Citat:
Ursprungligen postat av
Morbidia
Är det bara jag som undrar varför Frida ens ställer upp på intervjun med Linda?
Kan det var så att Frida riskerade ett saftigt skadestånd om hon inte går med på att förklara sej offentligt?
Jag tror att hon var nära kontraktsbrott iom att hon sket i att ens svara på produktionens samtal inför resan och att hon på något sätt gjorde en deal om att åtminstone ställa upp på en webb-intervju med Linda för att förklara sig.
Vad ett kontraktsbrott resulterar i beträffande böter etc i BSF vet väl ingen mer än dom som skriver kontrakten men uppenbarligen var det något som fick Frida att ställa upp iaf.
Hon gjorde dock inget för att mildra den våg av "hat" hon fått ta emot i den intevjun.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ejsidisi
Att Simon råkar så illa ut är egentligen inte Fridas fel, vilken psykisk status el skäl hon än må ha. Det är TV4. Det är uppenbart att teamet gjort grova missar i castingen och sedan inte tar ansvar för följderna. Istället hänger de ut Simons tragiska kärlekssvek och detaljfilmar honom under värsta besvikelsen. Hur cyniskt är inte det? Killen är ju i chocktillstånd! Nä, det hela är förbaskat okänsligt och definitivt inte bra tv!
Hon hade alltså skickat ett brev vilket är allt brevskrivarna gör innan dom väljs ut till speeddejtingen, i ett brev kan man extremt enkelt undanhålla information/framhäva sig själv bättre än man är.
Sedan kan man tycka att det ska vara någon form av koll för dom brevskrivare som kommer till slottet men då är det ändå 40 pers som ska ha det på en otroligt kort tid ty när bonden väl börjar välja är det ju omöjligt nära på att skicka iväg någon bonden gillar med motiveringen att denne inte "klarade testen".
Tyvärr är det väl just "bra tv" enligt tv4 det blir, inget alls under säsongen har ju väckt sådant engagemang bland tittarna och fått sådant genomslag i media som Fridas dumpning av Simon. Sedan att det är direkt jobbigt att se på är en annan femma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostworld
Eller så får Simon "göra en Leonora" och göra en tidig comeback i programmet redan nästa år...
Alla håller ju på Simon nu och vill att han ska lyckas så det är ju verkligen guldläge för TV4.
Jag har ju varit skeptiskt till Susanna och är det i viss mån fortfarande. Lite illavarslande att hon såg Jim som sin drömman men Hannes som tryggheten. Är rädd för att hon inte är klar med sin "vilda" sida riktigt och hela tiden har en dragning mot de lite farligare killarna. Så jag ser faktiskt Susanna mer som "liraren" i det förhållandet än Hannes.
Det var värst var han var hemlighetsfull dock. Kunde inte ens avslöja hur de hade träffats...
En väldigt försiktig kille minst sagt.
Man ska inte glömma att det är hela åtta år mellan Moa och Magnus. Moa är bara 20 år.
Åtta år gör rätt mycket i den åldern om man ser till mognad, erfarenheter, om man är redo att stadga sig osv.
Att Simon återkommer nästa år känns troligt ja, lite tråkigt med comebackande bönder men som du säger är det ju ett guldläge för fyran som dom inte lär missa att ta så länge inte Simon träffar nån innan.
Beträffande Susanna är du nog inne på rätt spår där, det är svårt att lära gamla hundar att sitta och har hon alltid kört på en vildare sida ändras inte den personligheten över en natt även om hon träffar Hannes. Givetvis kan det hålla ett tag men sedan vet man aldrig...
Beträffande att Henrik inte avslöjade hur dom träffades tror jag beror på att det är nytt och att det antagligen var via nåt meddelande på fejjan etc vilket han kanske skäms för. BSF är ju en udda sorts dejting men vissa tycker ju att nätet är ett skämmigt sätt att träffas på.
Ja, den åldersskillnaden är stor ja. Jag tänkte egentligen aldrig på den under säsongen men 20 och 28 är en enorm skillnad faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jocelynn
I liven på Instagram (både med Susanna och Per) sa Linda något i stil med "Men vi kan väl faktiskt avslöja att ni är ett par idag"
Lite märkligt att de avslöjade det med tanke på trailern för nästa program där de känns som att de vill få oss att tro att samtliga par gjort slut.
Men de kanske känner sig såpass säkra på att folk kommer titta på programmet iallafall, oavsett om de avslöjar hur det ligger till eller inte.
Får inte deltagarna avslöja hur det ligger till borde ju inte Linda göra det kan tyckas men det kan ju vara så att hon inte tänkte på när liven sändes? Klantigt isf såklart men ändå.
Mest troligt tror jag bara på att hon blev lite för ivrig i att berätta glädjande nyheter i en tid av "negativa" rubriker kring BSF i form av Fridas beteende och att ingen i KÅA hade stabil kärlek idag.