2018-12-14, 01:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Ja, precis, vilka som är ihop i uppföljningsprogrammet. Enligt spoilern verkar bara Hönsmongot och Alicia vara ihop, men det lär ju vara falskt flagg i vanlig ordning. Jag missade vad Susanna postade?!? Låter ju ofattbart att Linda skulle lagt ut något som bekräftade att de var ihop.

Vad Linda postat vet jag inte men Susanna har ju lagt upp en hel del bilder på henne och Hannes. Tror inte att hon hade hållit på så om de inte skulle vara ett par idag.
Får hoppas på bättre slutresultat än för webbönderna i alla fall, där var det ju fiasko i år minst sagt.
Citera
2018-12-14, 02:11
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det har jag inte lagt märke till.

Däremot konstaterade jag att hans vänsteröra såg konstigt ut för 3 - 4 veckor sedan:

(FB) Bonde Söker Fru 2018.

Länkade en bild också:

https://minfil.com/z31bJ0lab9/20181122_155925_png

Givetvis vänsterörat, du har helt rätt. Ser ut som det inte ens finns ett hål in. Sen måste karln ha Sveriges längsta överkropp haha.
Citera
2018-12-14, 07:47
Medlem
I liven på Instagram (både med Susanna och Per) sa Linda något i stil med "Men vi kan väl faktiskt avslöja att ni är ett par idag"
Lite märkligt att de avslöjade det med tanke på trailern för nästa program där de känns som att de vill få oss att tro att samtliga par gjort slut.
Men de kanske känner sig såpass säkra på att folk kommer titta på programmet iallafall, oavsett om de avslöjar hur det ligger till eller inte.
Citera
2018-12-14, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Är det bara jag som undrar varför Frida ens ställer upp på intervjun med Linda?
Kan det var så att Frida riskerade ett saftigt skadestånd om hon inte går med på att förklara sej offentligt?

Jag tror att hon var nära kontraktsbrott iom att hon sket i att ens svara på produktionens samtal inför resan och att hon på något sätt gjorde en deal om att åtminstone ställa upp på en webb-intervju med Linda för att förklara sig.
Vad ett kontraktsbrott resulterar i beträffande böter etc i BSF vet väl ingen mer än dom som skriver kontrakten men uppenbarligen var det något som fick Frida att ställa upp iaf.

Hon gjorde dock inget för att mildra den våg av "hat" hon fått ta emot i den intevjun.

Citat:
Ursprungligen postat av Ejsidisi
Att Simon råkar så illa ut är egentligen inte Fridas fel, vilken psykisk status el skäl hon än må ha. Det är TV4. Det är uppenbart att teamet gjort grova missar i castingen och sedan inte tar ansvar för följderna. Istället hänger de ut Simons tragiska kärlekssvek och detaljfilmar honom under värsta besvikelsen. Hur cyniskt är inte det? Killen är ju i chocktillstånd! Nä, det hela är förbaskat okänsligt och definitivt inte bra tv!

Hon hade alltså skickat ett brev vilket är allt brevskrivarna gör innan dom väljs ut till speeddejtingen, i ett brev kan man extremt enkelt undanhålla information/framhäva sig själv bättre än man är.
Sedan kan man tycka att det ska vara någon form av koll för dom brevskrivare som kommer till slottet men då är det ändå 40 pers som ska ha det på en otroligt kort tid ty när bonden väl börjar välja är det ju omöjligt nära på att skicka iväg någon bonden gillar med motiveringen att denne inte "klarade testen".

Tyvärr är det väl just "bra tv" enligt tv4 det blir, inget alls under säsongen har ju väckt sådant engagemang bland tittarna och fått sådant genomslag i media som Fridas dumpning av Simon. Sedan att det är direkt jobbigt att se på är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Eller så får Simon "göra en Leonora" och göra en tidig comeback i programmet redan nästa år...
Alla håller ju på Simon nu och vill att han ska lyckas så det är ju verkligen guldläge för TV4.

Jag har ju varit skeptiskt till Susanna och är det i viss mån fortfarande. Lite illavarslande att hon såg Jim som sin drömman men Hannes som tryggheten. Är rädd för att hon inte är klar med sin "vilda" sida riktigt och hela tiden har en dragning mot de lite farligare killarna. Så jag ser faktiskt Susanna mer som "liraren" i det förhållandet än Hannes.

Det var värst var han var hemlighetsfull dock. Kunde inte ens avslöja hur de hade träffats...
En väldigt försiktig kille minst sagt.

Man ska inte glömma att det är hela åtta år mellan Moa och Magnus. Moa är bara 20 år.
Åtta år gör rätt mycket i den åldern om man ser till mognad, erfarenheter, om man är redo att stadga sig osv.

Att Simon återkommer nästa år känns troligt ja, lite tråkigt med comebackande bönder men som du säger är det ju ett guldläge för fyran som dom inte lär missa att ta så länge inte Simon träffar nån innan.

