2014-09-29, 16:30
Medlem
Jag tänker lite att det är billigare och betydligt lättare att köra vassle. Skall jag köra 1.5 gram protein x kroppsvikt skall jag ha i mig 120 gram protein vilket i sin tur översätts till t.ex. 600 gram kyckling. Kilopris på kyckling brukar väl ligga runt 80:-. Det är 0,4:- / gram protein. 1KG Whey 100 / Casein kostar väl 150-180:- och ger oss ~0,24:- / gram protein.

På ett år blir det ganska många slantar, nu kan man ju iofs få i sig protein via pastan, kvarg och en herrans massa andra födoämnen men som jag ser det är 0,2:- per gram riktigt billigt och enkelt i vardagen. Ett vanligt mål mat för mig efter träning är 200 gram kyckling, 125 gram pasta. Kvällsmål blir 200 gram kyckling och cirka 100 gram pasta, avslutar där med 2 portioner casein. Och så ligger jag lite över 1.5 gram protein x kroppsvikt.

Jag kan ju ersätta mina portioner casein med t.ex. kvarg, då ungefär 400 gram med en kostnad på ca 0,25:- / gram protein. Men för mig handlar det om att det är enkelt att skaka ihop och klunka ner caseinet medans kvargen blir sjukt jävla jobbig att pilla i sig efter ett tag. Hjälper ju inte den laktoskänslige dock...

Nu innehåller ju det jag dricker aspartam, ungefär 15 mg per portion vilket innebär att jag får i mig runt 30 mg, jämför man det med en liter cola zero som innehåller 240 mg ligger man ju i lä mot de flesta ändå. EU's högsta rekommenderade dagliga dos är 40 mg aspartam per kilo kroppsvikt. Vilket innebär att 3200 mg är min högsta rekommenderade dagliga dos - här ligger man ju verkligen i lä.

Finns inga kliniska studier på aspartam vad jag vet, en uppsjö av olika studier och rapporter finns det ju dock. Några säger si andra säger så och man kan inte dra några som helst slutsatser. Det finns samband mellan aspartam och olika typer av cancer, men samband är just bara samband tills det är bevisat. Ingen vet alltså i dagens läge om det ÄR farligt, och HUR farligt det då skulle vara.
Laktosbiten är ju en helt annan fråga, vissa är mer och andra mindre känsliga, men som andra redan belyst är ju människor redan från början känsliga för laktos.

Slutsatsen är väl egentligen att den som dricker mycket lightprodukter får i sig betydligt mycket mer sötningsmedel en den som dricker proteinpulver.

* Edit:
Jag har kollat på body Science Whey 100 och Casein.
Räknat att 100 gram kyckling innehålle 20 gram protein
Senast redigerad av JeppNils 2014-09-29 kl. 16:35.
Citera
2018-12-14, 18:02
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Hej gott folk!

Vad är era tankar kring proteinpulver förutom muskelbygge?
Jag har under många år använt mig av vassle, men börjar nu starkt fundera över om det faktiskt är så värst bra.....kanske är det runt ut av ohälsosamt?
Tänker till största del på tillverkningsprocessen av vassle (men även andra typer av protein) och den stora tillsättning av sötningsmedel som jag tror kan vara dåligt för hälsan om det intas regelbundet under längre perioder.
Har pratat med många kroppsbyggare, men även vanliga motionärer som tagit vassle under långa perioder. Flera har sagt att de fått problem med magen (utan att vara laktos intolerant).
Olika typer av svamp, som t.ex. Candida är en stor orsak till detta pga sötningsmedel, samt att matsmältningsenzymerna i pulvret försämras kraftigt under tillverkningen, eller försvinner helt och hållet (vissa dyrare pulver har dock tillsatta enzymer i pulvren, men långt ifrån alla).
Om inte kroppen kan bryta ner proteinet tillräckligt så uppstår gaser som många säkert känt av då de tagit dessa pulver.
Sötningsmedel gör att svampen blir större och till slut äter sig igenom tarmarna (läckande tarm).
Svampen tar sig då in i blodomloppet, och kan i sin tur leda till autoimmuna sjukdomar.

