2018-12-14, 20:13
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Delar av pressträffen är borttagna av EN anledning. På nätet saknas bilder av H... konstit

Det kan jag tänka mig, att något saknas.

Och mörkas.

Sanningen finns där ute. Tråkigt att den mörkas.
Citera
2018-12-14, 20:17
Medlem
Om H varit drivande, som det stått tidigare i tråden, var O en mes då som gick på H:s ord? Var O så svag att han inte såg igenom H:s whatever, konstiga grejer/beteenden? Det är för mig en gåta om han nu blivit manipulerad av sin tant.
Citera
2018-12-14, 20:27
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Om H varit drivande, som det stått tidigare i tråden, var O en mes då som gick på H:s ord? Var O så svag att han inte såg igenom H:s whatever, konstiga grejer/beteenden? Det är för mig en gåta om han nu blivit manipulerad av sin tant.

Näe.. O var nog maestro - tror jag... H är förminskad både bildligt och bokstavligt... (o)medvetet, vad skulle hon kunnat ana sig och känna till ? Varför skulle hon överhuvudtaget ifrågasätta ? Denna, som vi känner henne, väna varelse, mamma till två mördade barn...
Citera
2018-12-14, 20:34
Medlem
I tidigare inlägg av RK nämns det att flickorna gjordes sjuka. Den uppgiften finns då från fler håll. Det kan ju stämma. Vad vinner man på att fejka en sjukdom?
Citera
2018-12-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej det har jag inte skrivit.Men att det kan har förekommit någon form av förgiftning däremot.
Silver kan man inte förgifta någon med.
Hej igen Elli! Fint att du är tillbaka. Jag vet inte varifrån jag fått silvret, men det har etsat sig fast. Kanske från nån egen obskyr googling. 😊

Många som hängt med i tråden länge blev trots alla teorier vi dryftat väldigt chockade när det kom fram hur flickorna dog. Samt att polisen bekräftade att föräldrarna planerat morden i flera månader.

Vet du om det tog lång tid innan anhöriga fick veta dödsorsak eller fick de veta preliminärt redan efter obduktionen? Måste annars varit både fruktansvärd väntan och sen ännu en chock när de fick veta.

Vet du något mer nu om hur Moa mådde under hösten? Tror du att nån av föräldrarna var mer drivande?
Citera
2018-12-14, 20:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej det har jag inte skrivit.Men att det kan har förekommit någon form av förgiftning däremot.
Silver kan man inte förgifta någon med.

Nej, det kan det inte om man vet vad en dödsorsak är för något. Du tvingar dig att sprida uppgifter och konspirationsteorier och sen skriver du att du inte lyssnat på vad polisen sagt. Det här är det lägsta i nivå jag sett måste jag säga. Dödsorsaken är inte förgiftning oavsett vad Ni försöker plantera här.
Nu ligger fakta på bordet och det betyder att det är slutkonspirerat för er del. Vill du påstå något hostar du upp ett rättsmedicinskt protokoll på förgiftning.
Citera
2018-12-14, 20:38
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du har inte missat nåt. Jag tänkte högt. Oskar och Agnes är senast sedd den 5 januari enligt polisens uppgifter till Skatteverket. Oskar behövde nog ut men varför ta med Agnes? Junde inte lämna henne hemma ifall hon skulle upptäcka att mamma och Moa låg döda där någonstans? Kan du komma på anledningar till varför man måste ut när man precis skall döda och dö?

Jo, barnen låg i sina sängar när de hittades men de kan ju burits dit från vart som helst och mamman låg i gästrummet på bottenvåningen.
Ah, då förstår jag. Så kan det vara. Det senaste datumet någon såg någon av familjemedlemmarna är alltså 5 januari? Men vet man hur länge respektive person legat? De hittades väl 9 januari?

Men varför mördade han då inte Agnes innan han gick till affären?
Citera
2018-12-14, 20:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Innan du tjafsar vidare så lyssna på hela inlägget. Sedan var frågeställningen angående substanser alltså främmande substanser i kropparna, inget annat

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Då kan det egentligen finnas en möjlighet att de gav döttrarna en illegal dödscocktail och Polisens uttalande stämmer att de fann lugnande som de säkerligen tagit också men att de inte kände sig tvungna att nämna dödsdrogen.
Ingen osant, bara inte alla uppgifter precis som de sa att allt lämnar de inte ut

Menar du att du skriver fel då eller?

