Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Vill inte låta okänslig, men först när jag hörde om hur hon legat och förblött med avskuren hals i nästan 2 timmar och sedan dog någon minut efter att någon kom så mådde jag riktigt dåligt över det. Men sedan läste jag lite i en FUP och det kom fram att kvinnan var knarkare, hemlös, umgicks med löst folk, hade våldtagits innan, misshandlats, misshandlat själv, skickat folk på sina vänner vid tjafs, sålt sin kropp för knark, hur egoistisk hon är mot sin bror som bara kommer till han när hon behöver mat, pengar till mobilen eller någon att prata med, och att hon inte verkar bry sej speciellt mycket om sitt barn så gick denna dåliga känsla ner en hel del. Visst, hon är fortfarande människa och förtjänade inte det där. Men det känns som att hon levt ett hårt liv och hon kunde härda det mer än om en normal 28 årig kvinna hade drabbats av det där. Ett tragiskt liv som fick ett tragiskt slut. Kvinnan hade verkligen utseendet till sin fördel och hade potential till att få ett riktigt bra liv, men hon verkar ha fått problem redan som 18-åring och hamnat i detta träsket. Tycker synd om de anhöriga, kan inte vara lätt att ha en syster eller dotter som lever som hon gjorde där man knappt hörs av eller vet var hon befinner sej.
Det finns inte Facebook på dessa vänner? Rickard V, Lena och han sista killen som hon hade lite av ett förhållande till?
Det finns absolut inget förmildrande i detta mord som går att härledas till offrets livsstil. Hon led inte mindre än en ”normal” 28-årig kvinna av denna händelse.
Det är klassiskt kvinnoförakt att hysa större sympatier till vad man anser vara ”oskyldiga” och ”rena” kvinnor” än till kvinnor som levt ett destruktivt liv på gatan med droger, sex och fattigdom inblandat. Som om vissa förtjänar, eller kan tåla att bli utsatta för brott mer än andra.
Snälla, bortse från offrets bakgrund, hon är helt utan skuld i detta. Hon blev påhoppad av två galna män. Hon hade inte sökt upp dem, hon kände dem inte.