Tankar kring detta? Håller ni med eller tycker ni att mina tankar är överdrivna?
You're barking up the wrong tree

Det största problemet med vassle är inte sötningsmedel eller frånvaron av vissa enzymer, utan snarare att det är animaliskt protein, vilket innebär att vassle mer eller mindre är karcinogent (har mycket att göra med den höga mängden leucine i vassle och annat animaliskt protein). Utöver det är kossor ett allvarligt miljöproblem också, och både vassle och kasein samt alla andra mejeriprodukter bör bojkottas av den orsaken allena.

Vassle är dock inte lika karcinogent som kasein men det spelar mindre roll eftersom båda är miljöbovar.

Sojaproteinisolat, hampaproteinpulver osv, är dock inget problem överhuvudtaget. Själv brukar jag ha i sojaproteinisolat eller sojamjöl i potatismosen osv, funkar mycket bra.
Citera
2018-12-14, 18:27
Medlem
Tack för en helt meningslös bump. Läste mitt gamla inlägg vilket var intressant. Ditt läste jag inte om du vill veta.
Citera
2018-12-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
You're barking up the wrong tree

Det största problemet med vassle är inte sötningsmedel eller frånvaron av vissa enzymer, utan snarare att det är animaliskt protein, vilket innebär att vassle mer eller mindre är karcinogent (har mycket att göra med den höga mängden leucine i vassle och annat animaliskt protein). Utöver det är kossor ett allvarligt miljöproblem också, och både vassle och kasein samt alla andra mejeriprodukter bör bojkottas av den orsaken allena.

Vassle är dock inte lika karcinogent som kasein men det spelar mindre roll eftersom båda är miljöbovar.

Sojaproteinisolat, hampaproteinpulver osv, är dock inget problem överhuvudtaget. Själv brukar jag ha i sojaproteinisolat eller sojamjöl i potatismosen osv, funkar mycket bra.

Är det verkligen så? Att man kan vara laktos eller mjölkproteinintolerant är ju inte ovanligt, men alltså fan vad många veganer det är som har en jävla massa magproblem.
Största anledningen till varför så många som varit veganer i flera år går över till en animalisk kost i stället.
Jag vet själv när jag fick gratis veganskt proteinpulver av en kompis en gång som inte kunde dricka det, och se på fan så fick även jag ont i magen. Fick ungefär samma uppblåsta mage som när jag äter gröt. Dyrare vassle utan tillsatser har dock funkat bättre för magen.
Tror inte att veganskt är bra för alla med tanke på hur många som mår piss av det.
Sen tycker jag inte att det är naturligt heller att ta ett gäng tillskott som dom flesta veganer gör.

Är man vegan eller vill få sig ett gott skratt så bör man kolla på den här videon https://www.youtube.com/watch?v=5YnHl_4An80
Höll nästan på att garva ihjäl mig
Citera
2018-12-14, 19:22
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tack för en helt meningslös bump. Läste mitt gamla inlägg vilket var intressant. Ditt läste jag inte om du vill veta.
Citera
2018-12-14, 20:53
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Föga förvånande att en iGnorant iDiot som du inte läser inlägg som är över din nivå Du och jpettersson1991 är helt enkelt obotliga mainstreamtänkare. Det här med originalitet och att kunna tänka utanför boxen, är verkligen inte er grej.

Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Är det verkligen så?
Faktiskt. Googla leucine cancer. Här har du en bra studie också:

Citat:
Mice and humans with Growth Hormone Receptor/IGF-1 deficiencies display major reductions in age-related diseases. Because protein restriction reduces GHR-IGF-1 activity, we examined links between protein intake and mortality. Respondents (n=6,381) aged 50–65 reporting high protein intake had a 75% increase in overall mortality and a 4-fold increase in cancer and diabetes mortality during an 18 year follow up period. These associations were either abolished or attenuated if the source of proteins was plant-based. Conversely, in respondents over age 65, high protein intake was associated with reduced cancer and overall mortality. Mouse studies confirmed the effect of high protein intake and the GHR-IGF-1 axis on the incidence and progression of breast and melanoma tumors, and also the detrimental effects of a low protein diet in the very old. These results suggest that low protein intake during middle age followed by moderate protein consumption in old subjects may optimize healthspan and longevity.
Low Protein Intake is Associated with a Major Reduction in IGF-1, Cancer, and Overall Mortality in the 65 and Younger but Not Older Population:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3988204/