Citat:

Verkar inte så direkt efter presskonferensen från Polisen. Finns ingenting som tyder på att den ena eller andra var drivande. Dom bestämde tillsammans.
Senast redigerad av Moosky 2018-12-14 kl. 20:41.
Citera
2018-12-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, det kan det inte om man vet vad en dödsorsak är för något. Du tvingar dig att sprida uppgifter och konspirationsteorier och sen skriver du att du inte lyssnat på vad polisen sagt. Det här är det lägsta i nivå jag sett måste jag säga. Dödsorsaken är inte förgiftning oavsett vad Ni försöker plantera här.
Nu ligger fakta på bordet och det betyder att det är slutkonspirerat för er del. Vill du påstå något hostar du upp ett rättsmedicinskt protokoll på förgiftning.

Här konspirerar vi så mkt vi vill och gillar du inte det har du kommit till fel ställe!
Om förgiftning har förekommit så tror jag inte att det är dödorsak, eller ens att dom var förgiftade när dom dog, men för att ha fått diagnosen ME kan dom visst ha varit förgiftade på ett eller annat sätt.
Citera
2018-12-14, 20:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag har funderat på varför det fanns spår av lugnande i en flicka men inte i den andra.
Tror som många skrivit att det kan ha varit "vanlig" daglig medicin i flickan, som alltid gavs vid sänggåendet. Finns någon som skrev tidigt i tråden att föräldrarna (tror tom det var Oskar) bunkrat upp av Imovane och Propavan.

Sen kan föräldrarna ha tagit rejält av samma medicin som egentligen var ordinerad till barnet.

De kan ha strypt och kvävt barnen natten mellan 5-6 jan. Det har länge skrivits att Oskar dog timmar efter de andra. Kanske först på morgonen den 6 jan efter att han ställt ut soptunnorna och sänkt värmen.
Kanske var det t.o.m. då, när han ställt ut soptunnorna, som någon såg honom alldeles förvirrad på uppfarten.

Nja - soptömningen för Björkvägen där de bodde skedde på fredagen den 5/1.
Jag är benägen att tro att dessa planerande mördarna, som rensade på nätet också rensande bland papper mm hemma. Det som inte skulle vara kvar kastades och det var troligen viktigt att det också hämtades av sophämtarna.
Det var viktigt för dessa mördare att kunna påverka sitt eftermäle - genom alla avskedsbrev, sin kvarlåtenskap genom testamentet och vad som fanns bevarat till eftervärlden digitalt och i papper.
Det kanske var själva orsaken till att morden skedde just då - efter soptömningen - och inte tidigare?
Citera
2018-12-14, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ah, då förstår jag. Så kan det vara. Det senaste datumet någon såg någon av familjemedlemmarna är alltså 5 januari? Men vet man hur länge respektive person legat? De hittades väl 9 januari?

Men varför mördade han då inte Agnes innan han gick till affären?
Men livstecknet 5/1 var ett sms från O till H.
I media fanns uppgiften att fadern och en av döttrarna setts i en affär i mellandagarna, vilka är 25/12-30/12.
Agnes har senast sedd i dödsbeviset 5/1 men vi vet inte var hon var eller med vem.
Citera
2018-12-14, 20:48
Bannlyst
Citat:
I tidigare inlägg av RK nämns det att flickorna gjordes sjuka. Den uppgiften finns då från fler håll. Det kan ju stämma. Vad vinner man på att fejka en sjukdom?

Om man själv är svag, blyg och så undandragen att man inte ens fastnar på foto, kan det vara svårt att se sin partner blomstra i all sin prakt. Man kan ju tänka sig hur denna stiliga karl uppfattades av studentskor över hela världen där han föreläste, bitr. professor, expert, vältränad, charmig och vältalig. Om man då råkar blanda ner lite kemi i gröten och maken plötsligt visar familjen uppmärksamhet igen, kan det vara nog så beroendeframkallande. O var nog inte den bästa maken alltid, men han var i alla fall inte den drivande till morden på sina döttrar. Det saknade han orsak till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in