Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Tack för ditt inlägg. Du glömde förvisso barnperspektivet... du är inte ensam. Tack ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
banansmoothies
Det gjorde jag faktiskt. Tack för den inputen. Väl värd för mig att tänka över.
Dels är inte anhörig varken tvungna eller betjänta av att läsa här på Flashback - dels sitter de ju de fakto på mer fakta än vi gör här. Den största anledningen till polisens pressträff var att de - polisen - fått åtskilliga förfrågningar kring denna tragedi och att dessa påstötningar fortsatte. Såväl från utlandet som från Sverige.
Polisen hade samrått med anhöriga kring vilka uppgifter som skulle lämnas ut och tagit bort en del av det anhöriga inte ville skulle publiceras.
Anhöriga vet således betydligt mer än vi. Fullt rimligt och lämpligt, men då får man nog titta bort och blunda för att spekulationer om det som är oklart fortsätter.
En släkting till mig blev utsatt för mordförsök - tråd finns - jag läste och följde tråden. En hel del av uppgifterna där är fel, men ingen av oss brydde oss om att rätta, vi har låtit det bero trots att det fortfarande spekuleras - vi vet ju sanningen. Man får helt enkelt låta bli att gå in där om man blir störd eller berörd.
Glöm inte heller bort att vissa anhöriga faktiskt tagit över OHs företag och utgivningen av OHs bokproduktion och samtidigt redigerat OHs reklamsidor om sin karriär på nätet. Detta utan att med ett ord nämna hans mord. Något som inte heller framgått i de osmakliga hyllningarna och seminariededikeringarna till OH å yrkets vägnar - varav en del nu efter polisens pressmöte äntligen tagits bort.
Det har nog inte heller varit helt oväsentligt för polisens ställningstagande att gå ut med korrekta fakta.
Det är trist för anhöriga att vara släkt med mördare, men att morden diskuteras är nog tyvärr något som man får ta. Det gäller även föräldrar till den man som mördar deras svärdotter. Så ser verkligenheten ut.