2018-12-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Eh ja? Jag gav bara ett förslag på anledning till varför det dröjde lång tid innan polisen gick ut med resultaten eftersom de flesta analyserna lär ha varit klara sedan länge.
Polisen gick ut med tidigare i höst att alla skjutningar i Malmö gjort att detta ärende prioriterats ner då ingen sitter häktad eller något annat som gör att ärendet behöver skyndas på. Helt rätt prioritering.
Citera
2018-12-13, 22:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte när man börjar tvivla på polisens uppgifter och mer eller mindre påstår att dom undanhåller uppgifter för att det inte passar dina påstående eller teorier du har haft i ett års tid.
Spekulationer är en sak konspirationer något helt annat. Du verkar tappad på det sättet att du sitter och påstår att polisen meddelar dödsorsakerna och de lugnande medel som fanns i kropparna, men berättar inte att det fanns mer i kropparna. Det är konspirationsteorier med noll värde för dom som säker fakta. Det finns trådar för misstroende mot polis och där man fritt kan säga vad man vill att gröna män från mars kom ner. Det här duger fan inte i en brottstråd att man fullkomligt kör över polisens uppgifter byggda på rättsmedicinsk expertis och så försöker du styra tråden här. Det kan du glömma nu när fakta ligger på bordet ska inte du få fortgå ditt jävla skvaller.

För sista gången jag tvivlar inte alls på polisens uppgifter. Vet inte om du spelar dum eller om du bara har lust att käfta och vara otrevlig. Undrar vem som försöker styra tråden!
Nu svarar inte jag dig mer du har totalt spårat. Det är öppet för dig att få sista ordet.
Citera
2018-12-13, 23:00
Medlem
Kexet65s avatar
Vet inte om det blivit en trådsanning men det skrivs att elförbrukningen minskade mycket (6:e jan)?
Om detta överensstämmer med sanningen har jag två funderingar:
1. Var det O och H som medvetet sänkte temperaturen i huset?
2. Varför i så fall? Var dom rädda för att det skulle gå lång tid innan kropparna återfanns döda? (Ville undvika föruttnelse så långt möjligt av ren ”värdighet”???
3. Ville dom annars bespara efterlevande onödigt höga omkostnader för värme i huset????
Blir inte klok på detta om det tragiska som hänt nånstans och jag begriper dessutom inte att det finns ”någon” överhuvudtaget som valt att köpa detta hus 🤢....
Citera
2018-12-13, 23:01
Medlem
Undrar om polisen utrett hur mycket våld föräldrarna varit tvungna att använda sig av före barnens dödsögonblick samt vilken metod de tillämpat för att kväva/strypa dessa stackars flickor.
Hur lång tid tog det för barnen de facto dö? Finns uppgifter i dokumenten om varför man valt att tillämpa kvävning/strypning? Finns planerat morddatum angivet någonstans? Eller har man angett i vilken ordning man valt att mörda barnen på?

Ingenting sådant kommer av naturliga orsaker ut till allmänheten. Tror f.ö. inte heller att familjen fått ta del av alla dessa uppgifter.

Till slut kan man konstatera att akademiker må vara teoretiskt intelligenta, organiserade och logiska, men när det kommer till de praktiska klarar de inte av (trots gott om tid) att genomföra ett snabbt och ett så barmhärtigt mord för offret (barnen) som möjligt.

Allmänheten kommer inte att kunna utröna hur grundligt detta ärende utretts av polisen, vi vet inte heller vilka utredningsåtgärder som vidtagits förutom det man från myndighetens sida valt att gå ut med.

Kvaliteten på en utredning återspeglas av FUP och kvalitetsnivån i densamma återger den kompetens, erfarenhet och engagemang som utredningsledaren i ärendet besitter. Av erfarenhet vet jag att utredningar kan variera i både kvalitet och kompetens eftersom dessa handlingar är offentliga. Vi kan i nästan detaljnivå se vilka åtgärder, resurser, analyser och frågeställningar man arbetat med för att göra en så komplett utredning som möjligt.

Tittar man på den presskonferensen som hölls i veckan och tar till sig informationen och använder den mot det bakgrund man känner till om polisens brottsutredningar så finns det en hel del att önska. Lite av det jag vill poängtera har tidningar redan tagit upp idag.