Visserligen lite överkurs för er mainstreamtänkare, men fakta är fakta. Om animaliskt protein ökar cancerrisken mycket mer än veganskt protein, ja då är ju den enda logiska slutsatsen att vi inte är evolutionärt anpassade för att äta animaliskt protein, eller hur?

Citat:
Att man kan vara laktos eller mjölkproteinintolerant är ju inte ovanligt, men alltså fan vad många veganer det är som har en jävla massa magproblem.
Fast nu snackar jag inte om laktos(in)tolerans, vilket är helt irrelevant, eftersom laktosfri ost, kött, kasein- och vassleisolat osv också är karcinogena proteinkällor, och miljöbovar. Att du har svårt att förstå detta beror antingen på att du trollar eller att du har tvåsiffrig IQ; take your pick.

Citat:
Största anledningen till varför så många som varit veganer i flera år går över till en animalisk kost i stället.
Fast detta är ju inte sant eftersom veganismen bara ökar i popularitet. Om 20-30 år lär typ alla vara veganer

Citat:
Jag vet själv när jag fick gratis veganskt proteinpulver av en kompis en gång som inte kunde dricka det, och se på fan så fick även jag ont i magen. Fick ungefär samma uppblåsta mage som när jag äter gröt. Dyrare vassle utan tillsatser har dock funkat bättre för magen.
Dina personliga anekdoter är helt irrelevanta. Länka till studier eller GTFO.

Är du en sån där allergisk untermenschen?

Citat:
Tror inte att veganskt är bra för alla med tanke på hur många som mår piss av det.
Det är högst ovanligt att folk har problem med veganskt protein. Du hittar ju bara på trams.

Citat:
Sen tycker jag inte att det är naturligt heller att ta ett gäng tillskott som dom flesta veganer gör.
Det är mer naturligt än att dricka mjölk från en annan art Vad är det som är så "onaturligt" med multivitaminpiller? Till och med kossorna vars mjölk du dricker/äter, får B12 tillskott.

Som kuriosa kan nämnas, att bröstmjölk består av cirka 70% vassle och 30% kasein, medan komjölk består av 80% kasein och 20% vassle. Vi är inte evolutionärt anpassade för så mycket kasein (därav cancerrisken med kasein). Det är ingen slump att vassleprotein är mindre karcinogent än kasein för oss människor.

Citat:
Är man vegan eller vill få sig ett gott skratt så bör man kolla på den här videon https://www.youtube.com/watch?v=5YnHl_4An80
Höll nästan på att garva ihjäl mig
Du vet väl att om man skrattar åt kassa skämt, så indikerar det låg IQ va?
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-12-14 kl. 21:03.
Citera
2018-12-14, 20:59
Bannlyst
All form av protein som är koncentrerat är inte vra för kroppen. Sånt har man kunnat ta i några år och är något som är helt ovanligt för människokroppen. Man ska äta riktig mat och naturliga fetter och proteiner. Allt annat är skit.

Citat:
Utöver det är kossor ett allvarligt miljöproblem också, och både vassle och kasein samt alla andra mejeriprodukter bör bojkottas av den orsaken allena.
Att du ens tror på dessa idiotargument du får matade av staten bevisar bara att du själv är en mainstreamtomte utan koll. Du tycker säkert att skattehöjningar i miljöns namn är bra. Alltså hela miljörörelsen är en enda fientlig miljö- och skattehöjarorganisation som måste få ett stopp. Ni är idioter hela högen. Stackars kor som får ta skulden för att du resonerar som ett mongo. Du begriper inte att saker och ting går i cykler som människan inte kan påverka.

