen innebär ALLTID en chans att bli outad och så dum är inte Jimmie... Nej det här luktar svartmålning och hänt extra.
Citera
2018-12-15, 19:48
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Visst finns det grader på dumhet och idioti men som partiledare för Sveriges tredje största parti göra en sån här sak finns inte på skalan.

Typ som att USA:s president aldrig skulle göra något liknande …
Citera
2018-12-15, 19:49
Medlem
grungewhores avatar
Visst kan det vara förtal, men om man bortser från Åkesson som politiker så är han diagnosticerad utbränd och har haft spelproblem tidigare. Hans modus operandi kan ju vara rätt påverkat av press och stress, och då kanske man inte tänker särskilt klart.

Sen har väl alla politiker storhetsvansinne och tror de kan komma undan med det mesta.
Citera
2018-12-15, 19:54
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Typ som att USA:s president aldrig skulle göra något liknande …
Dte blev ju en hyfsad skandal när det skedde också...
Citera
2018-12-15, 19:58
Medlem
frantiks avatar
Jag tänker att det inte hade skrikits om förtal/fake om detta gällde Löven eller Sjöstedt. Det kan väl även SD-folk hålla med om?

Jag har ingen aning. För mig ser det äkta ut. Jag bryr mig inte.
Hans politik är usel, men han är inte heller den första otrogna politikern om man säger så. Om detta är sant dock.
Citera
2018-12-15, 19:58
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Dte blev ju en hyfsad skandal när det skedde också...

Jäpp. Jag menade bara att det inte är något vidare argument att påstå att partiledaren för Sveriges tredje största parti aldrig skulle kunna tillåta sig att hamna i en liknande sits. Han är inte mer än människa, gubevars.
Citera
2018-12-15, 20:02
Medlem
Bulkninjas avatar
Det anmärkningsvärda är väl varför detta skulle ha någon betydelse.

Det är väl bara vänsterfolk som historiskt inte inte är kapabla att skilja på sak och person.
Högermänniskor är ju vanligtvis tänkare. De skiter vanligtvis i detta.
De röstar på politiken och frågorna, inte på personen

En vänsterperson väljer musiksmak efter artistens åsikter. Inte efter hur det låter.
För en normal person ska inte sånt här ha någon betydelse för det har ingen påverkan på politiken som förs.

Man behöver inte anse att stöld ska vara lagligt bara för att man snattat själv.
Bara som exempel så har många kriminella bättre rättspatos än vad poliser har. Det är bara att de inte bryr sig.
Citera
2018-12-15, 20:04
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Varför skulle han skriva att han har livvakter och därför inte kan ses där? Alla vet att han har SÄPO med sig och det finns inget behov att behöva skriva det i chatten. Det skrivs endast i ett försök att verka mer trovärdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in