2018-09-27, 18:16
Medlem
MatsMyrmans avatar
Hur lång tid tar det för systemet att registrera det faktum att man har över 50 inlägg?

Försökt få ut viktig information i en forumdel till medlemmar jag inte kan skriva till trots att jag fått upp mina inlägg till 50+ nu och mitt konto är flera år.
Citera
2018-09-27, 18:48
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Hur lång tid tar det för systemet att registrera det faktum att man har över 50 inlägg?

Försökt få ut viktig information i en forumdel till medlemmar jag inte kan skriva till trots att jag fått upp mina inlägg till 50+ nu och mitt konto är flera år.
Det sker en gång per dygn så förutsatt att du inte skrivit en massa OT eller annat som kan komma att raderas så lär du kunna skicka PM under morgondagen.
Citera
2018-09-28, 16:48
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det sker en gång per dygn så förutsatt att du inte skrivit en massa OT eller annat som kan komma att raderas så lär du kunna skicka PM under morgondagen.

Jag undrar detsamma. Jag försökte PM:a Rassa för att tipsa honom om en del buggar vi försöker fixa efter uppgraderingen till Mojave, att man även klagar på detta i Macforumet 99.se, men jag fick meddelanden om att jag måste ha 50 postade inlägg innan jag får PM:a andra än moderatorerna. Jag har gjort 80 inlägg. Provar i morgon igen.
Tack.
Citera
2018-09-28, 17:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Jag undrar detsamma. Jag försökte PM:a Rassa för att tipsa honom om en del buggar vi försöker fixa efter uppgraderingen till Mojave, att man även klagar på detta i Macforumet 99.se, men jag fick meddelanden om att jag måste ha 50 postade inlägg innan jag får PM:a andra än moderatorerna. Jag har gjort 80 inlägg. Provar i morgon igen.
Tack.
Fast det finns en gräns på 30-dagars medlemskap också så du får ge dig till tåls ytterligare en tid.
Citera
2018-09-28, 20:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Tack.

Läs första inlägget i tråden.

50 inlägg och 30 dagars medlemsskap.

Framgick inte det av meddelandet? Om inte, så behöver det ju åtgärdas.
Citera
2018-12-07, 13:37
Medlem
Jag har varit registrerad sedan 2013, och har över 50 inlägg, men kan fortfarande inte skriva PMs. Kan någon förklara varför?
Citera
2018-12-07, 13:47
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vihan001
Jag har varit registrerad sedan 2013, och har över 50 inlägg, men kan fortfarande inte skriva PMs. Kan någon förklara varför?

Det har besvarats massor av gånger om du bemödat dig med att söka.

Tillgången uppdateras över natten och du borde således få tillgång till detta imorgon.
Citera
2018-12-07, 14:04
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vihan001

^Eaz har ju redan besvarat en del av orsaken.
En annan är på grund av att du spammar nonsensinlägg över stora delar av forumet och därmed får dina tramsinlägg bortplockade allt eftersom dessa upptäcks och därmed inte längre har 50 inlägg.

Om du fortsätter med att skriver en massa trams för att nå upp till 50 inlägg så fort som möjligt, men mest producerar inlägg fyllda med skit är ju risken extremt stor att du aldrig får tillgång till PM-funktionen då den inte fungerar för användare som stängts av för KFK.
Citera
2018-12-13, 10:32
Medlem
Jag kan heller inte skicka PM och det har gått över ett dygn sedan jag uppfyllde kraven.
Citera
2018-12-15, 01:47
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1750
Jag kan heller inte skicka PM och det har gått över ett dygn sedan jag uppfyllde kraven.

De här uppdateringarna när användare byter grupp från de som inte kan skicka PM till gruppen där man kan skicka PM körs vanligtvis nattetid. Det vill säga, man kan inte skicka PM i samma sekund som inläggsmätaren slår över till 50.

admin5
Citera
2018-12-15, 11:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1750

Citat:
Ursprungligen postat av admin5
De här uppdateringarna när användare byter grupp från de som inte kan skicka PM till gruppen där man kan skicka PM körs vanligtvis nattetid. Det vill säga, man kan inte skicka PM i samma sekund som inläggsmätaren slår över till 50.

admin5

Förtydligande för alla. Följt av en följdfråga.

Jag kollade upp antalet inlägg kontra tider för dessa för 1750 kontra dennes undran här och det hade som denne säger funnits betydligt fler än 50 långt mer än ett dygn innan undran.

Ja, updaten körs nattetid och man kan inte tro att dörrar öppnar sig så fort en siffra ändras.

Sedan hör det ju till saken att alltför många postar skitinlägg bara för att komma upp i 50 eller andra gränser för andra features, där inläggen sedan av naturliga skäl raderas i samma takt.

Nu var det inte så i det här fallet.

Slutsats och frågeställning...
Det kan alltså gå över ett dygn innan en användare byter grupp. Då sker alltså inte update vid samma tidpunkt varje natt, annars skulle det inte kunna gå över ett dygn med 50+.

Frågeställningen blir då hur mycket det kan skilja. Slijer det t.ex. +- ett halvt dygn kan ju en verbalt och duktig userX komma upp i flera hundra inlägg innan denne får tillträde till pm.

Förstår att det är oklart för många då det varierar.
Citera
2018-12-26, 15:13
Bannlyst
Tycker det är bra med olika begränsningar så man slipper spam-pm och liknande.

Men jag förstår inte varför en del är så upprörda över att de får vänta nått dygn, det sker ju bara EN gång för en medlem och det kan man väl stå ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in