Miljöbluffen är helt påhittad från början till slut. Idioter som du fattar ingenting.

Citat:
Om man är så angelägen att man måste hävda sin IQ i var och vartannat inlägg så är det snarare du som har lågt IQ. Du är en riktig mainstream-tänkare som absolut inte kan tänka utanför boxen. Veganism är en trend liksom miljön som du hakar på som den nolla du är. Du är helt borta i allt du pratar om.
Senast redigerad av gefundenes 2018-12-14 kl. 21:04.
Citera
2018-12-14, 21:21
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
All form av protein som är koncentrerat är inte vra för kroppen.
Källa tack.

Citat:
Sånt har man kunnat ta i några år och är något som är helt ovanligt för människokroppen.
Proteinpulver är bara "torkad mjölk", det är inte sämre med proteinpulver än avfettad kvarg, som exempel. Problemet är inte proteinpulver utan snarare vad det är för typ av protein. Animaliskt protein, särskilt vassle osv, består av cirka 10% leucine. Leucine i sin tur, triggar mTOR, och mTOR ökar celldelningen, därav den ökade risken för cancer från animaliska proteinkällor. För mycket mTOR stimulering och man ökar risken för att celldelningen kanske ballar ur (därav cancer). Veganskt protein innehåller lägre halter av leucine, soja endast 7% och hampa, 6% leucine. Nu kanske 3-4 gram inte låter mycket i dina korkade öron, men vi behöver inte mer än 5.5 gram leucine per 100 g protein.

Här har du en studie:

Leucine deprivation inhibits proliferation and induces apoptosis of human breast cancer cells via fatty acid synthase:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5325395/

Kolla upp vad apoptosis betyder eftersom du garanterat inte vet innebörden av ordet.

Citat:
Man ska äta riktig mat och naturliga fetter och proteiner. Allt annat är skit.
Trams. Soylent (och liknande veganska complete foods pulverprodukter, som t.ex. brittiska Huel, finska Ambronite osv), är mycket nyttigare och långt mer näringsrikt än det mesta "riktig mat" du stoppar i dig. Som anti-intellektuell vet du inte vad du pratar om.

Vad är "naturliga fetter"? Definiera det är du snäll så ska jag förklara för dig var och varför du har fel.

Citat:
Att du ens tror på dessa idiotargument du får matade av staten bevisar bara att du själv är en mainstreamtomte utan koll. Du tycker säkert att skattehöjningar i miljöns namn är bra. Alltså hela miljörörelsen är en enda fientlig miljö- och skattehöjarorganisation som måste få ett stopp. Ni är idioter hela högen. Stackars kor som får ta skulden för att du resonerar som ett mongo. Du begriper inte att saker och ting går i cykler som människan inte kan påverka.

Miljöbluffen är helt påhittad från början till slut. Idioter som du fattar ingenting.
Oj vad du "speak truth to power", imponerande!

Som sagt, du är anti-intellektuell, och en iGnorant iDiot, och som lök på laxen, en Dunning-Kruger patient, så det är inte särskilt förvånande att du är en korkad klimatförnekare också. Jag begriper allt du inte förstår dig på.

Angående skattehöjningar i syfte att försvara miljön, så är jag inte emot det rent principiellt, men ännu bättre hade varit att totalt förbjuda skiten. Förbjud kött, mjölk, fossila bränslen och liknande underlägsna produkter istället för att försöka göra vinst på skiten. Framtiden är veganism, förnybar energi och industrihampa

Citat:
Om man är så angelägen att man måste hävda sin IQ i var och vartannat inlägg så är det snarare du som har lågt IQ.
Grejen är, när man diskuterar på stora forum med "högt tak" som Flashback, då får man stå ut med allehanda iDioter och deras obotliga iGnorans. Det är liksom inget krav på tresiffrig IQ för medlemskap här på Flashback. Därav korkade medlemmar som du.

