Tycker denna sida tar upp väldigt mycket nyttig information om just tillskott å mat.
"Kosttillskott -Ät inte om du inte behöver!
Det finns risker med kosttillskott även inom idrotten. Du kan inte få fördelar av extra vitaminer, man kan endast minska symptom vid brist (tänk dig ett vattenglas när det är fullt är det fullt). En del vitaminer är skadliga i överdos."
"Piller är piller och mat är mat. Att lyfta ur ämnen ifrån grönsaker och stoppa in dem i en tablett gör dom ofta verkningslösa t.ex. tomatens Lyckopen, troligtvis beror det på de övriga 6000 olika fytokemikalierna i grönsaken hjälper till att aktivera det.
Läs på om vitaminer och mineraler om symptom vid brist och överdos. Tänk på att t.ex. Kalciumtillskott kan skapa magnesium-, järn- och zinkbrist som kan leda till benskörhet. Så då måste ju mjölk ger starka ben eller hur? ..tyvärr inte."
http://evalotta.info/snabbguide-at-naturlig-mat/
Nu handla tråden förvisso om proteinpulver men tror det är lite samma sak.. Bättre att försöka äta naturlig mat först. kanske äta en naturell kvarg istället för en proteinshake efter gymmet. Tror mycket det handlar om lathet man orkar inte, är stressad, jobbigt å fixa mat osv. Men om man ska välja proteinpulver eller iaf om jag väljer det försöker jag iaf köpa något så "naturligt/naturellt" man kan komma utan sojalecitin,smak, färg osv. Men det är min åsikt.