2018-03-01, 14:50
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixten343
Får man skriva meddelanden
till flashbackkompisar?

Får och får, går det så går det. Går det?
Citera
2018-03-10, 08:12
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Jag testade, och jag fick inget meddelande. Det var synd och borde ändras. Om någon har full inkorg blir det ju meddelande om det. Jag har Internet Explorer och det gamla operativsystemet Windows 7 i min dator, ifall det har betydelse. Tidigare har jag fått meddelande i alla fall om något har stört PM-kommunikationen. Det kan alltså hända att meddelande inte kommer. Därmed kan ju andra undra, så det var nog inte så bra ide. Alla nya eller som inte är här ofta skickar väl inte PM som bryter mot regler. Infördes detta för att någon ny har skickat konstiga PM?

Nu har det fixats så att man får ett meddelande om mottagaren inte kan ta emot/skicka PM. Det ska lyda:
Citat:
"Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM."
Citera
2018-03-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nu har det fixats så att man får ett meddelande om mottagaren inte kan ta emot/skicka PM. Det ska lyda:

Men, de kan väl fortfarande ta emot PM, men inte skicka?
Citera
2018-03-10, 08:32
Medlem
najass avatar
Citat:

Ehh, nej jag tror inte det (fan måste kolla igen, återkommer)
Citera
2018-03-10, 10:57
Medlem
najass avatar
Citat:

Kollat nu. Nej de kan inte ta emot PM.
Citera
2018-03-13, 15:03
Medlem
Lite oklar formulering och tolkning:
Som jag tolkar så ska båda villkoren vara uppfyllda för spärr och i så fall ska man kunna ta emot meddelanden om man skrivit mer än 50 inlägg eller varit med mer än 30 dagar. Jag skickade till en som skrivit 60 inlägg och det gick inte fram! Men det borde gå fram med min tolkning!
Det verkar alltså som att man måste varit med mer än 30 dagar och skrivit mer än 50 inlägg. Endast ett villkor räcker inte för slopad spärr.
Citera
2018-03-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Lite oklar formulering och tolkning:
Som jag tolkar så ska båda villkoren vara uppfyllda för spärr och i så fall ska man kunna ta emot meddelanden om man skrivit mer än 50 inlägg eller varit med mer än 30 dagar. Jag skickade till en som skrivit 60 inlägg och det gick inte fram! Men det borde gå fram med min tolkning!
Det verkar alltså som att man måste varit med mer än 30 dagar och skrivit mer än 50 inlägg. Endast ett villkor räcker inte för slopad spärr.

Ta emot går bra men för att skicka måste båda villkoren vara uppfyllda.
Citera
2018-03-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jools.
Ta emot går bra men för att skicka måste båda villkoren vara uppfyllda.
Nej, den som hade 60 inlägg kunde jag inte skicka till och alltså kan han inte ta emot.
Och om båda villkoren måste vara uppfyllda så är det felformulerat. I varje fall om man använder matematisk logik. Kanske ska ta upp frågan i matematiktråden. Brukar vara liknande frågor på högskoleprov.
Det blir lite oklart om man pratar om villkor med negation för att något inte ska hända.
Ska vi rådfråga en jurist eller lägga ner diskussionen?
Ps
Bättre formulering, utan negationer: För att skicka eller ta emot meddelanden måste man ha skrivit 50 inlägg och varit med i 30 dagar.
Eller om det ska stå så här: För att skicka eller ta emot meddelanden måste man ha skrivit 50 inlägg eller varit med i 30 dagar.
Senast redigerad av AlgotR 2018-03-13 kl. 18:54.
Citera
2018-03-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Kollat nu. Nej de kan inte ta emot PM.

Jag kunde skicka PM till användare med mindre än 50 inlägg i slutet av februari.
Provade idag och nu går inte det längre tyvärr.
Trist, tycker att jag som har hyfsat många inlägg borde kunna skicka till alla men det har tydligen ändrats mer efter den 1 februari.
Citera
2018-03-13, 20:44
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Jag kunde skicka PM till användare med mindre än 50 inlägg i slutet av februari.
Provade idag och nu går inte det längre tyvärr.
Trist, tycker att jag som har hyfsat många inlägg borde kunna skicka till alla men det har tydligen ändrats mer efter den 1 februari.
Det ändrades strax innan najas skrev sitt inlägg. Eftersom användare utan femtio inlägg och en medlemstid kortare än trettio dagar inte kan skriva PM, finns det heller ingen vits med att andra ska kunna skriva PM till dem.
Citera
2018-03-13, 20:51
Medlem
Har fler än 50 inlägg och varit medlem mer än 30 dagar men kan inte skicka pm till en som oxå uppfyller kraven. Någon som vet varför?
Citera
2018-03-13, 21:06
Medlem
pillowfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexL4
Har fler än 50 inlägg och varit medlem mer än 30 dagar men kan inte skicka pm till en som oxå uppfyller kraven. Någon som vet varför?

Databasen uppdateras bara en gång om dygnet och jag tror det är i natt klockan 00.00
I morgon ska du kunna skicka PM 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in