Citat:
Du är en riktig mainstream-tänkare som absolut inte kan tänka utanför boxen.
Nu är det faktiskt jag som myntade termen, mainstreamtänkare, och då är det jag som bestämmer definitionen, inte du. En mainstreamtänkare är någon som försvarar med näbbar och klor, underlägsenhet. Helt enkelt sämre produkter, idéer, lösningar, dålig smak och så vidare. Det är t.ex. inte mainstreamtänk att anse att himlen är blå bara för att alla som inte är färgblinda tycker att himlen är blå. Det är däremot mainstreamtänk att föredra och försvara skit- och skräpprodukter. Folk som inte kan tänka utanför boxen och saknar all form av originalitet (t.ex. köttätare), är i regel anti-veganism. Veganism är överlägset på alla sätt och vis, kött, ägg och mejeriprodukter, både vad gäller näring och miljövänlighet. Att du inte förstår detta beror på att du lider av Dunning-Kruger effekten.

Citat:
Veganism är en trend liksom miljön som du hakar på som den nolla du är. Du är helt borta i allt du pratar om.
Nej, veganism är inte en trend; veganism är framtiden. Och när det kommer till miljövänlighet så har vi helt enkelt inget val.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-12-14 kl. 21:59.
Citera
2018-12-14, 21:31
Bannlyst
Citat:
Källa tack.

Proteinpulver är bara "torkad mjölk", det är inte sämre med proteinpulver än avfettad kvarg, som exempel. Problemet är inte proteinpulver utan snarare vad det är för typ av protein. Animaliskt protein, särskilt vassle osv, består av cirka 10% leucine. Leucine i sin tur, triggar mTOR, och mTOR ökar celldelningen, därav den ökade risken för cancer från animaliska proteinkällor. För mycket mTOR stimulering och man ökar risken för att celldelningen kanske ballar ur (därav cancer). Veganskt protein innehåller lägre halter av leucine, soja endast 7% och hampa, 6% leucine. Nu kanske 3-4 gram inte låter mycket i dina korkade öron, men vi behöver inte mer än 5.5 gram leucine per 100 g protein.

Här har du en studie:

Leucine deprivation inhibits proliferation and induces apoptosis of human breast cancer cells via fatty acid synthase:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5325395/

Kolla upp vad apoptosis betyder eftersom du garanterat inte vet innebörden av ordet.

Trams. Soylent (och liknande complete foods pulver produkter, som t.ex. Huel, Abronite osv), är mycket nyttigare och långt mer näringrikt än de mesta "riktig mat" du stoppar i dig. Som anti-intellektuell vet du inte vad du pratar om.

Vad är "naturliga fetter"? Definiera det är du snäll så ska jag förklara för dig var och varför du har fel.

Oj vad du "speak truth to power", imponerande!

Som sagt, du är anti-intellektuell, och en iGnorant iDiot, och som lök på laxen, en Dunning-Kruger patient, så det är inte särskilt förvånande att du är en korkad klimatförnekare också. Jag begriper allt du inte förstår dig på.

Angående skattehöjningar i syfte att försvara miljön, så är jag inte emot det rent principiellt, men ännu bättre hade varit att totalt förbjuda skiten. Förbjud kött, mjölk, fossila bränslen och liknande underlägsna produkter istället för att försöka göra vinst på skiten. Framtiden är veganism, förnybar energi och industrihampa

Grejen är, när man diskuterar på stora forum med "högt tak" som Flashback, då får man stå ut med allehanda iDioter och deras obotliga iGnorans. Det är liksom inget krav på tresiffrig IQ för medlemskap här på Flashback.

Nu är det faktiskt jag som myntade termen, mainstreamtänkare, och då är det jag som bestämmer definitionen, inte du. En mainstreamtänkare är någon som försvarar med näbbar och klor, underlägsenhet. Helt enkelt sämre produkter, idéer, lösningar och så vidare. Det är t.ex. inte mainstreamtänk att anse att himlen är blå bara för att alla som inte är färgblinda tycker att himlen är blå. Det är däremot mainstreamtänk att föredra och försvara skit- och skräpprodukter. Folk som inte kan tänka utanför boxen och saknar all form av originalitet (t.ex. köttätare), är anti-veganism. Veganism är överlägset på alla sätt och vis, kött, ägg och mejeriprodukter, både vad gäller näring och miljövänlighet. Att du inte förstår detta beror på att du lider av Dunning-Kruger effekten.