Beträffande Susanna är du nog inne på rätt spår där, det är svårt att lära gamla hundar att sitta och har hon alltid kört på en vildare sida ändras inte den personligheten över en natt även om hon träffar Hannes. Givetvis kan det hålla ett tag men sedan vet man aldrig...

Beträffande att Henrik inte avslöjade hur dom träffades tror jag beror på att det är nytt och att det antagligen var via nåt meddelande på fejjan etc vilket han kanske skäms för. BSF är ju en udda sorts dejting men vissa tycker ju att nätet är ett skämmigt sätt att träffas på.

Ja, den åldersskillnaden är stor ja. Jag tänkte egentligen aldrig på den under säsongen men 20 och 28 är en enorm skillnad faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jocelynn
I liven på Instagram (både med Susanna och Per) sa Linda något i stil med "Men vi kan väl faktiskt avslöja att ni är ett par idag"
Lite märkligt att de avslöjade det med tanke på trailern för nästa program där de känns som att de vill få oss att tro att samtliga par gjort slut.
Men de kanske känner sig såpass säkra på att folk kommer titta på programmet iallafall, oavsett om de avslöjar hur det ligger till eller inte.

Får inte deltagarna avslöja hur det ligger till borde ju inte Linda göra det kan tyckas men det kan ju vara så att hon inte tänkte på när liven sändes? Klantigt isf såklart men ändå.

Mest troligt tror jag bara på att hon blev lite för ivrig i att berätta glädjande nyheter i en tid av "negativa" rubriker kring BSF i form av Fridas beteende och att ingen i KÅA hade stabil kärlek idag.
Citera
2018-12-14, 15:56
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Stefan?? Vem fan är det? Det var ju fan vad folk i denna tråden är värdelösa på namn.

Hehe.. Jag har kallat Simon för Stefan hela säsongen... svårt att få det rätt.

Citat:
Eller så får Simon "göra en Leonora" och göra en tidig comeback i programmet redan nästa år...
Alla håller ju på Simon nu och vill att han ska lyckas så det är ju verkligen guldläge för TV4.

Ja, Stefan... förlåt... Simon kan nog mycket väl återkomma igen i Kärlek Åt Alla t ex.
Citera
2018-12-14, 17:49
Bannlyst
Hon och Daniel blev alltså officiellt tillsammans den 30 juli på facebook.
När spelades bsf in?
Citera
2018-12-14, 18:24
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmatte
Hon och Daniel blev alltså officiellt tillsammans den 30 juli på facebook.
När spelades bsf in?
i början av sommaren
Citera
2018-12-14, 18:48
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Simon kan nog mycket väl återkomma igen i Kärlek Åt Alla t ex.
Han lär nog få ta emot en del kontaktförsök nu, så det återstår väl att se om det behövs nån comeback. Det svåraste är nog att få någon att vilja bosätta sig på östra Öland (gissa en gång hur mycket det blåser där, nån km från östersjöns strand...), även om just den byn där Simon bor ligger förhållandevis nära bron.
Citera
2018-12-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tror att hon var nära kontraktsbrott iom att hon sket i att ens svara på produktionens samtal inför resan och att hon på något sätt gjorde en deal om att åtminstone ställa upp på en webb-intervju med Linda för att förklara sig.
Vad ett kontraktsbrott resulterar i beträffande böter etc i BSF vet väl ingen mer än dom som skriver kontrakten men uppenbarligen var det något som fick Frida att ställa upp iaf.

Hon gjorde dock inget för att mildra den våg av "hat" hon fått ta emot i den intevjun.

Hon hade alltså skickat ett brev vilket är allt brevskrivarna gör innan dom väljs ut till speeddejtingen, i ett brev kan man extremt enkelt undanhålla information/framhäva sig själv bättre än man är.
Sedan kan man tycka att det ska vara någon form av koll för dom brevskrivare som kommer till slottet men då är det ändå 40 pers som ska ha det på en otroligt kort tid ty när bonden väl börjar välja är det ju omöjligt nära på att skicka iväg någon bonden gillar med motiveringen att denne inte "klarade testen".

Tyvärr är det väl just "bra tv" enligt tv4 det blir, inget alls under säsongen har ju väckt sådant engagemang bland tittarna och fått sådant genomslag i media som Fridas dumpning av Simon. Sedan att det är direkt jobbigt att se på är en annan femma.

Att Simon återkommer nästa år känns troligt ja, lite tråkigt med comebackande bönder men som du säger är det ju ett guldläge för fyran som dom inte lär missa att ta så länge inte Simon träffar nån innan.

Beträffande Susanna är du nog inne på rätt spår där, det är svårt att lära gamla hundar att sitta och har hon alltid kört på en vildare sida ändras inte den personligheten över en natt även om hon träffar Hannes. Givetvis kan det hålla ett tag men sedan vet man aldrig...

Beträffande att Henrik inte avslöjade hur dom träffades tror jag beror på att det är nytt och att det antagligen var via nåt meddelande på fejjan etc vilket han kanske skäms för. BSF är ju en udda sorts dejting men vissa tycker ju att nätet är ett skämmigt sätt att träffas på.

