Citat:
Ursprungligen postat av
Cornerofhope
Du lär få många bud men inga underbyggda, det är ju väldigt svårt och huvudorsaken till att detta inte lösts.
Här jobbar vi med vad vi tror på vilket ofta hela landet gör så var så god att skriv ned dina synpunkter. Och tror du andras synpunkter inte är underbyggda är det för att du vet bättre så skriv ned det du tror är bättre!
Saknar inlägg om vem M var från jämnåriga i skolan eller fritid. Kunde han vara en MENA tuffing redan som 8 åring och skrika som de gör idag "Jag skall knolla din hormorsa" eller liknande provokativt?
Jag tror på dessa möjligheter:
1. GM skulle som äldre bror läxa upp M men fick oväntat motstånd och kniven kom fram
2. Relaterat till pappans data business och GM som kund eller kompis till kund
3. Relaterat till släktens övriga business och GM var ett skrämskott som gick fel
I mina olika scenarier gick det fel mot vad som planerats. Nu var GM rejält stressad. Kastade logiskt i panik bort kniven snabbt. Hade en flyktväg utifrån ICA och där bort med mössan.
Vandrande bort skulle han möta många och om han bara tänkt sig en smäll... så kanske?
Var kom det stora raseriet från?
Plötslig attack som psyksjuk borde han ha blivit gripen idag. Typisk PK term från polisen för riktad ondska i samhället och den som tar lagen i egna händer. Fy skäms vi är lagen, säger polisen!
Ger inte mycket för alla olika vittnesmål mer än att GM var ca 20 år som även kniv och kanske även mössan tyder på samt A-L vittnesmål innan hon dog. Tror inte han bodde i direkta närområdet, alltför osäkert för honom.
Norrlandsresa efter nära 15 år? Kopplat till dataspåret, vad annars?