Nej, veganism är inte en trend; veganism är framtiden. Och när det kommer till miljövänlighet så har vi helt enkelt inget val.
Det sorgliga med dina inlägg är att man kan svara på dem utan att läsa dem! Det är samma sörja om och om igen. Och det är karaktäriskt för antiintellektuella idioter utan en fena för kreativt tänkande eller nydanande idéer. Alla dina inlägg är ensidiga och tecken på låg IQ. De med hög IQ sitter inte och repeterar samma skit, förstår du.

Det finns inget originellt i dig. Allt du tycker och tänker kommer från de efterblivna politikerna. Bara ta veganism som exempel där ingen var vegan föe 20 år sen. Inte ens du var vegan men du har hakat på den trenden för att den finns i samhället.

Fjant är du.
Citera
2018-12-14, 21:44
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Det sorgliga med dina inlägg är att man kan svara på dem utan att läsa dem! Det är samma sörja om och om igen. Och det är karaktäriskt för antiintellektuella idioter utan en fena för kreativt tänkande eller nydanande idéer. Alla dina inlägg är ensidiga och tecken på låg IQ. De med hög IQ sitter inte och repeterar samma skit, förstår du.

Det finns inget originellt i dig. Allt du tycker och tänker kommer från de efterblivna politikerna. Bara ta veganism som exempel där ingen var vegan föe 20 år sen. Inte ens du var vegan men du har hakat på den trenden för att den finns i samhället.

Fjant är du.
Så du kan inte svara på mina frågor och mina (för dig alldeles för) tekniska argument, bra, då vet vi det. Men svara gärna vad "naturligt fett" är, jag vill skratta lite.

Jag började med veganska produkter (framförallt Quorn, som visserligen inte var veganskt då utan innehöll äggvita) så tidigt som 2005. Just då var typ nästan ingen vegan, det såldes inte sojamjölk osv. Jag gillade quorn och tyckte det var hur coolt som helst med köttfria proteinkällor, bekvämare också eftersom man bara behövde värma i mikron. Jag började inte med quorn pga någon löjlig trend. Den sista som följer trender är jag; jag är alldeles för egensinnig för trender.

Hur som helst, att ingen var vegan för 20 år sedan och att betydligt fler är det idag, det är inte det minsta konstigt, och det beror inte på att det är en "trend" (typiskt mainstränkar-argument för övrigt, att kalla veganism, en "trend"). Det hela beror på att samhället är mycket mer upplyst idag, tack vare kunskapsbanken internet som har ökat i popularitet och användning. Ju mer upplyst samhället blir, desto mer veganskt kommer samhället också att bli. Och som grädde på moset, du vet väl om att vegetarianer och veganer har högre IQ, va?

High IQ link to being vegetarian:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/6180753.stm

IQ in childhood and vegetarianism in adulthood: 1970 British cohort study:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1790759/

Kan ju inte vara lätt att vara genetiskt korkad Ni mainstreamtänkare har helt enkelt the wrong mentality

Hur som helst, vassleproteinpulver, kaseinproteinpulver och så vidare, är precis lika dåliga som kvarg, ost, vanlig Arlamjölk osv. Problemet är alltså inte att det är pulver med koncentrerat/isolerat protein, utan snarare att det är animaliskt protein. Faktum är att det till och med är värre med hälsan bland de som äter en massa ost och kvarg, kesella osv, pga kolesterolet och det mättade fettet, mycket större mängd kasein osv, som finns i mindre processade mejeriprodukter.
Citera
2018-12-14, 21:45
Medlem
Citat:
Föga förvånande att en iGnorant iDiot som du inte läser inlägg som är över din nivå Du och jpettersson1991 är helt enkelt obotliga mainstreamtänkare. Det här med originalitet och att kunna tänka utanför boxen, är verkligen inte er grej.

