Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-25, 00:47
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vet inte men kan tänka mig att folk som funnits i sambons närhet kan tänkas veta något. Jag menar då t.ex hans familj. Undrar just om hans änka kan tänkas veta något?

Men säker kan man inte vara så jag kanske inte borde skrivit det iofs.

Och skulle någon veta något undrar man ju varför denna någon inte talar med polisen.

Föräldrarna såg honom om jag inte minns fel som oskyldig och mer eller mindre utsatt för dåligt polisarbete och typ en rättsskandal. Som vi pratat om så tror jag inte att MGM:s kumpaner/de som vet vad som hänt snackar oavsett, de är liksom hårdhudat folk om ni förstår. Jag tror inte änkan eller hans tidigare kvinnor efter Ojonen visste något sen finns det ju som sagt kvinnor som går igång på män som det finns en viss spänning i.
Citera
2018-06-29, 02:23
Medlem
Tror hon är nergrävd !! Tror inte att det har med barnet att göra !! Tror att tjafs slutade med slag och hon blev medvetslös !! Tror att dom bråkade ofta för att han drack mycket i perioder och hon inte ville det!! Tror att det va som utlöste bråken och hon dog !! Tror inte att hon ligger i vattnet !!
Citera
2018-06-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemfanbryrsigomer
Tror hon är nergrävd !! Tror inte att det har med barnet att göra !! Tror att tjafs slutade med slag och hon blev medvetslös !! Tror att dom bråkade ofta för att han drack mycket i perioder och hon inte ville det!! Tror att det va som utlöste bråken och hon dog !! Tror inte att hon ligger i vattnet !!

Kan iofs vara något åt det hållet. Vet du om han varit våldsam mot henne tidigare?
Citera
2018-12-13, 17:12
Medlem
http://www.olandsbladet.se/oland/kalla-fall-gruppen-soker-losa-annelies-forsvinnande/

Nu ska polisens kalla fall-grupp i polisregion syd titta på Annelie Ojonens försvinnande igen och 14 andra svåra brott.
– Kalla fall-gruppen i polisregion Syd gör detta inte detta bara för att få möjligheten att lösa det enskilda ärendet utan också för att tydliggöra för den enskilde gärningsmannen – vi slutar inte jaga dig!, säger gruppens chef kommissarie Bo Lundqvist.
– Vi vet att det finns personer som har värdefull information att lämna till oss i dessa ärenden och vi vet att får vi bara in den informationen kan detta leda vidare till att ett ärende får sin uppklaring, en gärningsman hindras från att begå nya brott och framförallt kan anhöriga och nära och kära till ett offer få en förklaring på det fruktansvärda som har hänt, säger Bo Lundqvist.

Har svårt att tänka mig att de kommer fram till något som inte redan är känt.
Citera
2018-12-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
http://www.olandsbladet.se/oland/kalla-fall-gruppen-soker-losa-annelies-forsvinnande/

Nu ska polisens kalla fall-grupp i polisregion syd titta på Annelie Ojonens försvinnande igen och 14 andra svåra brott.
– Kalla fall-gruppen i polisregion Syd gör detta inte detta bara för att få möjligheten att lösa det enskilda ärendet utan också för att tydliggöra för den enskilde gärningsmannen – vi slutar inte jaga dig!, säger gruppens chef kommissarie Bo Lundqvist.
– Vi vet att det finns personer som har värdefull information att lämna till oss i dessa ärenden och vi vet att får vi bara in den informationen kan detta leda vidare till att ett ärende får sin uppklaring, en gärningsman hindras från att begå nya brott och framförallt kan anhöriga och nära och kära till ett offer få en förklaring på det fruktansvärda som har hänt, säger Bo Lundqvist.

Har svårt att tänka mig att de kommer fram till något som inte redan är känt.

Och GM är avliden så det får nog inte en så skrämmande effekt i det här caset
Citera
2018-12-15, 19:09
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Och GM är avliden så det får nog inte en så skrämmande effekt i det här caset

Om fler är inblandade då? När jag jobbade på södra Öland i slutet på 90-talet så gick snacket att åtminstone en eller två utöver GM visste vad som hänt.
Citera
2018-12-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Om fler är inblandade då? När jag jobbade på södra Öland i slutet på 90-talet så gick snacket att åtminstone en eller två utöver GM visste vad som hänt.

Det är möjligt att det finns några som vet vad som hände men höll tyst om det. Men det är inget som någon kommer bli åtalad för idag.
Citera
2018-12-16, 18:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Det är möjligt att det finns några som vet vad som hände men höll tyst om det. Men det är inget som någon kommer bli åtalad för idag.
Då är det väl på tiden att dom öppnar käften och börjar tala nu!
Annelies familj skulle få frid om dom vet vad som hände och var hennes kropp finns.
Citera
2018-12-17, 18:28
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:

Nej men hennes nära kommer att få hitta kroppen av det som finns kvar samt så kommer de få en grav att gå till, nu har de ingenting mer än 20 år av hopplöshet. Vet man vart hennes kropp finns så kan man skriva ett anonymt tips till polisen eller för den delen skriva ett mail där man kan ändra avsändaradressen så det står att mailet kommer ifrån Nordpolen eller en liten by i Kina så polisen inte kan spåra mailet.

Skulle man hitta kroppen så är den förmodligen i så pass dåligt skick att man inte kan spåra den till någon gärningsman heller och ingen kommer att dömas. Om man nu vet något så kanske man skulle må bättre som människa av att faktiskt vara med att lösa en sådan här sak och lätta på samvetet lite.
Citera
2018-12-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då är det väl på tiden att dom öppnar käften och börjar tala nu!
Annelies familj skulle få frid om dom vet vad som hände och var hennes kropp finns.

Ja jag inte annat än hålla med om det.

Jag tror bara inte att ett nytt tv-program kommer sätta nån vidare skrämmande effekt på ev. medhjälpare. Men det är ju givetvis bra att det tas upp så att hon inte glöms bort.
Citera
2018-12-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ja jag inte annat än hålla med om det.

Jag tror bara inte att ett nytt tv-program kommer sätta nån vidare skrämmande effekt på ev. medhjälpare. Men det är ju givetvis bra att det tas upp så att hon inte glöms bort.

Är väl ganska uppenbart att expojkvännen hade en jäkla flax som aldrig åkte dit. En Mats Alm-historia men där kroppen aldrig hittats. Teorin med att hon kastats från bron känns mer och mer trovärdig speciellt från lågbrodelen. Vid högbrodelen blir vattnet snabbt grunnt och det är vanligt att de som tar självmord snabbt flyter upp och hittas.

Undra om han någonsin erkände för sin nya partner innan han dog. Möjligt att han gjorde men att hon håller tyst.
Citera
2019-01-21, 22:10
Medlem
Nya tips i fallet: http://www.barometern.se/nyheter/nya-tips-om-25-aring-som-forsvann-pa-oland-2/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in