Ja, den åldersskillnaden är stor ja. Jag tänkte egentligen aldrig på den under säsongen men 20 och 28 är en enorm skillnad faktiskt.

Får inte deltagarna avslöja hur det ligger till borde ju inte Linda göra det kan tyckas men det kan ju vara så att hon inte tänkte på när liven sändes? Klantigt isf såklart men ändå.

Mest troligt tror jag bara på att hon blev lite för ivrig i att berätta glädjande nyheter i en tid av "negativa" rubriker kring BSF i form av Fridas beteende och att ingen i KÅA hade stabil kärlek idag.

Tänkte inte heller på skillnaden i ålder mellan Magnus och Moa, kanske för att Moa var väldigt mogen i sitt sätt, men då kanske det var åldersskillnaden som gjorde att det "bara" kunde bli vänskap i slutändan.

Det som ni är inne på tror jag garanterat kommer att hända. Om Simon inte skulle träffa någon innan nästa års säsong kör igång så kommer han nog tillbaka i "Kärlek åt alla". Linda lär ju tycka hur synd om honom som helst och vill nog ge honom en ny chans.

Skulle fallet bli så hoppas jag att han då lärt sig sin läxa ordentligt nu och väljer tjej med enormt omdöme.
Citera
2018-12-14, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Är det bara jag som undrar varför Frida ens ställer upp på intervjun med Linda?
Kan det var så att Frida riskerade ett saftigt skadestånd om hon inte går med på att förklara sej offentligt?

Så kan det säkert vara, att göra som hon gjorde mot Linda/produktionen kan säkert räknas som ett brott mot kontraktet och hon riskerade säkert någon reprimand om hon inte ställde upp. Tror ju inte att det var hon som föreslog för Linda att dem skulle göra intervjun för att hon ville förklara sig om jag säger så .
Citera
2018-12-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ramaskri bland kommentarerna där ja, om det nu inte rensats friskt sedan jag kollade.

Jag kan inte minnas att jag sett Linda gå så hårt fram med frågor i något sammanhang innan, nu framstår hon ju ungefär som norrmän, d.v.s. alltid trevlig men det märks att hon är väldigt irriterad på hur Frida hanterade det hela, Givetvis med all rätt.

Och vad tusan är det för svar Frida ger, det var sannerligen inget försvar överhuvudtaget. Om man nu har telefonfobi (vilket jag kan förstå, jag föredrar det skrivna ordet själv) så kan man idag bara skicka ett sms, ett mail eller gör som när hon sökte och skicka snigelpost. Vad som helst är bättre än att bara skita i det.

Frida är ju bränd för alla som sett BSF och hon lär få en hel del viskat runtom sig i hennes hemområde ett tag då även sådana som inte sett BSF får reda på hur hon betett sig. Direkt vidrigt beteende på alla sätt och vis, och speciellt när hon inte ger en enda vettig förklaring till varför hon dumpade Simon som hon gjorde.

Fint gjort av Per att bara släppa allt och dra ner ja. Inte många hade gjort så, inte många kan göra så förvisso men det tyder ändå på en fin vänskap.

Det är som sagt ofta så att följdfrågan där blir "men är inte Hannes här"? varvid svaret blir just nåt i stil med "Jodå, han är bara inne och fixar fika" eller att han kommer gående runt hörnet med grepen i högsta hugg.

Ja, Magnus och Moa hade jag hoppats på med, otroligt tråkigt att där inte blev något.
Henrik verkar ju iaf ha något på g vilket var skoj att höra, hoppas det utvecklar sig till något "rejält".

Inför nästa veckas uppföljning tror jag Per och Sofie fortsatt håller ihop liksom Susanna och Hannes. Simon lär ju fortsatt vara alltför förstörd av svinet Fridas beteende och Erik kändes ju alltför stel även på resan så där tror jag inte det finns nåt.

Det såg ju lite tveksamt och inte så glatt ut när Linda besöker Per i nästa vecka men jag hoppas att det är gjort så för att lura oss tittare. Skulle ju bli mycket ledsen om det visar sig att Per och Sofie har gått isär.

Erik, nej honom tror jag inte så mycket på heller. Han kan ju försöka intala sig att han ska släppa på det praktiska och tänka mer efter det känslomässiga men jag tror att när dem kommer hem till vardagen efter resan och han är åter hos hönsen så kommer han falla tillbaka i sitt praktiska tänk igen och då ser han nog enbart problem med att Alicia bor i Stockholm.
Citera
2018-12-14, 19:21
Medlem
Citat:
Nej, inte ett dugg.
Sen var det ju någon som skrev i tråden att hon var gravid också med en annan man innan serien började. Vet inte om det ligger någon sanning i påståendet dock.
Sen går det väl inte riktigt ihop tidsmässigt. I så fall skulle hon väl vara höggravid nu och det ser hon ju inte ut att vara.

Tack för den infon. Du har koll som vanligt

Ok, tack. Kommer inte ihåg tjejen ifråga. Däremot var ju inte Fredriks förstaval särskilt seriös heller...

Varsågod, det var så lite så .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in