Faktiskt. Googla leucine cancer. Här har du en bra studie också:

Low Protein Intake is Associated with a Major Reduction in IGF-1, Cancer, and Overall Mortality in the 65 and Younger but Not Older Population:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3988204/

Visserligen lite överkurs för er mainstreamtänkare, men fakta är fakta. Om animaliskt protein ökar cancerrisken mycket mer än veganskt protein, ja då är ju den enda logiska slutsatsen att vi inte är evolutionärt anpassade för att äta animaliskt protein, eller hur?

Fast nu snackar jag inte om laktos(in)tolerans, vilket är helt irrelevant, eftersom laktosfri ost, kött, kasein- och vassleisolat osv också är karcinogena proteinkällor, och miljöbovar. Att du har svårt att förstå detta beror antingen på att du trollar eller att du har tvåsiffrig IQ; take your pick.

Fast detta är ju inte sant eftersom veganismen bara ökar i popularitet. Om 20-30 år lär typ alla vara veganer

Dina personliga anekdoter är helt irrelevanta. Länka till studier eller GTFO.

Är du en sån där allergisk untermenschen?

Det är högst ovanligt att folk har problem med veganskt protein. Du hittar ju bara på trams.

Det är mer naturligt än att dricka mjölk från en annan art Vad är det som är så "onaturligt" med multivitaminpiller? Till och med kossorna vars mjölk du dricker/äter, får B12 tillskott.

Som kuriosa kan nämnas, att bröstmjölk består av cirka 70% vassle och 30% kasein, medan komjölk består av 80% kasein och 20% vassle. Vi är inte evolutionärt anpassade för så mycket kasein (därav cancerrisken med kasein). Det är ingen slump att vassleprotein är mindre karcinogent än kasein för oss människor.

Du snackar för mycket skit Billy Mays. Veganism kommer minska, inte öka.
Kolla bara på hur sjuka och deprimerade veganer är. Den ena har psykiska problem medans den andra har fysiska. Eksem, sibo, candida och fan och hans moster.
Ni får ju sitta och skita stup i kvarten och äta varannan timme för att orka lyfta ett finger.
Om du tror att det är så jävla hälsosamt att inta så förbannat mycket socker och skit så skäms jag för dig.
Du kan älta vilken skit du vill om fibrer etc. Spelar inte nån roll för ni kommer inte bli mer hälsosamma för det.

Kalla mig vad du vill för att jag inte klarar av veganskt processat skräp, men då innebär det oxå att du kallar dina veganska vänner för samma sak.
Kolla bara på hur sjuka dom flesta veganer är. Majoriteten börjar äta kött, ägg och mjölk förr eller senare. Det är ett faktum.

Ni veganer är så blinda för verkligheten att det gör ont att se. Skärp er för helvete. Är ni stadsbor allihop?

Jag dricker inte komjölk från affären så det argumentet kan du glömma.
Äter och dricker endast naturligt precis så som man ska. Inte som veganer som måste proppa sig fulla med syntetiska vitaminer och skit
Men om ni nu tror att det är så naturligt och hälsosamt så kör på bara.....soyboys
Citera
2018-12-14, 23:00
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
Faktum är att det till och med är värre med hälsan bland de som äter en massa ost och kvarg, kesella osv, pga kolesterolet och det mättade fettet, mycket större mängd kasein osv, som finns i mindre processade mejeriprodukter.

Citat:
Eftersom det inte föreligger något orsakssamband mellan blodets kolesterolhalt och risken att dö i hjärtinfarkt är det dags att begrava kolesterolhypotesen.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=14567

Citat:
Det är cyniskt av ledande forskare som Annika Rosengren att koppla mättat fett till hjärt- och kärlsjukdomar - i strid med modern vetenskap och folkhälsan, skriver Ann Fernholm.

https://www.expressen.se/debatt/punktera-myten-om-farliga-fettet/

I USA och Kanada växer "The carnivore diet". Dess utövare botar diabetes, fetma och är hälsosamma ur alla mätbara aspekter. Homo sapiens har konsumerat kött i hundratusentals år.
Senast redigerad av SvetsarnFromHell 2018-12-14 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in