Citat:
Ursprungligen postat av
1750
Jag kan heller inte skicka PM och det har gått över ett dygn sedan jag uppfyllde kraven.
Citat:
Ursprungligen postat av
admin5
De här uppdateringarna när användare byter grupp från de som inte kan skicka PM till gruppen där man kan skicka PM körs vanligtvis nattetid. Det vill säga, man kan inte skicka PM i samma sekund som inläggsmätaren slår över till 50.
admin5
Förtydligande för alla. Följt av en följdfråga.
Jag kollade upp antalet inlägg kontra tider för dessa för 1750 kontra dennes undran här och det hade som denne säger funnits betydligt fler än 50 långt mer än ett dygn innan undran.
Ja, updaten körs nattetid och man kan inte tro att dörrar öppnar sig så fort en siffra ändras.
Sedan hör det ju till saken att alltför många postar skitinlägg bara för att komma upp i 50 eller andra gränser för andra features, där inläggen sedan av naturliga skäl raderas i samma takt.
Nu var det inte så i det här fallet.
Slutsats och frågeställning...
Det kan alltså gå över ett dygn innan en användare byter grupp. Då sker alltså inte update vid samma tidpunkt varje natt, annars skulle det inte kunna gå över ett dygn med 50+.
Frågeställningen blir då hur mycket det kan skilja. Slijer det t.ex. +- ett halvt dygn kan ju en verbalt och duktig userX komma upp i flera hundra inlägg innan denne får tillträde till pm.
Förstår att det är oklart för många då det varierar.