Att tro att, man genom att inte diskutera öppet om det fasansfulla öde dessa barn fått och att hålla för ögon samt öron för de grymheter och ångest barnen fick genomlida innan döden räddade dessa från föräldrarnas klor, skyddar barnen på något sätt är i min bok helt fel.

Det viktiga är att man diskuterar den exakta grymhet som föräldrarna utsatte sina barn för och absolut inte förminskar deras ansvar i handlingarna. Agnes och Moa är döda - mördade i sina sängar i sitt hem av sina föräldrar. Det enda sättet att hedra dessa flickor är att föra fram så mycket fakta man kan om hur de levde och dog i huset som Gud glömde.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad missförstår jag i länkat citat, inlägget innan?

Blir lite full i skratt det inlägget du citerade var felpostat så nu blir det ännu tokigare.
Tror det är bättre att vi slutar här för det är massa missuppfattningar
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
För sista gången jag tvivlar inte alls på polisens uppgifter. Vet inte om du spelar dum eller om du bara har lust att käfta och vara otrevlig. Undrar vem som försöker styra tråden!
Nu svarar inte jag dig mer du har totalt spårat. Det är öppet för dig att få sista ordet.

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Då kan det egentligen finnas en möjlighet att de gav döttrarna en illegal dödscocktail och Polisens uttalande stämmer att de fann lugnande som de säkerligen tagit också men att de inte kände sig tvungna att nämna dödsdrogen.
Ingen osant, bara inte alla uppgifter precis som de sa att allt lämnar de inte ut

Ren lögn från dig. Det finns dödsorsak och därmed finns det inget som man inte sagt om hur denna familj dog. Nej, svara inte mer för du kommer få leva med att ifrågasättas för det gör man på Flashback och man tillrättavisas också när man ljuger.

Det finns absolut inte minsta möjlighet till annan dödsorsak än vad den rättsmedicinska utlåtandet kommit fram till.
Citera
2018-12-13, 23:02
Medlem
Novotars avatar
Gå in på rme.nu på hö sida hittar ni en spalt m människor som drabbats, en bit ned finns TV4 "Hans sambo Camilla valde dödshjälp" titta på detta. Förklarar mkt hur familjen hade det inkl att H hade återkommen cancer.
Citera
2018-12-13, 23:04
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag tror de satsade på första vardagen efter helgerna för testamentet. Så att det var avklarat och kunde bockas av. Sen väntade de ett par dagar för att de skulle hittas ganska snabbt. Dock vet vi ej dödsdag. Dog de kvällen 5, låg de döda ett tag.

En flicka och pappa sågs på en affär i mellandagarna, alltså före nyår, enligt media i januari. Agnes och O har senast sedda 5/1 i dödsbeviset.

Jag läste för ett tag sedan en forskningsartikel där man sammanställt ett stort antal familicid (kan inte minnas vad jag använde för sökterm så hittar inte den på rak arm men den kan ha varit från Australien). Tydligen hade fördelningen av mord per veckodag varit jämn förutom att inget enda av morden inträffat på en måndag eller en fredag. Antagligen slumpen men ändå lustigt (lustigt konstigt alltså inte lustigt haha).

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Polisen gick ut med tidigare i höst att alla skjutningar i Malmö gjort att detta ärende prioriterats ner då ingen sitter häktad eller något annat som gör att ärendet behöver skyndas på. Helt rätt prioritering.

Ja absolut helt rätt. De sade då också just att analysen var klar men sammanställning dröjer.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/analysen-klar-men-svaren-om-bjarred-morden-drojer/
Citera
2018-12-13, 23:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Allmänheten kommer inte att kunna utröna hur grundligt detta ärende utretts av polisen, vi vet inte heller vilka utredningsåtgärder som vidtagits förutom det man från myndighetens sida valt att gå ut med.

Det räcker att anhöriga och det är några stycken som har allt som man utrett i detta fallet.
Full insyn i polisens arbete med en fullständig FU och fullständigt rättsmedicinskt protokoll.

Citat:
Tittar man på den presskonferensen som hölls i veckan och tar till sig informationen och använder den mot det bakgrund man känner till om polisens brottsutredningar så finns det en hel del att önska. Lite av det jag vill poängtera har tidningar redan tagit upp idag.
Var då?

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Gå in på rme.nu på hö sida hittar ni en spalt m människor som drabbats, en bit ned finns TV4 "Hans sambo Camilla valde dödshjälp" titta på detta. Förklarar mkt hur familjen hade det inkl att H hade återkommen cancer.

Var finns det med mammans cancer? Källa?
Citera
2018-12-13, 23:10
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Undrar om polisen utrett hur mycket våld föräldrarna varit tvungna att använda sig av före barnens dödsögonblick samt vilken metod de tillämpat för att kväva/strypa dessa stackars flickor.
Hur lång tid tog det för barnen de facto dö? Finns uppgifter i dokumenten om varför man valt att tillämpa kvävning/strypning? Finns planerat morddatum angivet någonstans? Eller har man angett i vilken ordning man valt att mörda barnen på?

Ingenting sådant kommer av naturliga orsaker ut till allmänheten. Tror f.ö. inte heller att familjen fått ta del av alla dessa uppgifter.

Till slut kan man konstatera att akademiker må vara teoretiskt intelligenta, organiserade och logiska, men när det kommer till de praktiska klarar de inte av (trots gott om tid) att genomföra ett snabbt och ett så barmhärtigt mord för offret (barnen) som möjligt.

Kvaliteten på en utredning återspeglas av FUP och kvalitetsnivån i densamma återger den kompetens, erfarenhet och engagemang som utredningsledaren i ärendet besitter. Av erfarenhet vet jag att utredningar kan variera i både kvalitet och kompetens eftersom dessa handlingar är offentliga. Vi kan i nästan detaljnivå se vilka åtgärder, resurser, analyser och frågeställningar man arbetat med för att göra en så komplett utredning som möjligt.

Att tro att, man genom att inte diskutera öppet om det fasansfulla öde dessa barn fått och att hålla för ögon samt öron för de grymheter och ångest barnen fick genomlida innan döden räddade dessa från föräldrarnas klor, skyddar barnen på något sätt är i min bok helt fel.

Det viktiga är att man diskuterar den exakta grymhet som föräldrarna utsatte sina barn för och absolut inte förminskar deras ansvar i handlingarna. Agnes och Moa är döda - mördade i sina sängar i sitt hem av sina föräldrar. Det enda sättet att hedra dessa flickor är att föra fram så mycket fakta man kan om hur de levde och dog i huset som Gud glömde.

Håller med dig till 100 % förutom att det inte är en sanning att stackars barnen mördades i sina respektive sängar.
Dom kan ha strypts/kvävt varsomhelst i huset och därefter bäddats ned (samma gäller för Hanna’s öde som också återfanns i ”sin säng” .
Det är så svårt att ens försöka ta in vad som försigått och hur mycket lidande och ångest det måste varit innan allt ”var över” 🤢...... vila i frid Moa och Agnes! Föräldrarna lämnas båda åt djävulen personifierad 👿!
Citera
2018-12-13, 23:29
Medlem
Rodjas avatar
[quote=japanesa|66099992]En del människor blir aggressiva mot andra istället för att erkänna att de själva hamnat fullständigt snett. Det är synd eftersom de annars hade kunnat lära sig något. Som det är nu står de bara och stampar på samma plats, argare och argare.[/QUOTE ]

Är med dig här, det blir en rundgång, en loop och det blir så trist!
Citera
2018-12-13, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Mig veterligt var inte döttrarna på väg till Schweiz?
Gå in på rme och lyssna på den 14-åriga Nathalie i paneldebatten om hur hon pratar om sitt liv med ME. De länkar till henne i pressmeddelandet för denna tragedi eftersom det är drabbade barn som mördats.
Här är länk till alla läkare i paneldebatten inkl tjejen:
http://rme.nu/seminarium-2014.
Citat:
RME beklagar djupt den tragiska utvecklingen kring situationen i Bjärred, våra tankar går till familjens närstående.

Med rätt hjälp och stöd från vård, skola och övrig omgivning är det i många fall möjligt att leva ett liv med mening, trots sjukdomen. De snabba framstegen inom ME-forskningen ger hopp om att orsakerna till sjukdomen ska vara kartlagda inom en relativt snar framtid och att effektiv lindring och bot därmed ska bli möjlig.
Citat:
För vuxna betraktas ME som en kronisk sjukdom, medan prognosen är något mer positiv för barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in